Volkswagen Caddy 5 Cargo – kompaktowy samochód dostawczy

Volkswagen Caddy 5 Cargo to specjalista od zadań związanych z przewozem ładunków.

Maksymalna pojemność ładunkowa jego krótszej wersji, zgodnie ze standardami SAE V6 wynosi 3,1 m3. Rozstaw osi w wersji krótszej to 2755 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm, natomiast maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1273 mm. Szerokość Caddy 5 Cargo: 1855 mm. To o 62 mm więcej w stosunku do modelu poprzedniego.

Dzięki temu i dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, można było powiększyć szerokość przestrzeni ładunkowej o 50 mm, do 1614 mm, a szerokość między nadkolami o 60 mm, do 1230 mm. Analogicznie do tego, o 51 mm, do 1234 mm, wzrasta szerokość tylnego otworu ładunkowego. Jest zatem możliwe przewożenie w przestrzeni ładunkowej europalety w pozycji poprzecznej. Ładowność tej wersji to maksymalnie 715 kg.

Volkswagen Caddy 5 Cargo

Wnętrze Caddy Cargo charakteryzuje się dużą ilością nowych konstrukcyjnych rozwiązań technicznych, które z pewnością docenią osoby użytkujące ten model w codziennej pracy. W przestrzeni ładunkowej dostępny jest opcjonalnie nowoczesny układ oświetlenia wnętrza – w całości złożony z lamp diodowych. Ponadto samochód doposażyć można również w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące (tzw. punkty mocowania) ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie ładunku. Opcjonalnie składane siedzenie pasażera, obite z tyłu wysokiej jakości okładziną, może służyć jako biurko. 

W obu wersjach rozstawu osi dostępne są opcjonalnie ergonomiczne fotele egroComfort z certyfikatem ARG (AGR = Stowarzyszenie Akcja dla Zdrowych Pleców). Zostały one opracowane specjalnie z myślą o kierowcach i osobach podróżujących na długich dystansach. Caddy 5 Cargo opcjonalnie wyposażony jest w nowoczesny system infotainment z dużym wyświetlaczem i z ekranem dotykowym oraz w port USB-C z funkcją ładowania np. smartfona i z funkcją transmisji danych. Opcjonalnie dostępna jest deska rozdzielcza Innovision łącząca cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy wyświetlacz. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje dla nowego modelu całą gamę systemów wspomagania kierowcy. Na pokładzie może znajdować się do 19 systemów, z których część jest elementem wyposażenia standardowego.

Volkswagen Caddy 5 Cargo

Sześć z nich zostało zastosowanych w Caddy po raz pierwszy. Jednym z najważniejszych nowych systemów jest dostępny opcjonalnie dla wersji z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG aktywny tempomat ACC 2.0 z funkcją Stop and Go. Innym istotnym elementem podnoszącym znacznie stopień bezpieczeństwa są w pełni diodowe reflektory przednie, wydatnie zwiększające widoczność dzięki o ponad 30% mocniejszemu strumieniowi światła. Opcjonalnie zamówić można również tylne światła LED.

W późniejszym terminie dostępna będzie opcja wyposażenia Caddy 5 Cargo w system asystenta cofania z przyczepą Trailer Assist. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje Caddy piątej generacji z najnowocześniejszymi, 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) oraz z 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI oferowana jest opcjonalnie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Bentley wprowadza na rynek nowy model, który kosztuje mniej niż 3 tysiące złotych!

Co prawda ma tylko trzy koła, ale...

Do tej pory, jeśli ktoś chciał kupić Bentleya, to musiał się liczyć z tym, że będzie to spory wydatek. Ale to się właśnie zmienia, ponieważ brytyjski producent zaprezentował światu swój najtańszy produkt z kołami. Będąc dokładnym, z trzema kołami.

Oto Bentley Trike, który marka opisuje jako połączenie „elegancji z funkcjonalnością, dzięki wysoce adaptowalnej konstrukcji”. Może być wykończony w kolorach z aktualnej palety barw firmy, dzięki czemu można dopasować trójkołowiec do swojego Bentleya.

Teraz najmłodsi fani Bentelya będą mogli cieszyć się jazdą w trybie kontrolowanym przez rodziców.

Bentley Trike

Przeczytaj też: Bentley będzie produkować silniki elektryczne z recyklingu!

W zależności od wieku dziecka, Bentley Trike można przekształcić na sześć różnych sposobów. Jest wyposażony w 12 funkcji bezpieczeństwa, co czyni go „zdecydowanie najbardziej zaawansowanym trójkołowym wózkiem spacerowym na rynku”. Należą do nich między innymi obrotowe siedzenie, antypoślizgowe pedały, błotniki kół, tylny hamulec czy pięciopunktowy pas bezpieczeństwa.

Przeczytaj też: Bentley Bentayga – rodzinny SUV dla nowobogackich

Z oficjalną ceną 395 funtów, czyli mniej niż 3 tysiące złotych, Bentley Trike jest zdecydowanie najtańszym Bentleyem, jaki można kupić.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kobiety pokochały tę markę! Jaki samochód kupują najchętniej?

Wiadomo, o gustach się nie dyskutuje i każdemu może podobać się coś innego. Dotyczy to wszystkiego, także samochodów. Ale są też badania i analizy, które nasze gusta i guściki ustawiają w tabelki i wykresy, dzięki, którym wiemy, jakie rzeczy są „naj”. Jesteście ciekawi, jaki samochód najczęściej kupują kobiety?

Dane IHS Markit wykazują, że Buick jest jedynym producentem samochodów z Detroit, który ma większość klientów płci żeńskiej.

Prawie każdy producent samochodów odnotował spadek sprzedaży w 2020 roku. Oczywiście wszystko z powodu pandemii COVID-19. Bucik nie jest tu wyjątkiem. Marka odnotowała 21,4% spadek sprzedaży, ale wyróżnia się czymś na tle innych marek koncernu General Motors – aż 56,1% kupujących ich samochody to kobiety!

Przeczytaj też: Buick Enclave 2022 – po liftingu będzie bardziej stylowy!

Raport IHS Markit koncentruje się na kobietach kupujących i markach motoryzacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Dane pochodzą z rejestracji nowych i używanych pojazdów, i dokładnie pokazują, że w kwestii kobiecych kupujących Buick ma wyraźną przewagę nad konkurencją. Na drugim miejscu plasuje się Mitsubishi (54% kupujących to kobiety),a najniższy stopień podium zajmuje Mini (53%). Pierwszą piątkę uzupełniają Nissan i Hyundai, u których 52% kupujących to kobiety.

Według raportu kobiety wybierając samochód, kierują się jego funkcjonalnością, poziomem bezpieczeństwa, komfortem, niezawodnością i przystępną ceną.

Przeczytaj też: Kobiecy Samochód Roku wybrany! Zwycięzcą jest…

Najnowsze

4-letnie dziecko wypadło z dachującego auta! Matka jechała bez prawa jazdy

Brak umiejętności, rozsądku, a prawdopodobnie także odpowiedniej troski o własne dziecko, były przyczyną tego groźnego zdarzenia.

Na lokalnej drodze w Gosławicach (woj. małopolskie) wydarzył się bardzo poważny wypadek. Na jednym z zakrętów kierująca nie zapanowała nad swoim Peugeotem 206, zjechała na lewą stronę drogi i dachowała, uderzając w przydrożne drzewo. Z samochodu wypadło 4-letnie dziecko, a kierująca została zakleszczona w zniszczonym pojeździe.

Trzyletnie dziecko wypadło z samochodu po kolizji!

Na miejscu bezpośrednio po wypadku pomogli pokrzywdzonemu dziecku okoliczni mieszkańcy. To oni wezwali na miejsce służby ratunkowe. Ochotnicy z OSP Gosławice wycinali z pojazdu zakleszczoną kobietę, a przybyłe na miejsce karetki pogotowia udzielały rannym pomocy medycznej. Okazało się, że na miejsce konieczne jest wezwanie śmigłowca w celu szybkiego przetransportowania kobiety z obrażeniami klatki piersiowej oraz głowy do szpitala w Krakowie. Chłopiec z urazem nogi trafił do szpitala w Tarnowie.

Małe dziecko wypadło z auta na zakręcie

Jak ustalili policjanci, kobieta prowadziła samochód, pomimo tego, że nie posiadała uprawnień do kierowania pojazdami. Zagadkowe jest też wypadnięcie dziecka z samochodu. Czyżby nie jechało w foteliku? Teraz sprawą okoliczności i przyczyn tego wypadku zajmą się policjanci tarnowskiej komendy.

Najnowsze

Dwóch osiłków z Punto chciało wyjaśnić innemu kierowcy, jak według nich jeździ się po rondach

Można powiedzieć ironicznie, że jest to film ku przestrodze. Jeśli sądzicie, że skłonność do zajeżdżania innym drogi oraz „pogaduszek” na środku ulicy, to domena właścicieli dużych niemieckich samochodów, to możecie srogo się pomylić.

Kierowca auta z kamerą chciał zmienić pas ronda na prawy, ponieważ planował opuścić je na kolejnym zjeździe. W tym samym momencie na rondo, sądząc że prawy pas jest pusty, wjechał kierujący Fiatem Punto. Obaj zorientowali się, co się stało, zahamowali w porę i bezpiecznie pojechali dalej.

Wjechała w ciężarówkę na rondzie, ale jest niewinna, bo była na rondzie. Tak, też tego nie rozumiemy

Niedługo potem kierowca Punto dogonił autora nagrania, zajechał mu drogę i wysiadł. Po chwili wygramolił się też jego kolega, ale konflikt został zażegnany. Według autora nagrania, kierujący Fiatem zarzucał mu zbyt wczesną zmianę pasa. Nie miał oczywiście racji.

Kierowca Matiza pojechał pod prąd na rondzie. Na rondzie turbinowym!

Nas tylko zastanawia, czy autor nie zapomniał o kierunkowskazie. Film jest bez dźwięku, więc nie słuchać tego, ale w Punto odbijają się światła auta z kamerą i migacza w odbiciu nie widać. Gdyby autor nagrania nie sygnalizował zmiany pasa, to wjechanie Punto na rondo i późniejsze pretensje, miałyby uzasadnienie.

Najnowsze