Volkswagen I.D. R ustanawia rekord przejazdu auta elektrycznego w Goodwood

Tegoroczny Goodwood Festival of Speed obfitował w wiele atrakcji, a jedną z nich były próby pobicia kilku rekordów imprezy. Jeden z nich udało się ustanowić Volkswagenowi.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak to, jak sama nazwa wskazuje, pojazd przygotowany specjalnie z myślą o rywalizowaniu w wyścigu Pikes Peak. Wyjątkowo dobrze poradził sobie też podczas przejazdu na tegorocznym Goodwood Festival od Speed, gdzie pobił rekord dla samochodu elektrycznego.

I.D. R, napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 680 KM i prowadzony przez Romaina Dumasa, pokonał trasę w 43,05 s, zbliżając się tym samym do najlepszego czasu w historii imprezy, który wynosi 41,6 s i należy do Nicka Heidfelda i bolidu F1 McLaren MP4/13.

Najnowsze

Range Rover Sport SVR bije rekord przejazdu na dwóch kołach

Próba pobicia rekordu świata została podjęta podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed. Zakończyła się sukcesem.

Rekord świata dla samochodu, który w najkrótszym czasie przejechał po torze mierzącym jedną milę, należy do Range Rovera Sport SVR. 575-konny SUV pokonał pokazowy odcinek na festiwalu w Goodwood w czasie 2 minut 24,5 sekundy.

Za kierownicą brytyjskiego modelu siedział kierowca-kaskader – Terry Grant. Wcześniejszy rekord przejazdu tego samego odcinka z 2015 roku również należy do niego. Wtedy prowadził Nissana Juke’a Nismo RS, w którym uzyskał czas o ponad 20 sekund gorszy.

Najnowsze

Auto zatrzymało się na czerwonym. Ciężarówka nie

Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy dużego zestawu doprowadziło do poważnego wypadku. Całe szczęście nikt nie został w nim ranny.

Prowadząc pojazd musimy stale przewidywać, co za chwilę może się wydarzyć. Czasami nie jest to trudne – na przykład zbliżając się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną łatwo domyślić się, że światło z zielonego może zmienić się na czerwone, a samochody przed nami zaczną hamować.

Tego typu elementarnej prekognicji zabrakło kierowcy prowadzącego zestaw ciężarówka plus przyczepa, na której przewoził auta. Kiedy jadąca przed nim Toyota Avalon zatrzymała się na widok czerwonego światła, jemu już się nie udało. Zdecydowanie nie pomógł w tej sytuacji mokry asfalt.

Samochodem podróżowała matka z synem, który jechał na tylnej kanapie. Jakimś cudem żadne z nich nie zostało ranne.

Najnowsze

Wiemy ile Audi Q8 koszuje w Polsce

Pierwszy SUV Audi mający o linię nadwozia przywodzącą coupe - Q8 - jest już dostępny w Polsce. Zaprezentowany zaledwie miesiąc temu model nie jest tani.

Audi Q8 to bezsprzecznie najciekawszy SUV oferowany przez niemieckiego producenta. Prezentuje on nowy wygląd rodziny Q, a do tego jest pierwszym, mającym opadającą linię nadwozia, nawiązującą do aut z nadwoziem coupe.

Na początek Q8 wyposażone będzie w 6-cylindrową, wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności trzech litrów i mocy 286 KM, napęd na cztery koła quattro, automatyczną skrzynię biegów tiptronic oraz 48-woltowy układ elektryczny „mild hybrid”. Cena nowego Audi Q8 w takiej wersji to 369 000 złotych.

W bogatym wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. System MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch response, wirtualny kokpit Audi virtual cockpit, system Audi drive select dopasowujący charakter samochodu do preferencji kierowcy, układ regulacji tłumienia amortyzatorów, diodowe reflektory przednie i światła tylne, czy automatyczną klimatyzację.

Gama wyposażenia opcjonalnego obejmuje szereg elementów poprawiających prezencję Audi Q8 i przyjemność jazdy nim. Wśród opcji są m.in. pakiety stylistyczne (S line Exterieur czy rozbudowany Pakiet sportowy S line), felgi ze stopów metali lekkich o rozmiarach nawet do 21 cali oraz bogaty pakiet systemów wsparcia kierowcy, dynamiczny układ kierowniczy wszystkich kół z tylną osią skrętną i system muzyczny Bang & Olufsen Advanced Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem.

Najnowsze

Robocar – autonomiczne auto wyścigowe – pojechało w Goodwood

Tegoroczny Goodwood Festival of Speed gościł, oprócz motoryzacyjnych legend, najciekawszych nowych samochodów oraz kilku prototypów, również pojazd przyszłości sportów motorowych, który pozostawił nas z mieszanymi uczuciami.

Robocar to autonomiczny pojazd stworzony do ścigania się na torze. Napędzany jest czterema elektrycznymi silnikami o łącznej mocy 500 KM, a ponieważ nie potrzebuje kierowcy, jego nadwozie mogło zostać podporządkowane aerodynamice, rozkładowi masy i niskiemu środkowi ciężkości.

Pojazd wykorzystuje lidar, radar, czujniki ultradźwiękowe, zestaw kamer oraz system GPS, aby ustalić swoją pozycję na torze. Wszystkie te dane są analizowane i na ich podstawie sztuczna inteligencja podejmuje decyzje o tym, jak Robocar ma jechać.

Samochody takie mają brać udział w wyścigowej serii Roborace – pierwszej, w której będą się ścigały wyłącznie maszyny. Czy będą to ekscytujące zawody? Niewątpliwie ciekawe z punktu widzenia rozwoju pojazdów autonomicznych. Obserwując przejazd Robocara na festiwalu w Goodwood mamy jednak wątpliwości co do pełnego wykorzystania przez sztuczną inteligencję potencjału tego samochodu.

Najnowsze