Karolina Chojnacka

Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!

Do oferty Volkswagena na polskim rynku dołączył właśnie Golf GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.

Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2.

Volkswagen Golf GTE, z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, został wyposażony w 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką o mocy 150 KM oraz jednostkę elektryczną rozwijającą 116 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 225 km/h.

Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.

Zasięg nowego Golfa GTE  w trybie zeroemisyjnym wynosi 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.

Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowy typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?

W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, ale może go też zwiększyć lub  zmniejszyć. Dzięki temu kierowca może, na przykład. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji.

Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Ceny Golfa GTE na polskim rynku rozpoczynają się od 169 890 złotych.

Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 1ST – znamy ceny i wyposażenie!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Fabryka Volvo we Wrocławiu będzie produkować elektryczne autobusy dla norweskich miast

Firma Vy Buss Norge złożyła zamówienie na elektryczne autobusy Volvo, które będą woziły pasażerów w miastach Drammen i Ålesund. Wszystkie pojazdy będą produkowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.

Jednym z celów środowiskowych Norwegii jest osiągnięcie poziomu zerowej emisji zanieczyszczeń przez wszystkie autobusy miejskie do 2025 roku.

W lutym 2019 roku w Drammen rozpoczęto eksploatację sześciu autobusów Volvo 7900 Electric. Jesienią tego roku dołączą do nich kolejne 22 pojazdy szwedzkiej marki, z czego dwa to modele o dużej pojemności, mogące przewozić do 120 pasażerów.

Przeczytaj też: Volvo rozwija auta elektryczne

Dla miasta Ålesund, Vy Buss zamówił dziesięć autobusów 7900 Electric, jest to część większego zamówienia, które obejmuje łącznie 66 pojazdów Volvo.

Ole Engebret Haugen, prezes Vy Buss AS, powiedział:

Volvo Buses towarzyszy nam od samego początku naszej „elektromobilnej podróży” , a nasza współpraca oparta jest na solidnych fundamentach. Volvo produkuje autobusy dobrej jakości, a rozległa sieć dilerów i punktów serwisowych ma dla nas ogromne znaczenie.

Svenn-Åge Lökken, dyrektor sprzedaży Volvo Bussar Norge, dodał:

Coraz więcej miast w Europie decyduje się na poprawę stanu środowiska i tworzenie nowych możliwości planowania przestrzeni miejskiej poprzez stopniową elektryfikację transportu publicznego. Tylko w ciągu ostatniego roku otrzymaliśmy z Norwegii i Szwecji zamówienia na ponad 300 zelektryfikowanych autobusów, w tym ostatnie zamówienia dla Drammen i Ålesund. Wspólnie z przewoźnikami i urbanistami kontynuujemy opracowywanie rozwiązań transportowych dla zrównoważonego, zasilanego elektrycznie transportu publicznego, spełniającego wyjątkowe wymagania każdego miasta.

Dostawy rozpoczną się pod koniec tego roku, a do lata 2021 roku Vy Buss ma dysponować flotą składającą się ze 150 elektrobusów. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo we Wrocławiu.

Przeczytaj też: Volvo przedstawia system autonomicznego parkowania

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Pojazd będzie nazywać się Mamut. Zostaną zbudowane tylko trzy egzemplarze.

Pomiędzy sześciokołowymi pick-upami Hennessey VelociRaptor 6×6 i Goliath 6×6, opartymi odpowiednio na pick-upach  Forda i GM, pojawi się nowy pojazd oparty na Ramie.

Hennessey Performance opiera swój najnowszy projekt na Ram 1500 TRX.

Przeczytaj też: RAM 1500 TRX – najszybszy i najwszechstronniejszy pick-up świata? Znamy jego cenę!

Hennessey nazywa swoją nową sześciokołową bestię Mamutem. Tuner z Teksasu rezygnuje z potężnego silnika Hellcat na rzecz silnika Mopar Hellephant. Hellephant to turbodoładowany silnik V8 o pojemności 7 litrów, który fabrycznie ma moc 1000 koni mechanicznych. Hennessey mówi, że wyciągną z niego 1200 koni mechanicznych.

Mamut będzie również wyposażony w napęd na sześć kół, wydłużoną ramę, aby pomieścić dodatkowe koła i opony. Na liście modyfikacji znajdzie się także terenowe zawieszenie, duże opony, stalowe zderzaki, dodatkowe światła i niestandardowe wnętrze.

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Hennessey planuje zaoferować Mamuta potencjalnym nabywcom za  500 000 dolarów, ale zostaną wyprodukowane tylko trzy egzemplarze. Firma rozpocznie przyjmowanie zamówień 4 września w południe czasu centralnego. Jeśli chcesz złożyć zamówienie, bądź gotowy z telefonem o umówionej godzinie i zadzwoń pod numer 1-800-897-0426.

Przeczytaj też: Ram 1500 TRX Launch Edition, marzenie każdego polskiego „rolnika”, wyprzedany w 3 godziny!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany tak, by zwiększyć przyjemność z jazdy

Peugeot jest obecnie liderem na europejskim rynku kompaktowych SUV-ów ze swoimi modelami 5008 i 3008. Teraz marka z dumą prezentuje nowego SUV-a Peugeot 5008.

Od czasu premiery SUV-a Peugeot 5008 w 2017 roku, wyprodukowano ponad 300 000 tych samochodów, osiągając tym samym znakomite wyniki komercyjne zarówno w Europie, jak i na świecie. Teraz marka z dumą prezentuje odnowego SUV-a Peugeot 5008.

Zaprojektowany z myślą o doskonałości, nowy Peugeot 5008 ma towarzyszyć kierowcą w codziennych zadaniach i w czasie wolnym. To samochód stworzony, by przesuwać granice możliwości. Zapewni wsparcie w codziennych wyzwaniach i w czasie wolnym. Modularne wnętrze, które można dowolnie kształtować, zapewnia możliwości przewozu nawet 7 osób, w warunkach zapewniających przyjemność z jazdy i komfort.

Przeczytaj też: Peugeot 3008 – nowy SUV wyposażony w dwie opcje silników hybrydowych

Dzięki odważnemu, nowemu stylowi z przeprojektowanym przodem, nowymi tylnymi światłami w pełni LED, nowymi kolorami nadwozia i nową opcją „Black Pack”, Peugeot 5008 ustanawia nowe kanony stylistyczne, stając się jednocześnie bardziej okazałym i nowoczesnym. 

Nowy SUV jest wyposażony w najnowsze technologie, a Peugeot i-Cockpit potęguje doznania użytkowników dzięki wysokiej jakości odbiornikowi z wyświetlaczem, nowemu 10-calowemu ekranowi dotykowemu o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo zapewnia większe bezpieczeństwo dzięki najnowszym rozwiązaniom wspomagającym prowadzenie.

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany, by zwiększyć przyjemność z jazdy

W nowym Peugeotcie 5008 zastosowano nową strukturę komercyjnej gamy, wprowadzoną niedawno w Peugeot 308 – składa się z analogicznych wersji co niedawno wprowadzona gama PeugeotT 308. Obejmuje trzy poziomy wyposażenia. Dodatkowe wyposażenie jest dostępne w postaci pakietów.

W zależności od kraju sprzedaży, nowego SUV-a Peugeot 5008 można kupić na stronie internetowej „Peugeot Store”, która oferuje w 100% cyfrowy zakup, wymianę, finansowanie i dostawę.

Przeczytaj też: 210-lecie marki Peugeot

Najnowsze

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na stracie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.

Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk – w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie. Przeserwisuj go więc od A do Z – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc. 

Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane – piach, ziemia, śliskie korzenie czy luźne kamienie… Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt na trudnych sekcjach. 

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
tył:

  • opcja nr. 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
  • opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,

przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

  • Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

Co spakować na zawody? 
Pamiętaj, że codziennie czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia. 
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2,5 – 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.
Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas. 

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie – tempa jazdy. 
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć jego produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro. 

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana. 

Warto również zabrać ze sobą: 

  • podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.
  • zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas. 
  • chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.
  • zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.
  • zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/. 
  • zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza w/w zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów. 

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia:

Harmonogram zawodów:
11 września – piątek:
18:00 – 20:00 – rejestracja w biurze zawodów

12 września – sobota:
8:00 – 10:00 – rejestracja w biurze zawodów
9:30 – 12:00 – PROLOG / 1 okrążenie / 
13:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 – start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters

13 września – niedziela:
9:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 – start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 – dekoracja zwycięzców / TOP3 każdej kategorii / 

Najnowsze