Karolina Chojnacka

Ustanowiono nowy rekord w najdłuższej jeździe autonomicznej! Ile kilometrów samochód przejechał sam?

Cytując filmowego klasyka: „The future is now, old man”. Samochód już nie potrzebuje kierowcy, by jechać prosto, zmieniać pas czy wyprzedzać inny pojazd.

Xpeng, chińska firma zajmująca się inteligentnymi pojazdami elektrycznymi (tzw. „Smart EV”), ogłosiła wyniki swojego eksperymentu dotyczącego autonomicznej jazdy.

Flota elektrycznych samochodów XPeng P7 (chińskiej alternatywy dla Tesli Model S), przejechała ponad 3600 kilometrów z Kantonu do Pekinu, z czego 2930 kilometrów autostradą pod kontrolą systemu autonomicznej jazdy NGP (Navigation Guided Pilot), i osiągnęła średnio 0,71 interwencji ludzkiego kierowcy na 100 km, wyznaczając nowe standardy odległości dla autonomicznej jazdy seryjnych samochodów osobowych.

XPeng P7

Przeczytaj też: Pojazdy autonomiczne stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Tak uważa 60% kierowców. Czy faktycznie jest się czego obawiać?

Podczas 8-dniowej wyprawy, która rozpoczęła się w Kantonie 19 marca i zakończyła w Pekinie 26 marca, pod kontrolą NGP średni wskaźnik powodzenia manewrów zmiany pasa ruchu i wyprzedzania wyniósł 94,41%. Średni wskaźnik udanych wjazdów i wyjazdów z rampy autostradowej wyniósł 92,76%, a średni wskaźnik udanych przejazdów przez tunel wyniósł 94,95%.

W wyprawie wzięło udział 228 dziennikarzy motoryzacyjnych, entuzjastów pojazdów elektrycznych i ekspertów branżowych. Trasa została wybrana tak, aby obejmowała jedne z najbardziej złożonych, ale reprezentatywnych warunków drogowych i scenariuszy jazdy w Chinach, aby w pełni przetestować reakcje i skuteczność NGP.

XPeng P7

He Xiaopeng, prezes i dyrektor generalny XPeng, na konferencji prasowej w Pekinie, powiedział:

Eksperyment rzucił wyzwanie solidności i niezawodności funkcji NGP. Wyniki pokazują, że jest to nie tylko najsilniejsza, ale także najłatwiejsza w użyciu funkcja autonomicznej jazdy w pojazdach seryjnych dostępnych na rynku.

Dążymy do tego, aby stać się największym na świecie dostawcą sprzętu i oprogramowania do autonomicznej jazdy, a nasza strategia i możliwości badawczo-rozwojowe pozwalają nam osiągnąć ten cel.

Przeczytaj też: Sztuczna inteligencja i pojazdy autonomiczne nie lubią deszczu?

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze