
Volkswagen Caddy 5: właśnie z linii produkcyjnej zjechały pierwsze egzemplarze „smartfonu” na kołach
Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego modelu osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8.
Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy mają zwiększyć bezpieczeństwo i uczynić prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.
W ciągu minionych dwóch lat w poznańskiej fabryce VW nastąpiły zasadnicze zmiany: po pierwsze zintegrowano tereny zakładu przebudowując i unowocześniając układ drogowy w jego okolicach. Stanęła tu nowa hala logistyczna o powierzchni 46 tys. m2. O ponad 14 tys. m2 rozbudowano halę spawalni, a w niej zainstalowano 450 nowych robotów produkcyjnych w celu wdrożenia nowoczesnych i wydajnych procesów produkcyjnych.
Caddy 5 jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata. Został zaprojektowany z myślą o ekologii, funkcjonalności i wygodzie klienta” – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. „Caddy piątej generacji wymyślono od nowa, opierając go na nowoczesnej, modułowej platformie MQB. Pozwoliło to na lepsze wykorzystanie przestrzeni. Przedłużona wersja – Caddy Maxi, pozwala teraz na przewiezienie aż dwóch europalet. Na pokładzie zastosowano również liczne zaawansowane systemy wsparcia kierowcy, a wśród nich m.in. system wspomagający manewrowanie z przyczepą Trailer Assist. Sam samochód zyskał również dynamiczną, wyrazistą karoserię. Nowe Caddy dostępne jest w pięciu wersjach modelowych: Cargo, Kombi, Caddy, Life i Style. Zastosowane w nim rozwiązania sprawiają, że z jednej strony jest to wielofunkcyjny pojazd do transportu towarów, a z drugiej pojemne, rodzinne auto miejskie. Na szczególną uwagę zasługuje również fakt, że jest to samochód produkowany w 100% w Polsce.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: