
Ubezpieczenie OC droższe średnio o 55 procent
Kilka miesięcy temu wielu kierowców zdziwiło się, gdy otrzymało nową propozycję składki ubezpieczeniowej OC. W nowym roku nie jest lepiej – średnio zapłacimy o 55 procent więcej za obowiązkowe ubezpieczenie samochodu.
W styczniu 2016 r. średnia cena OC wynosiła 659 złotych. Rok później średnia stawka wynosi 1024 złote. Porównywarka ubezpieczeń mfind.pl wyliczyła, że podwyżka wynosi 55 procent.
Najtańszym ubezpieczeniem w styczniu tego roku może się pochwalić Rzeszów, tam średnia stawka wynosi 829 zł, a przed rokiem 538 zł. Rok temu najtańszym miastem w Polsce były Kielce, które w tym roku wylądowały na drugiej pozycji.
Najwięcej zapłacą za ubezpieczenie OC kierowcy we Wrocławiu (1.230 zł), Gdańsku (1.203 zł) i Warszawie (1.147 zł). Kolejność w ubiegłym roku była taka sama, ale ceny były zauważalnie niższe – kolejno 807, 786 i 746 zł. Skąd biorą się różnice w cenach?
„Różnice w cenach OC między miastami wynikają przede wszystkim z prowadzonych przez ubezpieczycieli statystyk wypadkowych, na podstawie których towarzystwa oceniają ryzyko. Im większe prawdopodobieństwo kolizji, tym wyższe składki OC” – wyjaśnia Bartosz Salwiński, współzałożyciel porównywarki ubezpieczeń mfind. pl.
Porównywarka ubezpieczeń wyliczyła, że w tym roku najniższą średnią cenę OC proponuje firma Proama – 782 zł. Najdroższym towarzystwem ubezpieczeniowym jest Uniqua – 1449 zł. Specjaliści twierdzą, że główną przyczyną podwyżek jest zakończenie wojny cenowej, która przez lata przyniosła sporo strat ubezpieczycielom. Wpłynęły na to również coraz wyższe kwoty świadczeń za szkody osobowe, a to dlatego, że Polacy coraz chętniej korzystają z usług kancelarii specjalizujących się w odszkodowaniach.
W tej chwili minimalna suma gwarancyjna w przypadku szkody na osobie wynosi 1,22 mln euro na jednego poszkodowanego, a wcześniej wynosiła 1 mln euro. W przypadku sumy gwarancyjnej na jedno zdarzenie drogowe podniesiono z 5 do 6,07 mln euro.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: