
Volkswagen ID.4 GTX – sportowy model z elektrycznej rodziny. Czy imponuje osiągami?
Volkswagen rozszerza rodzinę modeli ID., wprowadzając ID.4 GTX, swój pierwszy w pełni elektryczny model z napędem na cztery koła. Kiedy kompaktowy elektryczny SUV Volkswagena w sportowym wydaniu pojawi się na europejskich rynkach?
Najnowszy członek rodziny ID. ma udowodnić niedowiarkom, że elektromobilność i topowe osiągi wzajemnie się nie wykluczają.
Począwszy od ID.4, skrót GTX będzie wyróżniać najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Podobnie jak GTI, GTE i GTD, także GTX wskazuje na sportowy charakter samochodu: litery GT już od dawna oznaczają samochody, które zapewniają szczególną przyjemność z jazdy. Teraz dołącza do nich „X”, który ma tworzyć pomost do nowej ery w motoryzacji: respektu dla zasad zrównoważonego rozwoju i sportowych osiągów, które nie wykluczają się wzajemnie.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?
Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 204 KM, który odznacza się dużą sprawnością. Przy przedniej osi zamontowano asynchroniczną jednostkę napędową (ASM). Łącznie obydwa silniki elektryczne wytwarzają moc maksymalną, która wynosi 299 KM.
Dzięki temu najmocniejszy model z rodziny ID.4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Na specjalny status ID.4 GTX wskazują stylistyczne rozwiązania zastosowane w nadwoziu nowego Volkswagena. Listwy na drzwiach polakierowano w kolorze karoserii, a jedynie wąskie elementy w jej dolnej części – na czarno. Również dach i tylny spojler są czarne, z kolei listwa wokół krawędzi dachu jest polerowana i ma kolor antracytowy. Kratkę w otworze nawiewu z przodu auta polakierowano na czarno. Tylny zderzak ma inny, charakterystyczny kształt, dyfuzor jest natomiast szary. Na błotnikach, drzwiach i z tyłu auta znalazły się emblematy GTX.
Przeczytaj też: Ładowanie aut elektrycznych i hybrydowych. Volkswagen zapowiada koniec stacji benzynowych!
Wnętrze r zyskało nową kolorystykę. Górna część deski rozdzielczej i skórzane wstawki w drzwiach są utrzymane w ciemnym odcieniu X-Blue. Kontrastowe czerwone szwy – klasyczny symbol sportowego charakteru i siły – dodają szyku fotelom. Logo GTX pojawia się na kierownicy, listwach progowych oraz w górnej części oparć przednich foteli.
Volkswagen ID.4 GTX będzie dostępny w Europie latem tego roku. Szczegóły dotyczące polskiej oferty tego modelu poznamy w najbliższych tygodniach, tak więc bądźcie czujni!
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: