Trzy koła na kategorię B? PIAGGIO MP3 300 HPE już w Polsce!

Trzykołowa rewolucja w wykonaniu PIAGGIO trwa w najlepsze. MP3 300 HPE oczywiście dostępne będzie również na prawo jazdy kat. B!

PIAGGIO MP3 to ponadczasowy, rozpoznawalny design połączony z innowacyjnym zawieszeniem z dwoma kołami z przodu. Daje to znacznie większą stabilność jazdy i pewność prowadzenia. Tak samo jak „większy brat”, nowe PIAGGIO MP3 300 HPE czerpie z ideologii dużego skutera w stylu Granturismo, jednak opakowanego w o wiele bardziej zwinną i lekką formę, z którą łatwo sobie poradzić w miejskim gąszczu.

Nowy, jednocylindrowy, czterozaworowy silnik HPE chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa o pojemności 278 cm3, to jednostka o mocy 24,6 KM i 24,5 Nm momentu obrotowego. Tak jak w przypadku MP3 500 za bezpieczeństwo odpowiada 3-kanałowy ABS opracowany we współpracy z firmą Continental oraz zapobiegająca uślizgom podczas ruszania – funkcja ASR z możliwością wyłączenia.

Stylistyka MP3 300 to tchnienie nowoczesnego designu oraz sportowego ducha, podkreślonego przez kształt podwójnej przedniej lampy wykonanej w technologii LED DRL. Ergonomiczna pozycja na 2-poziomowej kanapie zapewnia  komfort dla obojga pasażerów, a dla kierowcy dodatkowo podparcie części lędźwiowej. Pod siedzeniem znajduje się praktyczna przestrzeń bagażowa mieszcząca dwa kaski typu Jet. 

Na kokpicie widnieją dwie standardowe tarcze szybkościomierza oraz obrotomierza, a pośrodku zestaw wskaźników i kontrolek na nowoczesnym, cyfrowym wyświetlaczu. W przednim panelu znajduje się praktyczny schowek z gniazdem USB, który pomieści rękawice lub telefon komórkowy. Oprócz wersji podstawowej w ofercie pojawi się również wersja SPORT, którą odznaczają matowe wykończenia, aluminiowe dodatki, a także elementy stylizacyjne jak sprężyny zawieszenia w kolorze czerwonym.

Najnowsze

Bonneville T120 Ace – stworzony na cześć pierwszej generacji cafe racerów i Ace Cafe

W 2019 roku Triumph wprowadza na rynek niepowtarzalny model w limitowanej edycji, Bonneville T120 Ace, stworzony na cześć pierwszej generacji cafe racerów, a także legendarnej londyńskiej Ace Cafe, która bez wątpienia jest szczególnym miejscem, symbolicznym domem motocykli, przepełnionym atmosferą brytyjskich klasyków.

Nowy Bonneville T120 Ace to powtórzenie sukcesu modelu Thruxton Ace z roku 2015, z zachowaniem minimalistycznego stylu pierwszej generacji motocykli cafe racer. Stworzony, by przywodzić na myśl hasło motocyklistów „Head down-hold on” („Głowa w dół-trzymaj się”) oraz czerpać radość z każdej wizyty w symbolicznym domu nowoczesnych klasyków Bonneville, którym jest legendarna kafejka motocyklowa Ace Cafe. Bonneville T120 Ace to manifest unikalności i prawdziwego stylu, jedyna w swoim rodzaju przepiękna wersja Bonneville T120 Black. 

Wysokoobrotowy silnik o pojemności 1200 cm3
Prawdziwy charakter modelu Bonneville T120 podkreśla wysokoobrotowy, 8-zaworowy, rzędowy silnik o pojemności 1200cm3.Stworzony z myślą o miłośnikach nowoczesnej klasyki, dostarcza natychmiastowy moment obrotowy, osiągając 105 Nm przy 3100 obr./min. – zaskakująco aż o 54% więcej niż w poprzedniej generacji. 

Dzięki niesamowitej precyzji i natychmiastowej reakcji przepustnicy za sprawą kolejnej generacji systemów Ride-by-wire oraz sterowania silnikiem, sześciobiegowy silnik Bonneville 270 ° o pojemności 1200 cm3 zapewnia charakterystyczny, liniowy przekaz mocy. Profil silnika został pięknie dopracowany, zawierając kluczowe elementy legendarnych motocykli Bonneville z lat 60-tych,  które z wyczuciem, zostały wkomponowane z zachowaniem kultowego stylu.

Za stylową obudową silnika 1200, kryje się najnowocześniejszy system chłodzenia cieczą, starannie zintegrowany z całym motocyklem, z zachowaniem minimalistycznego stylu, zmniejszający ilość emitowanych spalin oraz zwiększający wydajność paliwa – aż o 13% większa niż w poprzedniej generacji. W połączeniu z wydłużonym okresem dokonywania przeglądu technicznego co 16000 km, przyczynia się w zdecydowany sposób do obniżenia kosztów eksploatacyjnych i utrzymania pojazdu. Dodatkowo, efekt wizualny wydechu zaprojektowanego w eleganckim stylu, w konwencji „prostych, przejrzystych linii” został osiągnięty poprzez inteligentne zamaskowanie rury wydechowej z ukrytym katalizatorem. Dostarcza prawdziwy brytyjski ryk silnika typu twin, z bogatym warkotem, który w pełni oddaje charakter modelu T120, na poziomie jakiego oczekujesz. 

Relaksujące i wyrafinowane prowadzenie
Bonneville T120 został wyposażony w dedykowane ustawienia zawieszenia i podwozia dla relaksującej i udoskonalonej codziennej jazdy, niezależnie od tego czy podróżujesz z pasażerem, czy tylko sam na sam z motocyklem. 
Połączenie dynamiki jazdy, zwrotności i stabilności przejawia się w wygodnym siedzeniu i dostosowanym skoku zawieszenia, aby cieszyć się beztroską jazdą. Relaksująca pozycja jazdy, podgrzewane manetki w standardzie, stopka centralna i uchwyty dla pasażera. Edycja Ace jest wyposażona w funkcje, które przedstawiają maksymalny poziom komfortu oraz praktyczności.  

Oryginalna stylistykaZainspirowany legendarnym modelem Bonneville 59’, model BonnevilleT120 Black został stworzony aby kultywować legendarny styl, detale i cechy swojego prekursora. Począwszy od ogólnej sylwetki, rzeźbionego, opływowego zbiornika paliwa poprzez przepiękne emblematy, oświetlenie oraz niesamowite  zegary, model T120 Black bez wątpienia pięknie ewoluował, stając się ponadczasowy.

Najnowsze

Renault EZ-GO na Mobility City 2019

Z okazji Światowego Dzień Środowiska. PSPA, wspólnie z Grupą Renault, organizuje w Warszawie seminarium Mobility City 2019, poświęcone elektromobilności i pojazdom autonomicznym. W ramach wydarzenia, po raz pierwszy w Polsce, zaprezentowany zostanie autonomiczny, elektryczny i współdzielony pojazd koncepcyjny Renault EZ-GO.

Na naszych oczach dokonują się przełomowe zmiany w motoryzacji. Zarówno wielkie koncerny, jak i nowo powstające, ambitne startupy, uczestniczą w wyścigu technologicznym, którego celem jest pełna autonomizacja transportu. Ale czym dokładnie jest samochód samosterujący? Jak jest zbudowany i na jakiej zasadzie widzi świat? W końcu, kiedy kierowcy faktycznie przestaną być potrzebni? Europejscy eksperci i praktycy elektromobilności oraz autonomizacji spotkają się już 5 czerwca br. na Placu Defilad w Warszawie, by wspólnie rozmawiać na ten temat. Seminarium Mobility City 2019 odbędzie się w ramach finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future”

W seminarium udział wezmą podmioty aktywne w obszarze autonomizacji, w tym Grupa Renault, wiodący producent samochodów elektrycznych wykorzystywanych przez platformy carsharingowe na świecie, od lat pracujący nad pojazdami samosterującymi oraz PTV Group, światowy lider oprogramowania i danych transportowych, z którego technologii korzysta 2,5 tys. inteligentnych miast. Wśród uczestników jest także Instytut Transportu Samochodowego, inicjator badań pojazdów autonomicznych w Polsce oraz KPMG, tworzący Autonomous Vehicles Readiness Index.

W ramach finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future” oraz seminarium Mobility City 2019 zaprezentowany zostanie Renault EZ-GO, który jest koncepcyjnym samochodem autonomicznym czwartego stopnia.

Najnowsze

14 lat i wzrost 140 cm? Możesz jeździć Porsche po torze!

Radość z prowadzenia sportowego samochodu Porsche i nauka techniki jazdy jeszcze przed zdobyciem prawa jazdy – program szkoleniowy Porsche Experience zostaje w tym sezonie wzbogacony o unikalne szkolenie Young Drivers Experience. To propozycja dla osób, które ukończyły 14 lat i mają minimum 140 cm wzrostu.

Program Porsche Experience łączy emocje, jakie zapewnia prowadzenie sportowych aut Porsche w bezpiecznych warunkach toru wyścigowego, z możliwością szlifowania swoich umiejętności za kierownicą pod okiem najlepszych instruktorów. Wyjątkową nowością w tegorocznej ofercie szkoleń jest kurs Young Driver Academy, przeznaczony dla niepełnoletnich adeptów sztuki prowadzenia pojazdu. Mogą brać w nim udział osoby w wieku minimum 14 lat i o wzroście minimum 140 cm.

Uczestnicy szkolenia Young Driver Academy będą mieli okazję osobiście przejechać się Porsche 911 po nitce toru oraz na płycie poślizgowej, a także pokonać slalom za kierownicą modelu 718. Dodatkową atrakcją będzie przejazd „wyścigową taksówką” w roli pilota – samochód poprowadzi profesjonalny instruktor. Szkolenie obejmuje również specjalny trening przygotowawczy, uwzględniający ocenę kondycji, zręczności i czasu reakcji. 

Tegoroczne szkolenia Porsche Experience odbywają się w dniach 7-26 maja oraz od 29 sierpnia do 26 września na najnowocześniejszym torze wyścigowym w Polsce – Silesia Ring w Kamieniu Śląskim, który na czas wydarzeń organizowanych przez producenta sportowych samochodów z Zuffenhausen zamienia się w oficjalny certyfikowany obiekt Porsche: Porsche Experience Center Silesia Ring. Obiekt ma aż 7 różnych konfiguracji, a jego główna nitka liczy 3,6 km długości. Dodatkowym atutem toru jest dogodne położenie, zaledwie 8 km od autostrady A4.

Koszt kursu Young Driver Academy wynosi 200 euro netto za osobę. Dodatkowe informacje można uzyskać w najbliższym Porsche Centrum oraz na stronie internetowej. Znajdują się tam również szczegóły zróżnicowanych szkoleń Porsche Experience dla pełnoprawnych kierowców – od jednodniowego „Porsche On Track” z testami całej gamy modelowej Porsche, przez serię doskonalenia ofensywnego stylu jazdy „Porsche Track Experience”, aż po szkolenie z jazdy wyścigowej. 

Partnerem Porsche Experience jest firma Michelin, producent topowego ogumienia sprawdzonego zarówno w autach cywilnych, jak i wyścigowych.

Najnowsze

Kacper Wróblewski z ORLEN Team kończy Rajd Nadwiślański z 9 lokatą!

Zakończył się Rajd Nadwiślański, druga runda tegorocznych mistrzostw Polski w rajdach samochodowych. Impreza z bazą w Puławach była debiutem Kacpra Wróblewskiego w barwach ORLEN Team, a także pierwszym startem 27-letniego kierowcy w samochodzie klasy R5 - Hyundaiu i20. Zapraszamy do obejrzenia niezwykłych zdjęć Kaji Wróblewskiej!

Już od samego początku rywalizacji Wróblewski prezentował dobrą formę i szybkie, nie tylko jak na debiutanta, tempo. Na specyficznych, miejscami bardzo śliskich asfaltowych oesach na południe  od Puław, notował czasy na podium klasyfikacji generalnej. W efekcie po dwóch pierwszych próbach załoga Wróblewski/Szeja zajmowała trzecie miejsce.

Trasy w województwie lubelskim wiodą jednak nie tylko po asfalcie. Nie brakuje łączników szutrowych, a także partii biegnących po nierównych, betonowych płytach.

Właśnie na takim fragmencie w samochodzie załogi ORLEN Team uszkodzeniu uległa jedna z felg. Pech chciał, że był to najdłuższy w rajdzie, ponad 27-kilometrowy odcinek: Wilków. 

Jestem niesamowicie zadowolony i dumny z awansu sportowego, jakiego dokonałem wspólnie ORLEN Team. Cieszę się też, że pierwsze rajdowe kilometry w samochodzie R5, były nie tylko przyjemne i efektowne, ale także efektywne, bo stać nas było na walkę o czołowe czasy. Jednak z drugiej strony wiem, że nasze miejsce byłoby znacznie lepsze, gdyby niepęknięta felga. To jest jednak element tego sportu, a żadne rozczarowanie nie osłabia mojego zaangażowania i determinacji w dążeniu do celu. Mam sporo przemyśleń, pomysłów i gdybym mógł to od razu, już teraz, wystartowałbym w Rajdzie Polski, żeby sprawdzić ile jeszcze możemy przyspieszyć – powiedział Kacper Wróblewski, zawodnik ORLEN Team. 

By zminimalizować straty z jazdy po awarii Wróblewski z Szeją musieli się zatrzymać i zmienić koło. Na kolejnych trzech próbach sportowych Kacper i Marcin zabrali się do odrabiania strat. Udało się. Przeskoczyli cztery pozycje i uplasowali się w czołowej dziesiątce rajdu.

Przed nimi kolejny start: PZM 76. Rajd Polski. Ściganie na spektakularnych mazurskich szutrach będzie trzecią rundą RSMP 2019, a także czwartą odsłoną walki w Rajdowych Mistrzostwach Europy.

Klasyfikacja końcowa Rajdu Nadwiślańskiego 2019 – II runda RSMP 2019

1. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty (Ford Fiesta R5) 
2. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5)
3. Marcin Słobodzian/Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5) +50,
4. Łukasz Byśkiniewicz/Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) 
5. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) 
6. Daniel Chwist/Kamil Heller (Hyundai i20 R5)
7. Łukasz Kabaciński/Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Proto)
8. Tomasz Zbroja/Jakub Wróbel (Citroen DS3)
9. Kacper Wróblewski/Marcin Szeja (Hyundai i20 R5)
10. Łukasz Kotarba/Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5)

Najnowsze