
Volkswagen Golf GTD Variant – debiut w Genewie
Już od 1982 roku Volkswagen oznacza skrótem GTD - „Gran Turismo Diesel” swoje oszczędne, ale nadal dynamiczne samochody. Po raz pierwszy skrót ten pojawia się na nadwoziu Golfa Varianta.
Volkswagen Golf GTD Variant , podobnie jak Golf GTD, wyposażony jest w silnik TDI o mocy 184 KM. Jego światowa premiera odbędzie się podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, w Polsce do oferty zostanie wprowadzony już w maju.
Auto ma przyspieszać do 100 km/h w 7,9 sekundy, a maksymalny moment obrotowy dwulitrowej jednostki napędowej wynosi 380 Nm. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa wyniesie 4,4 l/100 km.

Oprócz specyficznych dla GTD zderzaków i osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu, Golf GTD Variant ma przyciemnione tylne światła i nakładki poszerzające progi. Jego wygląd zewnętrzny uzupełniają 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Curitiba, czarne relingi dachowe i chromowane, podwójne końcówki rur wydechowych. Do wyposażenia seryjnego Golfa GTD Varianta w Niemczech należą także bi-ksenonowe reflektory, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz progresywny układ kierowniczy, zapewniający lepsze zachowanie się przy dynamicznej jeździe oraz większy komfort w codziennej eksploatacji.
We wnętrzu zamontowano sportowe siedzenia obszyte tkaniną Clark, podświetlone listwy na progach, czarną podsufitkę oraz zastosowano czarne poszycie słupków. Do tego dochodzą liczne aplikacje dekoracyjne oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Całość uzupełnia multifunkcyjna kierownica obszyta skórą z aluminiowymi aplikacjami oraz gałka dźwigni zmiany biegów w formie piłki golfowej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
5 lat. Tyle projektantom BMW zajęło przygotowanie nowej ”jedynki”. Kompakt z Bawarii o oznaczeniu F70 przynosi powiew świeżości, ale nie rezygnuje z dotychczasowych proporcji. BMW 120 – Niby zupełnie inny, a jednak trochę podobny Wymiary nie odstają spektakularnie od generacji F40. Auto jest dłuższe o 4 centymetry i odrobinę wyższe. Bez zmian pozostał rozstaw osi, szerokość […] -
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ciekawe czy bedzie 4motion?
Anonymous - 5 marca 2021
Ciekawe czy bedzie 4motion?