Edyta Klim

VC London – od motocyklistek dla motocyklistek

VC London to klub motocyklistek, który powstał w 2015 roku i od tego czasu zmotywował do jazdy motocyklem ok. 200 kobiet!

Założycielkami klubu są: Gemma Harrison, Maite Storni i Namin Cho – motocyklistki zaangażowane w szerzenie własnej pasji wśród kobiet. W 2015 kobiety roku ruszyły z bezpłatnymi szkoleniami dla początkujących motocyklistek na opuszczonym parkingu w Londynie. Od tamtej pory do grona motocyklistek dzięki szkoleniom dołączyło ok. 200 kobiet.

Pomysł wypalił, jednak nie obyło się bez problemów, ponieważ założycielki zostały oskarżone o seksistowskie podziały. Od tamtej pory prowadzą różne akcje edukacyjne i panele rozmów, żeby załagodzić tego typu sytuacje.{{ vimeo(238208239) }}

Po pewnym czasie okazało się, że praktycznie każda motocyklistka ma również inne, często ekstremalne zainteresowania. Klub stał się więc miejscem, gdzie spróbować można nowych rzeczy i być może wybrać dodatkowe hobby. Organizowane warsztaty dotyczyły np. wspinaczki, jazdy na deskorolce, surfowania, fotografii. Działalność poszerzyła się także o off-roadowe obozy Dirt Camp oraz kobiecą linię odzieży.{{ vimeo(231873895) }}Strona grupy: http://www.vclondon.co.uk/

Najnowsze

Reakcje kibiców na przejazdy podczas Isle of Man TT

Niezwykle widowiskowe, ale i kontrowersyjne wyścigi motocyklowe na Wyspie Man, potrafią zrobić duże wrażenie na oglądających je kibicach.

Wyścigi, dla których tory wyznacza się na publicznych drogach, są z natury bardziej niebezpieczne, niż te na zwykłych torach. Tym bardziej, jeśli mowa o wyścigach motocyklowych, na których zawodnicy osiągają średnie prędkości przekraczające (!) 200 km/h.

Nic więc dziwnego, że wokół Isle of Man Tourist Trophy narosło sporo kontrowersji związanych z bezpieczeństwem. Nie dziwi też, że nadal nie brakuje śmiałków gotowych wziąć udział w tej imprezie, których przejazdy potrafią wręcz zszokować podziwiających je kibiców.

https://www.youtube.com/watch?v=BP5pm3DetCk

Najnowsze

Szeryf z pomocnikiem próbują blokować drogę

Koniec ekspresowego fragmentu krajowej siódemki oznacza zwężenie do jednego pasa oraz ujawnienie się, nie jednego, ale dwóch szeryfów drogowych.

Na długo przed faktycznym zwężeniem wszyscy kierowcy zjechali na prawy pas. Poza autem z kamerą, które spokojnie dojeżdża niemal do samego końca lewego pasa.

Tam wypatrzył go szeryf jadący wywrotką oraz jego pomocnik w dostawczaku. Biorąc pod uwagę to, że blokowali autora nagrania na jakieś 20 m przed zwężeniem, ich zachowanie i determinacja chyba bardziej bawią, niż denerwują.

Najnowsze

Motocyklista chciał uciec przed karetką. Omal nie wpadł pod drugą

Na obronę motocyklisty: nie chciał on wykorzystać pojawienia się karetki do ułatwienia sobie przejazdu. Przynajmniej nie w pełni.

Na początku nagrania jego autor zachowuje się wręcz wzorowo – sznur aut stoi na lewym pasie do jazdy na wprost, podczas gdy na prawym, do skrętu, jazda odbywa się dość płynnie. Motocyklista nie próbuje jednak wjechać na drugi pas, aby ominąć korek, ani jechać środkiem, pomiędzy pasami. Kiedy po chwili nadjechała karetka zrobił to samo co kierowcy samochodów – starał się zrobić dla niej miejsce.

Pod filmem autor napisał, że ambulans utknął między autami, które się zatrzymały. Widząc to oraz zielone światło, postanowił wykorzystać sytuację, omijając pozostałe pojazdy. Nie przewidział jednak, że kierowcy zatrzymali się również ze względu na drugą karetkę, która jechała z prawej strony. Zaskoczyło to motocyklistę tak bardzo, że w panicznym odruchu zahamował blokując przednie koło, co mogło skończyć się tylko w jeden sposób.

Najnowsze

Tak wygląda Honda HR-V po face liftingu

Honda publikuje pierwsze informacje dotyczące poliftingowej wersji modelu HR-V. Odświeżona wersja modelu wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia, zmodernizowanym wnętrzem i szeregiem nowoczesnych rozwiązań.

Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód HR-V, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do nowego wykończenia z przodu, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.

W modelu HR-V na rok 2019, Honda zaoferuje wybór ośmiu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

HR-V pozostaje modelem bardzo funkcjonalnym, wyposażonym między innymi w system składania tylnej kanapy Magic Seat. W przeprojektowanych przednich fotelach kierowcy i pasażera wprowadzono zmiany w poduszce siedzenia i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie, zwłaszcza w obszarze ramion. Standardową tapicerkę wykonano z tkaniny wyższej jakości, podczas gdy modele z najbogatszym wyposażeniem otrzymały połączenie tkaniny i skóry ozdobionych podwójnymi szwami dodającymi wnętrzu atrakcyjnego wyglądu.

Od premiery Honda HR-V z roku modelowego 2019 będzie dostępna z 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC, oferującym moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr/min. Auto wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Jednostka zapewnia średnie zużycie paliwa od 5,3 l/100km i średnią emisją CO2 wynoszącą 121 g/km (dla modelu z przekładnią CVT).

Silnik i-VTEC został udoskonalony dzięki procesowi „zaawansowanego honowania plateau”, które obniża współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co zwiększa trwałość i sprawność silnika.

Konstruktorzy wyciszyli wnętrze Hondy HR-V i udoskonalili komfort jazdy tym modelem poprzez dodanie nowych warstw materiału izolacyjnego, między innymi w przegrodzie czołowej i nadkolach, a także w strukturze bagażnika oraz w panelach drzwi przednich i tylnych. HR-V z roku modelowego 2019 po raz pierwszy dostępne będzie z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, auto monitoruje dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio „w przeciwfazie”, emitowanymi przez głośniki.

Produkcja HR-V 1.5L i-VTEC, rok modelowy 2019, została już rozpoczęta, a dostawy samochodów przewidziane są na październik tego roku. Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy oszczędny wysokoprężny 1,6 l i-DTEC, a także 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przygotowany z myślą o dynamicznie usposobionych kierowcach. 

Najnowsze