Katarzyna Frendl

Uber szkoli polską Policję – o co chodzi?

Współpraca z organami bezpieczeństwa to pomysł na stworzenie dobrego procesu przekazywania informacji. Uber zorganizował warsztaty przeznaczone dla funkcjonariuszy Policji na co dzień pracujących na komisariacie przy Lotnisku Chopina.

Spis treści

Uber to aplikacja łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje z partnerami z licencją taksówkarską. Platforma oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. W Polsce z usług można korzystać w 19 miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku.

W trakcie szkolenia dla Policji, przedstawiane były możliwości oferowane przez specjalną jednostkę bezpieczeństwa Uber PSRT.

Uber Public Safety Response Team (PSRT)

Aby wspierać lokalne organy bezpieczeństwa i przeciwdziałać niebezpiecznym sytuacjom firma przewozów na aplikację powołała zespół do współpracy ze służbami mundurowymi Public Safety Response Team (PSRT). Zespół składa się m.in. z byłych funkcjonariuszy służb mundurowych. Na wniosek służb Uber ma pomagać w prowadzonym postępowaniu m.in przekazując odpowiednie dane.

W szkoleniu udział wzięli przedstawiciele służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na Lotnisku Chopina. Pracownicy dowiedzieli się, czym zajmuje się jednostka PSRT, oraz w jaki sposób Uber może pomóc funkcjonariuszom w zdarzeniach z udziałem użytkowników platformy. 

Szkolenie jest pierwszym z cyklu. Kolejne prezentacje zostaną zorganizowane dla lokalnych komend wojewódzkich i powiatowych, w miastach gdzie działa platforma.  

Efektywna wymiana informacji pomiędzy Uber a służbami mundurowymi jest kluczowa do wyjaśnienia sytuacji, w których doszło do naruszeń bezpieczeństwa. W efekcie stanowi także środek zapobiegawczy, czyli zwiększający bezpieczeństwo platformy Uber. Dlatego tak ważne dla nas jest, aby służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo wiedziały, gdzie się zgłosić i jak z nami współpracować, mówi Iwona Kruk.

Szkolenia dla policji lotniskowej to kolejny etap współpracy pomiędzy Uber a Lotniskiem Chopina. Już od lipca pasażerowie przylatujący do Warszawy mają okazję zamawiać przejazdy bezpośrednio sprzed hali przylotów. Służy do tego “Uber Airport” – specjalny produkt dostępny w aplikacji dla osób przebywających na terenie portu.

Uber – bezpieczeństwo: jak sprawdzić?

W trakcie podróży użytkownicy mają dostęp do szeregu funkcji, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo przejazdów. Pierwszym z nich jest wystawianie oceny po zakończonym przejeździe. Ze wszystkimi funkcjami, można zapoznać się wchodząc w Centrum Bezpieczeństwa w trakcie przejazdu. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • Przycisk bezpieczeństwa – po jego naciśnięciu pasażerowie, kierowcy oraz dostawcy mogą zadzwonić bezpośrednio z poziomu aplikacji pod numer 112 i podać dokładne dane dotyczące lokalizacji zdarzenia. Jest to szczególnie istotne podczas przejazdu na trasie, której nie znamy. 
  • Zaufane Kontakty – w ramach tej funkcji użytkownicy Ubera mogą wybrać nawet pięciu znajomych bądź członków rodziny i jednym kliknięciem udostępnić im informacje dotyczące swojej podróży.
  • Centrum Bezpieczeństwa – podczas przejazdu, po kliknięciu w tarczę, użytkownik ma dostęp do centrum bezpieczeństwa, gdzie znajdzie informacje o wszystkich funkcjach bezpieczeństwa. Co ważne — dane osobowe są poufne — podczas połączeń i wiadomości wysyłanych przez aplikację numer telefonów są zanonimizowane.
  • Śledzenie każdej podróży za pomocą technologii GPS: każda podróż jest rejestrowana.

Bezpieczeństwo w czasie rzeczywistym

Uber ma też zespół specjalistów, którzy 24/7 przyjmują i rozwiązują zgłoszenia dotyczące incydentów związanych z bezpieczeństwem. Zajmują się oni wszelkimi zgłoszeniami, dotyczącymi m.in. zagubionych przedmiotów, czy problemami z płatnością. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie przez ekspertów z Działu Wsparcia. Najpoważniejsze zgłoszenia związane z bezpieczeństwem są identyfikowane do 15 minut, po czym są rozwiązywane według opracowanych procedur. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze