Układ smarowania
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego.
1-miska olejowa; 2-smok ssący; 3-pompa; 4-filtr; 5-łożyska ślizgowe; 6-gładź cylindra; 7-wałek rozrządu; 8-popychacz; 9-prowadnica zaworu |
Fot. Producent
|
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego. W podstawowym układzie smarowania jaki występuje w większości silników spalinowych możemy wyróżnić następujące elementy: miska olejowa – pełniąca rolę zbiornika oleju; pompa oleju – odpowiedzialna za wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie; filtr oleju – usuwa zanieczyszczenie; czujnik ciśnienia oleju – informuje o stanie pracy układu; miarka oleju – służy do sprawdzanie poziomu oleju.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: