
Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!
Do oferty Volkswagena na polskim rynku dołączył właśnie Golf GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.
Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2.
Volkswagen Golf GTE, z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, został wyposażony w 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką o mocy 150 KM oraz jednostkę elektryczną rozwijającą 116 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 225 km/h.
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.
Zasięg nowego Golfa GTE w trybie zeroemisyjnym wynosi 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, ale może go też zwiększyć lub zmniejszyć. Dzięki temu kierowca może, na przykład. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji.
Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.
Ceny Golfa GTE na polskim rynku rozpoczynają się od 169 890 złotych.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 1ST – znamy ceny i wyposażenie!
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: