Trzeci trening nad Bosforem
Ostatni trening przed kwalifikacjami do GP Turcji należał do Felipe Massy. Trzykrotny zwycięzca GP Turcji, mimo nienajlepszej formy Ferrari w tym sezonie, zdecydowanie pokazuje, że będzie walczyć na torze nad Bosforem.
Felipe Massa był jedynym kierowcą, któremu udało się osiągnąć czas jednego okrążenia poniżej 1 minuty 28 sekund. Brazylijczyk tylko na chwilę oddał prowadzenie w stawce Rubensowi Barrichello i Nico Rosbergowi, ale na 25 minut przed końcem sesji wynik jaki osiągnął okazał się już nie do pobicia. Był to zresztą najlepszy czas wszystkich trzech sesji treningowych na Istanbul Park Circuit.
| Robert Kubica na Istanbul Park Circuit | 
![]()  | 
| 
 fot. BMW Motorsport 
 | 
Nowy pakiet aerodynamiczny przygotowany na GP Turcjii przez BMW Sauber – zmodyfikowane przednie skrzydło i deflektory, tylna część osłony silnika, a przede wszystkim podwójny dyfuzor zdaje się zdawać egzamin na tureckim torze. Robert Kubica uzyskał piąty czas w porannym sobotnim treningu. Nick Heidfeld odnotował jednak dopiero szesnasty wynik. Robert po piątkowcyh treningach ostrożnie stwierdził, że delikatne zmiany dokonane w bolidzie poprawiły jego prowadzenie się. Występują jednak problemy 
w czasie jazdy na twardych oponach, które trudno jest utrzymać w odpowiedniej temperaturze. 
Kierowca Williamsa Kazuki Nakajima okazał się tak jak i wczoraj popołudniu, szybszy od swojego kolegi Nico Rosberga. W drugiej dziesiątce uplasowali się kierowcy Red Bulla. Sebastian Vettel narzekał 
w rozmowie ze swoim inżynierem na podsterowność bolidu w szybkich zakrętach. Po nieudanym występie w Monaco, kierowcy Toyoty ponownie przypomnieli o sobie i w dzisiejszej sesji treningowej uzyskali czasy niewiele gorsze od Felipe Massy.
Nic nie wskazuje na to, aby McLaren Mercedes miał odegrać ważną rolę w kwalifikacjach i wyścigu. 
Heikki Kovalainen mimo uzyskania lepszego czasu okrążenia niż wczoraj, kiedy był najszybszy 
w popołudniowym treningu, zajął dopiero 15. lokatę.
| 
 Poz.  | 
 Nr  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Czas  | 
 Różnica  | 
 Liczba   | 
| 
 1  | 
 3  | 
 Felipe Massa  | 
Ferrari | 
 1:27,983  | 
 –  | 
26 | 
| 
 2  | 
 9  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 1:28,022  | 
 0,039  | 
 21  | 
| 
 3  | 
 10  | 
 Timo Glock  | 
 Toyota  | 
 1:28,094  | 
 0,111  | 
 23  | 
| 
 4  | 
 17  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 1:28,122  | 
 0,139  | 
 19  | 
| 
 5  | 
 5  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 1:28,320  | 
 0,337  | 
 20  | 
| 
 6  | 
 23  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 1:28,332  | 
 0,349  | 
 21  | 
| 
 7  | 
 22  | 
 Jenson Button  | 
 Brawn GP  | 
 1:28,360  | 
 0,377  | 
 19  | 
| 
 8  | 
 16  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 1:28,364  | 
 0,381  | 
 19  | 
| 
 9  | 
 4  | 
 Kimi Raikkonen  | 
 Ferrari  | 
 1:28,415  | 
 0,432  | 
 16  | 
| 
 10  | 
 15  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull  | 
 1:28,451  | 
 0,468  | 
 18  | 
| 
 11  | 
 8  | 
 Nelsinho Piquet  | 
 Renault  | 
 1:28,503  | 
 0,520  | 
 15  | 
| 
 12  | 
 1  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:28,563  | 
 0,580  | 
 19  | 
| 
 13  | 
 14  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull  | 
 1:28,678  | 
 0,695  | 
 18  | 
| 
 14  | 
 6  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW Sauber  | 
 1:28,715  | 
 0,732  | 
 19  | 
| 
 15  | 
 2  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:28,738  | 
 0,755  | 
 19  | 
| 
 16  | 
 20  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 1:29,050  | 
 1,067  | 
 18  | 
| 
 17  | 
 11  | 
 Sebastien Bourdais  | 
 Toro Rosso  | 
 1:29,076  | 
 1,093  | 
 19  | 
| 
 18  | 
 12  | 
 Sebastien Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 1:29,167  | 
 1,184  | 
 21  | 
| 
 19  | 
 7  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 1:29,261  | 
 1,278  | 
 15  | 
| 
 20  | 
 21  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Force India  | 
 1:29,421  | 
 1,438  | 
 17  | 
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 

	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: