Turystyczny garaż dla motocykla

Jesteś entuzjastką motocyklowych wypraw z namiotem, ale zawsze się denerwowałaś, że twoja ukochana maszyna noce spędza na widoku i narażona na zmienne warunki atmosferyczne?

Namiot Series II Expedition Tent zaprojektowany przez firmę Redverz Gear z Denver to wyjście naprzeciw temu problemowi. Konstrukcja namiotu pozwala trzymać motocykl bezpiecznie pod dachem, na oku i na wyciągnięcie ręki. W razie potrzeby zaś tworzy osłoniętą przestrzeń, gdzie można się zrelaksować, przebrać czy przygotować posiłek.

Series II Expedition Tent
fot. redverz.com
fot. redverz.com

W zamkniętej części sypialnej natomiast swobodnie mieści się podwójny materac, dzięki czemu dwie osoby mogą się komfortowo wyspać. Namiot po złożeniu zajmuje niewiele miejsca (25,5 na 53 cm) i waży niecałe sześć kilogramów. Konstrukcja opiera się na trzech palikach. Jest wodoodporny i wyposażony w siatkę zabezpieczającą przed owadami. Kolory to zielony bądź żółty. Kosztuje niecałe 450 dolarów, zamówienia można składać na stronie producenta – redverz.com.

Najnowsze

LiveMap – kask z nawigacją i sterowaniem głosowym

LiveMap to projekt kasku motocyklowego, który ma oferować użytkownikowi wbudowaną, zintegrowaną nawigację i opcję sterowania głosem. Wykonany z włókna węglowego, docelowo ma kosztować ok. 7000 zł.

Zanim jednak do tego dojdzie, pomysłodawcy muszą zebrać wystarczające fundusze. Dążą do tego za pośrednictwem portalu Indiegogo, odpowiednika Kickstartera. Do końca pozostało jeszcze 12 dni – jak dotąd zebrano 7,689 dolarów z potrzebnych 150 tysięcy.

LiveMap – kask ze zintegrowaną nawigacją
fot. materiały producenta
Poglądowy przekrój
fot. materiały producenta

Idea jednakże jest rozsądna. Chodzi o to, by do minimum ograniczyć konieczność odrywania wzroku od drogi, również podczas jazdy przez uliczne korki. W kask wbudowany został wyświetlacz HUD, za pośrednictwem którego motocyklista może śledzić rozkład ulic i to, co widać bezpośrednio przed nim na drodze. Szczegółowo rozrysowana mapa jest dostępna wtedy, gdy zwalniamy, ogranicza się zaś do podstawowych informacji, gdy dodajemy gazu.

Podgląd trasy
fot. materiały producenta

Jasność ekranu jest regulowana przez czujnik światła, a za sterowanie odpowiada system rozpoznawania mowy. Wedle zapewnień producenta, jedno ładowanie baterii (dwóch o pojemności 3000 mAh) wystarczy na jeden dzień w trasie. W razie potrzeby do podładowania wystarczy port USB. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, kask trafi na rynek w 2014 roku.

Najnowsze

Marika w stacji Mercedes na warszawskim Powiślu

W najbliższy piątek, 2 sierpnia na warszawskim Powiślu odbędzie się akustyczny koncert Mariki. W nadchodzącym tygodniu w Stacji Mercedes będzie można także zobaczyć unikatowy model smarta według projektu Jeremiego Scotta lub obejrzeć internetowy program Radka Kotarskiego „Polimaty”, poświęcony powstaniu kultowego już dziś micro citycar’a.

Stacja Mercedes, róg ul. Kruczkowskiego i al. 3 Maja w Warszawie
fot. Mercedes

Wokalistka wraz z częścią muzyków Spokoarmii wykona swoje największe przeboje w nowych aranżacjach.

Zupełnie nowe, akustyczne wersje piosenek Moje serce, Uplifter, Smoki czy Widok, usłyszeć będzie można w najbliższym piątek w Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu.
W nadchodzącym tygodniu jak zwykle nie zabraknie ciekawych spotkań i warsztatów. Poniedziałek, 5 sierpnia upłynie pod hasłem smart – styl moda art. Tego dnia miłośnicy smartów będą mogli wziąć udział w zlocie smarta, zobaczyć ciekawe modele, takie jak „smart Brabus taylormade”, czyli daleko zindywidualizowany model smarta, samochód koncepcyjny (tzw. concept car) „smart forspeed” oraz – po raz pierwszy w Polsce – specjalny model „smart by Jeremy Scott”, czyli auto wystylizowane przez słynnego amerykańskiego projektanta mody. Tego dnia obejrzeć będzie można  specjalny odcinek Polimatów Radka Kotarskiego na temat samochodu smart. Cykliści będą mogli spróbować jazdy na e-bikeach czyli rowerach elektrycznych.

We wtorek odbędą się warsztaty dla dzieci polegające na budowaniu i fotografowaniu scenografii, prowadzone przez Aleksandrę Loskę, w środowym kinie samochodowym odbędzie się projekcja filmu „Północ – północny zachód” z 1959 roku w reżyserii Alfreda Hitchcock’a. Jest to historia o losach pracownika agencji reklamowej, wziętego za agenta służb specjalnych i porwanego. W rolach głównych m. in. Cary Grant oraz Mercedes Benz 220 SE cabriolet.

Na czwartek, 8 sierpnia – czyli dzień multimedialny – zaplanowano pokaz filmu „America Is Not Ready For This” Karola Radziszewskiego, który przywołuje wspomnienia Natalii LL, konfrontując jednocześnie polskie i zachodnie narracje historii sztuki. Artysta prowokuje serię pytań dotyczących zagadnień takich jak gender, sztuka feministyczna, sztuka konceptualna, queer oraz relacje Wschód-Zachód i ich wpływ na świat sztuki w kontekście żelaznej kurtyny. Film jest zarówno poszukiwaniem paraleli pomiędzy artystycznymi doświadczeniami Radziszewskiego i Natalii LL, jak i próbą głębszego spojrzenie na reguły gry pozycjonującej artystów w świecie sztuki, zarówno wtedy, jak i dzisiaj.

Stacja Mercedes codziennie przez całe lato (do połowy października) oferuje solidną porcję kultury i sztuki – oprócz wystaw prac renomowanych artystów zaplanowane zostały ciekawe dyskusje dotyczące kultury współczesnej, warsztaty twórcze dla dzieci oraz koncerty – zarówno muzyki klasycznej, jak i wszelkich gatunków współczesnych.

Inicjatorem, inwestorem i sponsorem projektu Stacja Mercedes, który od 20 lipca wzbogacił ofertę kulturalną Powiśla, jest Mercedes-Benz przy współpracy z Fundacją Bęc Zmiana, Grupą Warszawa oraz warszawską pracownią projektową WWAA. Program Stacji opracowany został przez Mercedes-Benz, Grupę Warszawa wspólnie z Fundacją Bęc Zmiana.

Stacja Mercedes, róg ul. Kruczkowskiego i al. 3 Maja w Warszawie

Najnowsze

Valerie Thompson: 300 mil do emerytury

W najbliższy weekend Valerie Thompson, królowa motocyklowej szybkości, podejmie się bicia kolejnego rekordu na torze Bonneville podczas Bonneville Speed Week, a także 24 sierpnia podczas Speed Trials.

W marcu Thompson została członkinią ekskluzywnego klubu  „Texas Mile 200 mph” po tym, jak pobiła rekord 212 mil na godzinę (341 km/h) na swoim motocyklu BMW S 1000 RR Superbike podczas rywalizacji Texas Mile w Beeville.

“Ta prędkość to jak dotąd moje największe osiągnięcie” – mówi Valerie. „Kolejnym będzie przekroczenie 200 mil na godzinę w Bonneville”.

Valerie należy do nielicznej grupy kobiet, które podejmują się bicia tak wyśrubowanych rekordów prędkości. Uważa to za naturalny talent, wspierany dodatkowo przez nerwy ze stali. Obecnie ma na koncie w sumie pięć rekordów prędkości w ruchu lądowym, przy czym ten ostatni podczas Texas Mile jest jak dotąd jej najlepszym wynikiem.

Valerie Thompson i jej wierne BMW
fot. materiały prasowe

Jeżeli spodziewacie się, że Valerie pracowała na swoje osiągnięcia przez całe dekady, to się mylicie. Zaledwie siedem lat temu odkryła w sobie potrzebę szybkości. Dawała jej upust na drodze, dopóki przyjaciel mądrze jej nie poradził, by spróbowała wyładować się na torze wyścigowym. W tym samym roku otrzymała od Ricka Hatcha, właściciela Haciendy Harley-Davidson w jej rodzinnym Scottsdale, zaproszenie na tor Sturgis.

“Nie paliłam gumy” – wspomina Valerie. „Po prostu nieśmiało poprowadziłam mojego Fat Boya na linię startu i zaczęłam robić testowe kółka. To była miłość od pierwszego podejścia”.

Hatch zapytał Valerie, czy miałaby ochotę ścigać się na motocyklu V-Rod Destroyer, gdyby takowy zakupił.

Kolekcja kasków motocyklowych
fot. materiały prasowe

„Każdy chciał Destroyera od chwili, gdy Harley go wprowadził” – mówi Valerie. „To było marzenie każdego zapaleńca. Myślę, że wtedy zaczęłam traktować wyścigi poważnie”.

Wtedy też okazało się, że lata, jakie spędziła pracując w branży bankowej, miały jej się opłacić. Doskonale wiedziała, że potrzebuje sponsorów. Poświęciła sporo wysiłku, by nabyć szeroką wiedzę na temat autoprezentacji i marketingu. Zależało jej na maksimum profesjonalizmu.

Od tego czasu Valerie, można rzec, nie schodzi z motocykla. Brała udział w dwóch seriach wyścigowych:  All Harley Drag Racing Association i NHRA. Jednak jej największą miłością okazało się bicie kolejnych rekordów prędkości. Towarzyszy jej w tym ukochany BMW S 1000 RR.

Certyfikat pobicia rekordu – czarno na białym!
fot. materiały prasowe

„Lubię zaczynać od drobnych osiągnięć i powoli piąć się w górę. W ten sposób najpełniej czerpię radość z mojego życia i kariery, i doceniam to, do czego udało mi się dotrzeć” – mówi.

Obecnie motosport to dla Valerie praca na pełen etat. Wiele czasu poświęca promocji swoich sponsorów i poszukiwaniu kolejnych. To, że jest kobietą, bynajmniej nie otwiera automatycznie wszystkich drzwi.

„Wszystko sprowadza się do bycia we właściwym miejscu o właściwej porze, poznania odpowiednich ludzi i dotarcia do nich. To wymaga sporo pracy”.

Grono jej sponsorów liczy sobie obecnie 17 marek i jak sama stwierdza, Facebook od dawna jest jej najlepszym przyjacielem.

Valerie podczas Ohio Mile
fot. materiały prasowe

„W mojej branży do niezastąpione narzędzie promocji” – stwierdza. To, czego obawia się najbardziej, to to, iż okaże się rozczarowaniem dla ludzi i firm, którzy ją wspierają. Kontrola poziomu oczekiwań to również element jej pracy. Przez minione lata stała się odporna. To jedna z rzeczy, której się uczy każdy, kto udziela się w tej branży – albo w jakiejkolwiek formie rywalizacji.

„Nie masz przyjaciół na linii startu. Rywalizacja trwa na torze i poza nim” – ocenia Valerie.

Prywatnie jest uśmiechnięta, optymistyczna i pełna energii. Jej miła osobowość zyskała jej duże grono oddanych fanów.

Valerie i jej ukochany maltańczyk, Reckon
fot. materiały prasowe

„Im większą zyskujesz popularność, tym więcej ludzie się po tobie spodziewają. Pytano mnie, kiedy zamierzam przejść na emeryturę. Zazwyczaj mówię, że chcę pobić barierę 300 mil na godzinę (483 km/h). Wtedy pomyślę o emeryturze”.

Najnowsze

Słownik motocyklowy Motocainy: Amortyzator skrętu

Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.

Amortyzator skrętu

Urządzenie montowane przede wszystkim w motocyklach sportowych o lekkiej ramie i ostrej geometrii podwozia. Zapobiega drganiu kierownicy, potocznie nazywanemu Shimmy, które może doprowadzić do zerwania przyczepności przedniej opony. Urządzenie po zainstalowaniu i prawidłowym zestrojeniu (amortyzatory posiadają regulację siły działania) tylko nieznacznie ogranicza swobodę ruchów kierownicy.

Amortyzator skrętu
fot. Ohlins

Na rynku dostępne są dwa rodzaje amortyzatorów: olejowe i gazowo olejowe. Tłumienie drgań jest liniowe lub progresywne. Różnią się one działaniem przy nagłych ruchach kierownicą. Liniowy działa od początku narastania takiego ruchu. Progresywny zwiększa siłę swojego działania wraz ze wzrostem drgań.

Istnieją także elektroniczne amortyzatory skrętu jak HESD Hondy. Wszystko odbywa się tu za pomocą elektroniki. System gromadzi dane na temat przyspieszania oraz zwalniania i dostosowuje intensywność działania amortyzatora do aktualnej prędkości, czyli w mieście przy niskich prędkościach działanie jest minimalne, zwiększa się dopiero przy większych prędkościach.

Najnowsze