Up! – miejski kompakt dla czworga

Minimalna powierzchnia - 3,54 x 1,64 metra, maksymalna ilość miejsca - 4 siedzenia, do tego funkcja awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Volkswagen stworzył nowy, mały, miejski samochód: up!

Mały Up! to pojazd stworzony do poruszania się po mieście. Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość auta składają się zaskakująco małe zwisy przedni i tylny i bardzo długi rozstaw osi (2,42 metra). Wszystko to pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń.

Volkswagen Up!
fot. Volkswagen
Volkswagen Up!
fot. Volkswagen

Wnętrze zostało zaprojektowane bardzo czysto i przejrzyście. Nowy Volkswagen oferuje wiele przemyślanych szczegółów, przyjemną dla oka stylistykę oraz jakość, której poziom znacznie wykracza poza ten segment samochodów. Szczególnie atrakcyjna jest Dash Pad – deska rozdzielcza z elementami obsługowymi przed kierowcą i pasażerem. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozia.

W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 44 kW/60 KM i 44 kW/75 KM. Według danych producenta średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 50 kW/68 KM. Zgodnie ze specyfikacją średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2. Na 2013 rok zaplanowano także jest także up! z napędem elektrycznym.

Volkswagen Up!
fot. Volkswagen

Warto zwrócić uwagę na opcjonalną funkcję autmatycznego hamowania w mieście, zastosowaną po raz pierwszy w tej klasie samochodów. Zasada jej działania jest następująca. Funkcja aktywuje się automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach ma pozwolić na uniknięcie zderzenia.

Volkswagen Up!
fot. Volkswagen

Nowością w Volkswagenie jest system maps + more – Personal Infotainment Device (PID). Dla up! opracowane zostało specjalne rozwiązanie, które pozwoliło na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego na możliwie jak najniższym poziomie cenowym. Razem z Navigon, wiodącym producentem systemów nawigacyjnych, powstało, opracowane specjalnie dla up!, niedrogie rozwiązanie – maps + more. Inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem, i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową; z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód). Aplikacje opracowane specjalnie dla up! pozwalają rozszerzyć spektrum funkcji maps + more odpowiednio do potrzeb.

Up! w pierwszej kolejności pojawi się w zakrokrowanej Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Początek sprzedaży zaplanowano na grudzień 2011 roku. W zależności od grubości portfela będzie można wybrać jedną z trzech wersji: take up! – podstawowa, move up! – komfortowa i high up! – najwyższa.  W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.

 

 

 

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze