Valerie Thompson bije rekord BMW na Bonneville

Dwukrotna rekordzistka świata Valerie Thompson pobija kolejny rekord na słonym jeziorze Bonneville.

Choć tym razem nie jest to światowy rekord, motocyklistka może być z siebie dumna. Jadąc motocyklem BMW S1000RR uzyskała maksymalną prędkość 323km/h, co nie było łatwe ze względu na silne podmuchy wiatru. Tym samym poprawiła swój własny rekord o ponad 50km i wyprzedziła wszystkie inne BMW startujące w tegorocznych testach prędkości BUB.

Kerry Alter, członek i współwłaściciel zespołu Alter/Bivins, w którym startuje Valerie, bardzo pozytywnie wypowiada się o staraniach motocyklistki. Uważa, że dwie próby, w których Valerie uzyskała kolejno 320 i 323km/h to świetny wynik przy tak trudnych warunkach, a jej wcześniejsze doświadczenie w tegorocznych wyścigach z pewnością jej pomogło. Razem z Valerie zespół Alter/Bivins ustanowił już jedenaście nowych rekordów na przestrzeni ostatnich 5 lat, w tym trzy w tym roku.

W latach 2006 i 2007 Valerie ustanowiła dwa rekordy prędkości na Harleyu Davidsonie. Prócz drag racingu, motocyklistka często udziela się w imprezach charytatywnych na rzecz dzieci chorych na raka.

Oto jedna z prób pobicia rekordu na jeziorze Bonneville.

Najnowsze

Woskowy Sebastien Loeb w paryskim muzeum Grevin

Dotarcie do sław bywa równie trudne i równie prawdopodobne, co wygranie w totka. Teraz jednak macie szansę osobiście zrobić sobie zdjęcie z Sebastienem Loebem... w wersji woskowej.

Sebastien Loeb ze swoją figurą woskową

Paryskie muzeum figur woskowych Grevin jest po Madame Tussauds największym skupiskiem podobizn osób, które w różny sposób zapisały się na stałe na kartach historii. 13 października do woskowych sobowtórów dołączył siedmiokrotny rajdowy mistrz świata, Sebastien Loeb.

Inauguracja tej wyjątkowej dla francuzów chwili rozpoczęła się gratulacjami dla Sebastiena od naczelnej menedżer, Beatrice de Reynies. Swoje uznanie dla wyników kierowcy wyrazili także Bernard Pivot, dyrektor muzeum Grevin, oraz Gerard Holtz, znany francuski dziennikarz sportowy.

Dodatkowej powagi temu wydarzeniu dodaje fakt, że Sebastien Loeb jest pierwszym przypadkiem umieszczenia figury kierowcy rajdowego na wystawie Grevin. To piękny i patriotyczny sposób na uhonorowanie dorobku sportowca.

 

Najnowsze

Maja Moeller testuje Renault Clio RS

Młoda, bydgoska zawodniczka testowała na czeskim torze Most możliwości sportowego Clio, którym prawdopodobnie będzie jeździć w sezonie 2012.

Testy na czeskim obiekcie były okazją nie tylko do poznania ustawień auta, a także do powiększenia swojej wiedzy o cenne rady doświadczonego rajdowca Stephana Epp. Cały dzień spędzony na jeździe na suchej powierzchni pięciokilometrowego toru Most dostarczył Maji wielu wrażeń i pomimo ogromnego zmęczenia, zawodniczka pozytywnie wypowiada się o aucie i o swoich doświadczeniach związanych z tym wydarzeniem.

– Brakowało mi jazdy Renault Clio – opisuje – Ostatni raz startowałam tym samochodem w sezonie 2010 podczas wyścigów na Nurburgring w serii VLN. W Clio czuję się idealnie i jadąc tym samochodem jestem naprawdę szybka. Moim trenerem podczas czwartkowych treningów był Stephan Epp.  Jeździliśmy pięć 30 minutowych sesji, z 10 minutowymi przerwami, a więc było bardzo intensywnie. Każda sesja to około 13 okrążeń 5 kilometrowego obiektu Most, który zrobił na mnie bardzo duże wrażenie. Przez cały dzień przejechałam prawie 250 kilometrów, które pozwoliły mi poczuć się jeszcze pewniej za kierownicą pucharowego Renault Clio. Oprócz poznania możliwości auta poznałam nowy tor i wyjeździłam się na nim tak, że wieczorem czułam wszystkie mięśnie, które pracowały ciężko przez cały dzień. Clio którym jeździłam było wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów, czyli takie jak startują w Bohemia Cup czy w cyklu VLN na Nurburgringu. Stephan przekazał mi wiele ciekawych uwag co do mojej jazdy oraz możliwości wykorzystania samochodu w pełni. Na pewno przekazał mi bardzo dużo wiedzy, której potrzebuję jako młoda zawodniczka. W samochodzie zamontowano dwa fotele, więc wymienialiśmy się za kierownicą. Byłam również bardzo miło zaskoczona obsługą toru w Moście. Organizatorzy byli sympatyczni i otwarci. Pusty tor na którym ze Stephanem jeździliśmy sami, stworzył dobry klimat do testów i szybkiej jazdy. Nie bez powodu testowałam Renault Clio na czeskim obiekcie, ponieważ rozważam starty w Bohemia Cup lub w wyścigach długodystansowych VLN w sezonie 2012. Bardzo dziękuję Stephanowi za wspólne testy. Potrzebowałam jazdy Clio i kilku fachowych uwag, żeby poczuć się jeszcze bardziej pewna swoich umiejętności.

 

Podczas ostatnich zawodów w Poznaniu Maja startowała za kierownicą Hondy Civic Type R, gdzie ukończyła wyścig na 6 miejscu w klasie do 2000ccm. Zawodniczka przyznaje, że zarówno poznański tor jak i wcześniejsze doświadczenia z Nurburgringiem pomogą jej w przyszłym sezonie podjąć decyzję co do wyboru zawodów i auta, w którym będzie występować.

Najnowsze

Tylne osłony od Senner Tuning dla Audi A1

Choć tuning wizualny wciąż może się niektórym kojarzyć z plastikowymi koszmarkami, firma Senner przygotowała gustowny detal specjalnie dla fanów Audi.

Osłona tylna i końcówki wydechu to dodatek, który można zamontować w każdym nowym Audi A1 S-Line. Jest to kontynuacja wcześniejszych tuningowych starań niemieckiej firmy Senner, która od połowy tego roku oferuje optycznie i mechanicznie poprawioną wersję A1.

 

Sprawdź tutaj, dlaczego Audi A1 uważane jest za auto idealne dla kobiet.

 

Osłona wykonana jest z polimeru FGPC wzmocnionego włóknem szklanym, a 90mm końcówki rozlokowane są harmonijnie po obu bokach osłony, w odróżnieniu od standardowego, podwójnego wydechu montowanego po lewej. Ten elegancki szczegół można zakupić w cenie rozpoczynającej się od niecałych 300 euro. Wydaje się to dość sporo, za zaledwie jeden element bez montażu, ale w końcu jako kobiety wiemy, że dodatki robią wielką różnicę.

Najnowsze

Little Learners: Twoje dziecko może jeździć Mercedesem

W Surrey w Wielkiej Brytanii już trzylatki mogą prowadzić Mercedesy SL i SLK Roadster. Oczywiście są to ich elektryczne odpowiedniki, dostępne na specjalnie przygotowanym dla maluchów torze.

fot. Mercedes-Benz

Od 22 października można swoje pociechy zapisywać na specjalny kurs Little Learners w centrum Mercedes-Benz World. Dzieci między trzecim i siódmym rokiem życia mogą przeżyć niezapomnianą przygodę i nauczyć się podstaw poruszania po ulicy w miniaturach jednych z najlepszych aut sportowych na świecie. Umieszczony wewnątrz budynku tor jest odwzorowaniem prawdziwych warunków na drodze – są tam światła, przejścia dla pieszych i skrzyżowania, czyli wszystko, by nasze dziecko poczuło się jak prawdziwy i pełnoprawny kierowca.

Kurs rozpoczyna się krótkim wprowadzeniem w zasady zabawy, przygotowanym przez kadrę opiekunów, którzy towarzyszyć będą naszym pociechom przez cały czas jazdy. Gdy nadejdzie koniec przygody i pomniejszone autko zostanie odprowadzone na specjalny parking, maluch dostanie w nagrodę specjalne prawo jazdy Little Learners.

To nie wszystko, ponieważ także starsi podopieczni mogą skorzystać na wizycie. Dzieci o wzroście powyżej 1.50m mogą wsiąść za kierownicę prawdziwego Mercedesa. Andrew Mallery, dyrektor działań komercyjnych w Mercedes-Benz przyznaje, że popularność tej atrakcji przewyższyła ich wyobrażenia.

Wejście do Mercedes-Benz World jest darmowe i obejmuje ono 3 piętra wypełnione świadectwami studwudziestopięcioletniej historii marki, od klasycznych ikon motoryzacji i bolidów Formuły 1 aż do najnowocześniejszych projektów. Szkoła jazdy Little Learners dostępna jest w weekendy w cenie pięciu funtów. To zdecydowanie niewielka cena za tak ogromną radość wymalowaną na twarzy naszych dzieci.

Najnowsze