V Babozlot – motocyklistki z oktanami we krwi

Motocyklistki z całej Polski, działające wokół forum internetowego Motocykl i Dziewczyna, po raz piąty spotkały się na dorocznym Babozlocie.

[opis fotki]
fot. Patrycja Sołtysik

Motocyklistki skupione wokół internetowego forum Motocykl i Dziewczyna po raz V spotkały się na trzydniowym dorocznym, letnim „Babozlocie”. Tym razem ich smukłe sylwetki na stalowych maszynach można było zobaczyć na pięknie położonych drogach w okolicach Szymocic k. Raciborza. Na jubileuszową imprezę zjechało przeszło osiemdziesiąt niezrzeszonych dziewczyn z oktanami we krwi, które na Śląsk ściągnęły z całej Polski. Ponieważ „Babozloty” bardziej przypominają spotkania rodzinne, niż tradycyjne zloty, niektóre motocyklistki przybyły wraz z dziećmi, a w programie imprezy – prócz tradycyjnego ogniska (ze śpiewami przy akompaniamencie gitary) oraz tańców pod rockowe brzmienie – znalazła się wycieczka do zabytkowej kopalni „Louiza”, która dała możliwość zapoznania się zlotowiczom z pracą górników. Jak co roku przyznano też nagrodę za pokonanie najdłuższej trasy motocyklem – tym razem przypadła ona motocyklistce z Koszalina. Podobnie jak w ubiegłych latach i tej imprezie towarzyszyła aukcja charytatywna, na której motocyklistki licytowały, pozyskane uprzednio od sponsorów i sympatyków forum przedmioty (w większości związane z motoryzacją). Zorganizowano także loterię fantową. Zebrana kwota 6922 zł przeznaczona została w równych połowach na leczenie półtorarocznej dziewczynki chorej na nowotwór oraz opiekę psychologiczną dla dwójki innych dzieci, których jedno z rodziców zginęło w wypadku komunikacyjnym. 

fot. Patrycja Sołtysik

„Babozlot” był okazją dla warszawskiego dealera Hondy Motorista do przedstawienia swojej oferty i umożliwienia dziewczynom odbycia jazd próbnych wybranymi modelami. Firma Broombastic z Katowic zaprezentowała ubrania motocyklowe dedykowane kobietom. Motocyklistki mogły przymierzyć spodnie i kurtki ze specjalnych kolekcji dopasowanych do ich figur i potrzeb. 

Motocykl i Dziewczyna to na pewno pierwsza, a być może jedyna w Polsce tak liczna i prężnie działająca, niesformalizowana grupa kobiet na motocyklach. Ich Forum jest otwarte i przyjazne dla wszystkich. Dziewczyny promują netykietę, koleżeństwo, bezpieczną jazdę oraz wszelkie dostępne formy doszkalania.

Forum Motocykl i Dziewczyna założone na portalu gazeta.pl istnieje od maja 2004 r. Trudno jest określić dokładną liczbę członkiń tej społeczności, które same o sobie mawiają, że są „foremkami”, ponieważ na forum wchodzi się i zostaje tak długo, jak się zechce. Sporadycznie zaglądają na nie (i czasami zostają na „zawsze”) i panowie, o których dziewczyny pieszczotliwie mówią, że są forumowymi „rodzynkami”. Forumowiczki mieszkają w większości na terenie Polski. Od Koszalina po Kraków, od Lublina po Zieloną Górę, ale niektóre z nich można  też na  codzień spotkać w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech i Moskwie.

 

Najnowsze

Extreme Moto 2010 – relacja i galeria

Już po raz piąty na warszawskim lotnisku Bemowo odbyło się emocjonujące Extreme Moto. W ciągu dwóch dni fani takich dyscyplin jak stunt, FMX, drifting oraz supermoto, mogli zobaczyć najbardziej utalentowanych polskich zawodników w akcji oraz występy dwóch młodych stunterek: Ewy Pieniakowskiej oraz Mani.

O tytuł najlepszego stuntera rywalizowało 25 zawodników, w tym dwie kobiety. Niestety podczas treningów Ewa Pieniakowska uległa kontuzji, co uniemożliwiło jej dalszą rywalizację. Do niedzielnego finału jury zakwalifikowało piętnastu najlepszych. W finale mogliśmy oglądać mistrzowskie popisy kuzyna Ewy – Stunter’a 13 (Rafał Pasierbek), Łukasza FRS (Łukasz Bełz), oraz Pasio (Adrian Pasek). Najlepszym zawodnikiem okazał się pierwszy z nich. Przejazdy Rafała są na wyoskim, światowym poziomie i wzbudzają podziw nie tylko widzów, ale również innych polskich stunterów.

Monika Koch, czyli Mania – stunterka
fot. Jola Żuk

Oto jak start w zawodach wspomina jedna z dwóch startujących stunterek – 19 letnia Mania (Monika Koch):
– Ze względu na tak duży plac, nie mogłam przepuścić okazji na trening, więc jeździłam od samego rana. Przydały się rady starszych kolegów stunterów. Były także dwie niemiłe sytuacje, m.in. przed południem pękł mi wężyk od palliwa, zdarzyło się małe spięcie i mój motocykl się zapalił. Udało się go jednak ugasić, a sytuację opanować; obyło się bez strat. Potem siadła mi pompa paliwa, jednak Cygan i Qdłaty poradzili sobie z tym w błyskawicznym tempie, za co bardzo im dziękuję. Jeździło mi się super. Startowałam tylko w sobotę i to był mój pierwszy udział w Extreme Moto Bemowo. Jestem bardzo zadowolona ze swojego przejazdu. Ujeżdżam F4 is od zaledwie 3 tygodni, właściwie po 10 miesięcznej przerwie. Zawody EXM dla mnie to super sprawa. System oceniania jest już wg kryterium przyjętego w większości stron świata; obyło się też bez obsuw czasowych. Jeśli chodzi o prowadzących to także dawali radę. Przez te dwa dni ani przez chwilę nie było nudy, co chwilę działo się coś innego: stunt, fmx, supermoto, były też rozrywki dla najmłodszych. Dla nas, stunterów, było sporo miejsca do trenowania, co jest dużym atutem takiej imprezy. Osobiście bardzo mi się podobało, choć nie obyło się bez trudności. Zabrakło zmieniarki do opon, która w tamtym roku była… Teraz zawodnicy sami musieli sobie radzić w tej kwestii. Stunt show był dobrze zorganizowany, wszyscy byli podzieleni na 2 grupy, zarówno pierwszego jak i drugiego dnia, co pomogło też sędziom w ewentualnych naradach – podsumowuje Monika.

Kolejną budzącą ogromne zainteresowanie dyscypliną, był – jak co roku – freestyle. W konkursie wzięło udział 20 zawodników z całej Polski, z Bartkiem Ogłazą na czele. Podczas sobotnich prezentacji silny wiatr bardzo utrudniał wykonywanie wszelkich ewolucji, za to w niedzielę zawodnicy FMX mogli w pełni rozwinąć „skrzydła”. Dzięki temu widzowie mogli podziwiać wspaniełe flipy Działa (Piotr Potaczało) oraz niestamowite salta w wykonaniu Bartka Ogłazy.

fot. Jola Żuk

Odbyły się także zawody supermoto – mieszanki motocrossu i wyścigów drogowych. Duże prędkości, skoki oraz długie i efektowne slajdy u niejednego widza wzbudziły zachwyt i podziw.

Fanom samochodów, ani samym drifterom wiatr nie przeszkadzał, a nawet sprzyjał. Widowiskowe poślizgi, ryk silników i zapach palonej gumy, przeplatały się z pokazami aut marzeń. Podczas imprezy -oprócz podziwiania profesjonalistów – każdy mógł zasmakować sportowej rywalizacji na torze kartingowym w wyścigu Red Bull As w Karcie. Jest to kilkuetapowy program, który trwa od 1 maja do 4 września i obejmuje najlepsze tory gokartowe w Polsce. To jedyna w swoim rodzaju rywalizacja, która umożliwia w finale każdemu powyżej 12 roku życia i spełniającemu wymogi regulaminowe bezpośrednią rywalizację z kierowcą Red Bull Racing – Markiem Webberem

Klimat imprezy sprzyjał wypoczynkowi w sportowej i rodzinnej atmosferze. Widok ojca z dzieckiem na ręku nikogo nie dziwił. Zaskoczeniem natomiast dla widzów i pewnie samej zainteresowanej było jednak inne, niecodzienne wydarzenie. Podczas imprezy przy aplauzie widzów jeden ze stunterów Beku (Wojtek Kozioł) oświadczył się swojej dziewczynie. Oświadczyny zostały przyjęte.

Najnowsze

Michelin pokieruje nas na wakacje

Wakacyjne dylematy - w góry czy nad morze, na zachód czy na wschód będzie można teraz łatwiej rozwiązać dzięki Michelin. Koncern uruchamia międzynarodowy serwis turystyczny, który da nam szansę na zaplanowanie podróży.

 

Czy na wakacje z Michelin będzie prościej?
fot. Peugeot

Michelin Travel to arcyciekawa i niezwykle przydatna propozycja Michelin na usystematyzowanie naszych planych podróżnych. Ogólnoświatowy serwis turystyczny, z możliwością wyboru języka (angielski, hiszpański, włoski, niemiecki i francuski) to mapy, zdjęcia satelitarne, kalkulatory tras i wiele możliwości zaplanowania upragnionego wypoczynku,

Korzystając ze strony internetowej można przygotować sobie również, a następnie wydrukować własny przewodnik uzupełniając go o zdjęcia, komentarze i szczegółowe opisy.

Do końca bieżącego roku w serwisie znajdzie się aż 90 państw. W każdym z nich opisane zostaną restauracje (łącznie ok.57 tysięcy), 100 tysięcy hoteli, ciekawe miejsca do odwiedzenia oraz powiązane z nimi strony internetowe.

Na Michelin Travel niczym na samochodowej nawigacji zaplanujemy też naszą trasę dzięki ViaMichelin – opartej na technologii cyfrowej, mapie współpgrającej z wiedzą zawartą w kultowych już Zielonych Turystycznych Przewodnikach Michelin. Co najciekawsze podczas planowania trasy dostępna będzie również funkcja jej wizualizacji.

Ci, którzy chcą wiedzieć więcej i zaplanować wyjazd powinni wejść na : www.travel.viamichelin.com

Najnowsze

Nowe, ostrzejsze przepisy

Nowelizacja kodeksu karnego, która wejdzie w życie już jutro to nowe, ostrzejsze kary dla pijanych kierowców. Czy nasze drogi staną się bezpieczniejsze?

 

fot. Motocaina

1 lipca w polskim prawie pojawią się nowe zmiany. W życie wchodzi bowiem nowelizacja kodeksu karnego, która  drastycznie zaostrza kary za spowodowanie wypadku zarówno pod wpływem alkoholu lub narkotyków. Zmiany prawne dotkną również recydywistów, już wcześniej przyłapanych za kierownicą z promilami we krwi.

Nowelizacja to kary od 3 miesięcy do aż 5 lat (wcześniej górną granicą były 2 lata) pozbawienia wolności dla recydywistów.

Również od jutra pijany kierowca, który spowoduje wypadek z ofiarami śmiertelnymi lub osobami rannymi albo ucieknie z miejsca zdarzenia straci prawo jazdy i już nigdy nie będzie mógł się o nie starać. Dotychczas sąd nie miał obowiązku by orzec taką karę, teraz odstąpić będzie od niej mógł tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Czy bardziej surowe prawo odstraszy kierowców zastanawiają się zwykli obywatele i policjanci, ale nikt nie zna na to pytanie odpowiedzi. Pewne jest, że za granicą pijani kierowcy to incydenty, w Polsce patrząc na statystyki długich weekendów to prawdziwa plaga. Oby nowe prawo to zmieniło!

Najnowsze

Motocyklistko – nie smarujesz, nie pojedziesz!

Sezon motocyklowy w pełni, warto więc pamiętać o podstawach eksploatacji własnego jednośladu. Przy doborze odpowiedniego oleju należy bezwzględnie stosować się do zaleceń producentów określających klasę jakościową (np. JASO, API) i lepkościową oleju (SAE). Nie warto ryzykować pomyłki.

Właśnie mija 125 lat od czasu, gdy niemiecki konstruktor i przemysłowiec Gottlieb Daimler zbudował pierwszy na świecie motocykl napędzany silnikiem. Był to jednoślad o wadze 70 kg i prędkości maksymalnej 22 km/h z silnikiem czterosuwowym o mocy 0,5 KM napędzanym naftą. Koła pojazdu były drewniane, a siedzenie kierowcy przypominało siodło do jazdy konnej. Dla porównania, uznawany za jeden z najszybszych seryjnych motocykli na świecie, Suzuki Hayabusa waży ponad 200 kg i rozwija prędkość ponad 300 km/h, a moc silnika osiąga 200 KM. Przełom technologiczny jest ogromny, a wyścig konstruktorów trwa nadal.

Warto pamiętać o stosowaniu właściwego oleju do naszej ukochanej maszyny.
fot. BMW

Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat konstrukcje silników stosowanych w motocyklach diametralnie się zmieniły. Przyśpieszają coraz szybciej, (np. Suzuki Hayabusa – 2,5 sek. od 0 do 100 km/h) przez co silniki muszą wytrzymać coraz większe obciążenia. Aby takie silniki sprostały wymaganiom od momentu uruchomienia rozrusznika aż do uzyskania maksymalnych obrotów, olej powinien zapewnić optymalne smarowanie.

Nie każdy wie, że nasz krajowy producent – Orlen Oil, opracował linię produktów specjalnie przygotowanych właśnie do motocykli i skuterów – Platinum Moto. Ten oznaczony 4T 10W-50 to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania czterosuwowych silników motocyklowych najnowszych konstrukcji, mocno obciążonych, a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i przekładniach z mokrym sprzęgłem. Olej chroni jednostkę przy wykorzystaniu maksymalnej mocy silnika, dlatego można go stosować zarówno w codziennej eksploatacji, jak również w sportach wyczynowych. Jest to odpowiedni olej do motocykli czterosuwowych, takich jak Suzuki, Yamaha, Honda, Kawasaki, a także innych, w których producent zaleca stosowanie tej klasy oleju.

Kolejnym produktem dedykowanym przez Orlen do motocykli jest Platinum Moto 4T Semisynthetic 10W-40. To półsyntetyczny olej przeznaczony do najnowszych i wysoko obciążonych silników czterosuwowych. Umożliwia wysokie osiągi i stabilną pracę silnika oraz szybszą zmianę biegów.

W ostatnich latach także skutery efektywnie podbijają Polskę. Sprzedaż tych jednośladów dynamicznie rośnie, a moda na ten środek lokomocji staje się coraz wyraźniejsza. Dla nich krajowy producent przewidział olej silnikowy Platinum Moto 2T, przeznaczony do silników dwusuwowych, nadający się do smarowania mieszankowego i oddzielnego.

Najnowsze