Trzecia generacja BMW X5

BMW X5, prekursor nowego segment aut typu Sports Activity Vehicle, rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii.

Nabywcy, którzy zdecydują się na indywidualną konfigurację nadwozia i wnętrza, mogą uzupełnić podstawowe wyposażenie auta o pakiet M Sport oraz pakiety stylizacyjne Pure Experience i Pure Excellence. Standardowy inteligentny układ napędu na cztery koła BMW xDrive (z wyjątkiem modelu BMW X5 sDrive25d) może zostać uzupełniony o układ Dynamic Performance Control oferowany w ramach opcjonalnych pakietów zawieszenia adaptacyjnego Dynamic i Professional. Pakiet zawieszenia Dynamic obejmuje również system aktywnej stabilizacji przechyłów Dynamic Drive. BMW oferuje też opcjonalny pakiet zawieszenia aktywnego Comfort, który dodatkowo zwiększa komfort podróżowania dzięki zastosowaniu zawieszenia pneumatycznego przy tylnej osi oraz układu dynamicznej kontroli amortyzatorów Dynamic Damper Control. Adaptacyjne zawieszenie M, dostępne w ramach pakietu M Sport, również obejmuje układ Dynamic Damper Control i zawieszenie pneumatyczne przy tylnej osi, a dodatkowo oferuje sportowe zestrojenie całego układu. Z kolei pakiet zawieszenia Professional łączy w sobie cechy pakietów Comfort i Dynamic, w związku z czym kierowca może dowolnie zmieniać ustawienia z komfortowych na dynamiczne.

fot. BMW

W momencie debiutu rynkowego w gamie jednostek napędowych znajdzie się silnik benzynowy V8 produkujący 330 kW/450 KM w modelu BMW X5 xDrive50i, sześciocylindrowa, rzędowa jednostka wysokoprężna o mocy190 kW/258 KM w BMW X5 xDrive30d oraz sportowy diesel M Performance pracujący pod maską BMW X5 M50d. Wszystkie wersje spełniają normy emisji EU6. Charakterystyczny wygląd modeli BMW X tworzą typowe dla BMW elementy stylizacyjne, połączone z masywnymi proporcjami nadwozia. Wszystko to znalazło odzwierciedlenie w nowym BMW X5, w oczy rzucają się niemal pionowe słupki A, natomiast o przynależności do rodziny modeli BMW X świadczy charakterystyczna osłona chłodnicy w kształcie nerki, umieszczona pomiędzy podwójnymi okrągłymi reflektorami, przednimi lampami przeciwmgielnymi oraz zderzakiem z konturami przypominającymi literę „X”.

W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów nadwozia, łącznie z nowym metalicznym wykończeniem Sparkling Brown Brilliant Effect.

Wnętrze nowego BMW X5 jest eleganckie i przestronne. Ozdobne panele wykończeniowe zachodzą na przednie drzwi, a motyw ten jest kontynuowany również w przypadku tylnych paneli drzwiowych. Atrakcyjnym dodatkiem jest też niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji – oraz opcjonalnie tablica przyrządów – zostały wyposażone w technologię „black panel”.

Siedzenia mogą zostać pokryte opcjonalną tapicerką skórzaną Dakota lub – w ramach pakietów wykończeniowych wnętrza Pure Experience i Pure Excellence – skórą Nappa z rozszerzonymi funkcjami. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów tapicerki.

fot. BMW

BMW X5 jest wyposażone w dzieloną, dwuczęściową pokrywę bagażnika, której dolny panel może zostać opuszczony poziomo, tworząc płaską powierzchnię z przestrzenią ładunkowej. Standardem jest system elektrycznego sterowania górnym panelem pokrywy. Teraz, po raz pierwszy można też zamknąć i otworzyć tylną klapę za pomocą pilota lub po naciśnięciu przycisku z fotela kierowcy. Elektrycznie odchylany hak holowniczy jest oferowany w opcji, podobnie jak relingi dachowe w trzech różnych wariantach stylizacyjnych.

Wszystkie silniki oferowane w BMW X5 współpracują standardowo z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W modelach ze sportową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach dostępna jest też nowa funkcja „launch control”, czyli system kontroli trakcji, który pozwala na przeniesienie mocy silnika na koła podczas przyspieszania ze startu zatrzymanego.

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się takie elementy, jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw głośnomówiący Bluetooth, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne i tempomat z funkcją hamowania. Standardowy system operacyjny iDrive można uzupełnić – w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Professional – o kontroler dotykowy, którego powierzchnia dotykowa pozwala na używanie liter na przykład do programowania celu podróży w systemie nawigacji.

fot. BMW

Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów. Producent oferuje także cyfrowe radio DAB, moduł TV oraz nowoopracowany system rozrywkowy dla pasażerów tylnych siedzeń z odtwarzaczem DVD i dwoma monitorami w formie tabletu. Klienci mogą również uzupełnić wyposażenie o sportową kierownicę pokrytą skórą, podgrzewany wieniec kierownicy, czterostrefową klimatyzację automatyczną, automatycznie ściemniające się lusterka zewnętrzne, drzwi z funkcją domykania Soft Close Automatic, dostęp komfortowy Comfort Access, panoramiczne okno dachowe, aluminiowe nakładki na progi, pakiet dodatkowych schowków oraz pokrowiec do przewozu nart i desek snowboardowych.

Nowe BMW X5 będzie budowane w należącej do BMW fabryce Spartanburg w USA. Debiut rynkowy w Niemczech zaplanowano na listopad 2013 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze