Volkswagen Golf R Cup – nowy cykl wyścigów na europejskich torach
Volkswagen Racing Polska wspólnie z Volkswagen Group Polska organizują nowy cykl wyścigów na europejskich torach. Do walki o tytuł najlepszego kierowcy Volkswagen Golf R Cup przystąpi 24 licencjonowanych kierowców, których wiek nie będzie przekraczał 25 lat.
![]() |
fot. vwracing.pl
|
Cykl przewidziany jest na 3 sezony z możliwością przedłużenia o kolejne lata. Puchar będzie składał się z siedmiu tzw. weekendów wyścigowych. Każdy weekend będzie miał taki sam harmonogram: pierwszego dnia odbędą się dwa wolne treningi (2×30 min) oraz sesja kwalifikacyjna (1×30 min). Drugiego dnia rozegrane zostaną dwa 30 minutowe wyścigi rozdzielone kilkugodzinną przerwą.
Kierowcy będą się ścigać w identycznie przygotowanych samochodach, z napędem na przednią oś, których specyfikacja będzie obejmować silnik TSI o pojemności 1984 ccm i mocy 265 KM, w połączeniu ze skrzynią biegów DSG. Dodatkowo auta wyposażone będą w system Push-to-pass, który zwiększa moc jednostki napędowej o dodatkowe 50 KM. Po wciśnięciu przycisku na kierownicy, system będzie działał przez około 10s i będzie go można użyć kilkanaście razy podczas wyścigu. Samochody będą kompleksowo przygotowywane przez organizatora, który dostarczy auta na tory, zapewni obsługę mechaników, opony i paliwo.
Kolejnym elementem, który doda smaku rywalizacji, a także zwiększy zainteresowanie zawodami, będzie udział w poszczególnych wyścigach dwóch kierowców VIP. Będą to znane osoby ze świata sportu, showbiznesu, i polityki, które mają doświadczenie w sportach motorowych.
Puchar rozpocznie się w 2013 roku, pierwsze informacje i formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie www.vwracing.pl.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: