
Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!
Do oferty Volkswagena na polskim rynku dołączył właśnie Golf GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.
Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2.
Volkswagen Golf GTE, z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, został wyposażony w 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką o mocy 150 KM oraz jednostkę elektryczną rozwijającą 116 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 225 km/h.
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.
Zasięg nowego Golfa GTE w trybie zeroemisyjnym wynosi 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, ale może go też zwiększyć lub zmniejszyć. Dzięki temu kierowca może, na przykład. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji.
Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.
Ceny Golfa GTE na polskim rynku rozpoczynają się od 169 890 złotych.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 1ST – znamy ceny i wyposażenie!
Najnowsze
-
Kierowcy nadal zapominają o nowych zasadach kontroli drogowej. Konsekwencje mogą być poważne
Zatrzymanie przez policję to nic przyjemnego, ale między innymi dlatego zostały ustalone zasady, jakimi trzeba kierować się podczas kontroli drogowej. Jeśli kierowca wie, jak zachować się w takiej sytuacji jest spokojniejszy, podobnie jak policjant, widzący zdyscyplinowanego obywatela. Na niezdyscyplinowanych czeka nawet 30 tys. zł kary. -
Ten SUV może zapłonąć! Kia Sportage i duża akcja przywoławcza – znowu. To nie elektryk.
-
Emilia Rotko opowiada o intensywnym sezonie kartingowym 2022
-
Jak sprawdzić punkty karne 2023 – wystarczy smartfon i jedna aplikacja
-
Najgorzej zaparkowane samochody – straż miejska podzieliła się rankingiem
Zostaw komentarz: