Układ smarowania

Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego.

1-miska olejowa; 2-smok ssący; 3-pompa; 4-filtr; 5-łożyska ślizgowe; 6-gładź cylindra; 7-wałek rozrządu; 8-popychacz; 9-prowadnica zaworu
Fot. Producent

Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego. W podstawowym układzie smarowania jaki występuje w większości silników spalinowych możemy wyróżnić następujące elementy: miska olejowa – pełniąca rolę zbiornika oleju; pompa oleju – odpowiedzialna za wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie; filtr oleju – usuwa zanieczyszczenie; czujnik ciśnienia oleju – informuje o stanie pracy układu; miarka oleju – służy do sprawdzanie poziomu oleju.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze