Volkswagen i Microsoft współpracują nad rozwojem systemów automatycznej jazdy
Dzięki platformie opartej na chmurze danych, Car.Software Organisation uprości procesy rozwojowe prowadzone na Microsoft Azure, co pozwoli na szybsze wykorzystanie zautomatyzowanych systemów w samochodach koncernu Volkswagena.
Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP).
Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.
Dirk Hilgenberg, CEO w Car.Software Organisation, powiedział:
W ramach transformacji koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące cyfrowe rozwiązania z zakresu mobilności konsekwentnie zwiększamy wydajność w tworzeniu oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft budujemy Automated Driving Platform, która ułatwi naszym inżynierom pracę zapewniając im szeroki dostęp do danych i możliwość tworzenia systemów nadających się do wykorzystania w różnej skali. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń w rozwoju systemów jazdy działających w oparciu o sieć z wiedzą Microsoftu w zakresie Cloud Computing i Software Engineering będziemy mogli szybciej opracowywać bezpieczne i wygodne dla użytkownika usługi z dziedziny mobilności.
Systemy asystujące i pojazdy zautomatyzowane mogą zwiększyć bezpieczeństwo, przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i zwiększyć komfort podróży. Do stworzenia tego typu rozwiązań potrzebna jest ogromna moc obliczeniowa. W celu przeprowadzenia prób i symulacji systemów automatycznej jazdy w różnych warunkach drogowych i pogodowych, dla sprawdzenia ich zdolności do rozpoznawania przeszkód i zbadania właściwości jezdnych auta, a także do weryfikacji tych systemów każdego dnia wykorzystywane są petabajty danych. Kluczowe dla rozwoju takich systemów są algorytmy uczące się w oparciu o miliardy kilometrów przejechanych po prawdziwych drogach oraz symulowanych komputerowo.
Car.Software Organisation wraz z Microsoftem podejmuje to wyzwanie. ADP uprości prace rozwojowe umożliwiając „naukę płynącą z przejechanych kilometrów” za pośrednictwem centralnego banku danych. Platforma zbiera informacje na temat ruchu drogowego pochodzące z samochodów koncernu oraz gromadzi dane. Microsoft Azure z jego szerokimi możliwościami w zakresie przetwarzania danych i uczenia maszynowego oraz wiedza Microsoftu w dziedzinie rozwoju oprogramowania staną się podstawą do stworzenia centralnego ekosystemu, w ramach którego prace rozwojowe będą prowadzić działające w różnych krajach zespoły inżynierów skupione w Car.Software Organisation. Za sprawą platformy ADP cykle rozwojowe zostaną skrócone z kilku miesięcy do kilku tygodni. Będzie można skutecznie zarządzać nawet bardzo dużą ilością danych.
{{ image(34399) }}
Prace nad platformą ADP firmy podejmą bezpośrednio i będą stopniowo zwiększać zakres jej działania.
Obydwa przedsiębiorstwa zamierzają ponadto umożliwić swoim partnerom technologicznym opracowanie narzędzi i usług, które będzie można włączyć w zakres działania platformy, by jeszcze bardziej usprawnić rozwój systemów zautomatyzowanej jazdy.
Koncern Volkswagen dokonuje szybkiej cyfryzacji samochodów. Do 2025 roku zamierza przeznaczyć na ten cel około 27 miliardów euro i zwiększyć swój udział w rozwoju oprogramowania samochodowego z dzisiejszych 10 do aż 60%. Założona w ubiegłym roku Car.Software Organisation odgrywa kluczową rolę w przekształceniu koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące nowe rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu. Firma ta skupia i stale zwiększa kompetencje koncernu w tej dziedzinie. Dotyczy to również rozwoju zaawansowanych funkcji z zakresu jazdy i parkowania dla modeli osobowych różnych marek koncernu.
Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku pracują nad stworzeniem Volkswagen Automotive Cloud (VW.AC), która ma służyć przede wszystkim do realizacji usług cyfrowych i rozwiązań z zakresu mobilności w modelach marek należących do koncernu. Zespół ekspertów pracujących w Seattle nad stworzeniem VW.AC przeprowadził już udaną wymianę danych między pojazdami a chmurą za pośrednictwem transmisji danych mobilnych dostępnych na Microsoft Azure. Połączenie z chmurą umożliwi Volkswagenowi dokonywanie aktualizacji i wprowadzanie nowych funkcji bez ingerowania w hardware samochodu, co będzie ułatwieniem dla klientów.
Pierwsze grupy pojazdów połączone z VW.AC mają wyjechać na drogi w 2021 roku, seryjne zastosowanie przewidziano na 2022 rok. Car.Software Organisation będzie rozwijać platformę ADP i Volkswagen Automotive Cloud w ścisłym wzajemnym związku włączając w nie oprogramowanie, narzędzia i metody pozwalające na korzystanie z nich inżynierom, klientom i partnerom z całego świata. Dzięki VW.AC systemy asystujące oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy stworzone w oparciu o Automated Driving Platform będą testowane, udostępniane i użytkowane przez całą flotę samochodów koncernu.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: