Trzech szeryfów drogowych na krótkim odcinku

Samozwańczych szeryfów nie brakuje na naszych drogach. Czasami jest ich całkiem spore zagęszczenie.

Autor nagrania chciał skorzystać z lewego pasa, ale usiłował zablokować go szeryf drogowy. Zostawił jednak na tyle miejsca, że auto z kamerą mogło go wyprzedzić. Na to zareagował drugi szeryf, prowadzący tira, ale i jego udało się objechać.

Szybki powrót na lewy pas i próba wykorzystania lewego pasa do samego końca ujawniła trzeciego szeryfa. Niezłe zagęszczenie nieznających przepisów kierowców, którzy lubią utrudniać innym życie.

Najnowsze

Zignorował czerwone, doprowadził do wypadku

Krótkie wideo dobitnie pokazujące jak kończy się brak uwagi na drodze.

Kierowca Seata ruszył mając zielone światło i skręcając w lewo minął kolejny sygnalizator, również pozwalający mu na przejazd. Czy to znaczy, że może już bezpiecznie opuścić skrzyżowanie?

W takich miejscach zwykle stosuje się sygnalizację na każdym przecięciu ulic. To oznacza sygnalizatory co kilkanaście metrów i nie wszystkie one wyświetlają ten sam sygnał. Ostatni z nich świecił się na czerwono, czego nie zauważył kierowca Seata, doprowadzając do kolizji.

Najnowsze

Kolizja motocyklisty z BMW

Też macie czasami wrażenie, że jadąc motocyklem stajecie się niewidzialni dla kierowców samochodów? Ten motocyklista się stał.

Kierujący motocyklem z niewielką prędkością wjechał na rondo i zaczął się po nim poruszać. Do jednego z wjazdów zbliżyło się czerwone BMW, którego kierowca nie zatrzymał się, chociaż miał przed sobą motocyklistę.

Kolizji nie udało się uniknąć, ale doszło do niej przy bardzo małej prędkości. Kierującemu motocyklem prawdopodobnie nic się nie stało.

Najnowsze

Audi S6 i S7 mają teraz pod maską diesla

Nowe Audi S6 i S7 napędzane są teraz silnikiem V6 TDI, wykorzystującym elektrycznie napędzaną sprężarkę z 48-woltową główną siecią pokładową.

Inżynierowie Audi połączyli w nowym S6 i S7 elektrycznie napędzaną sprężarkę (eliminuje zjawisko turbodziury), z 48-woltową główną siecią pokładową. W ten sposób trzylitrowy silnik V6 TDI generuje moc 350 KM i moment obrotowy wynoszący maksymalnie 700 Nm dostępny  w zakresie od 2500 do 3100 obr./min.. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, zawsze w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła quattro. Warto dodać, że na rynkach zamorskich, Audi S6 i S7 wystartują w wariancie 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm.

Silnik V6 TDI rozpędza nowe Audi S6 Limousine od 0 do 100 km/h w 5 sekund.  W przypadku S6 Avant i S7 Sportback, standardowy sprint zabiera o jedną dziesiątą sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Sercem tego 48-woltowego systemu jest alternator-rozrusznik (RSG) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah umieszczony pod podłogą bagażnika. Technika MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości  22 km/h. Po części dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid z czujnikami pojazdu, modele S mogą zaoszczędzić do 0,4 l paliwa w realnych warunkach jazdy i przez nawet 40 sekund mogą żeglować z wyłączonym silnikiem. Spalanie Audi S6 ma wynosić 6,3 l/100 km, a w S6 Avant i S7 Sportback 6,5 l/100 km.

Jak w każdym modelu S od Audi, stały napęd na cztery koła quattro jest tu dostępny w standardzie. Podczas normalnego trybu jazdy samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela momenty obrotowe pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Gdy dochodzi do poślizgu jednego koła, większa część momentu napędowego przenoszona jest na oś z lepszą trakcją. W ekstremalnym przypadku 70 procent momentu może trafić na oś przednią,
a 85 procent na oś tylną.

Standardowy, progresywny układ kierowniczy, nawet podczas normalnej jazdy ma sportowe przełożenie, a wraz ze zwiększającym się kątem skrętu kierownicy staje się ono coraz bardziej bezpośrednie. Na życzenie, Audi montuje tu dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Układ ten to połączenie dynamicznego układu kierowniczego przedniej osi ze zmiennym przełożeniem. Przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie pięć stopni w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. W ten sposób kąt zawracania zmniejsza się o maksymalnie 1,1 m. Przy średnich i dużych prędkościach powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie dwa stopnie w tym samym kierunku co koła przednie.

Zawieszenie sportowe standardowo wyposażone jest w regulację stopnia tłumienia i obniża karoserię S6 o 20 mm, a S7 o 10 mm. Oba modele S są więc bardzo nisko zawieszone. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją stopnia tłumienia, pojawia się tu jako najbardziej komfortowa alternatywa, po raz pierwszy w modelach typu S. Ustawić można jeden z trzech trybów pracy takiego zawieszenia. Pozycja „lift“ unosi karoserię gdy jedziemy po wyboistej drodze lub gdy chcemy wyrównać poziom. Pozycja „auto“ powyżej prędkości 120 km/h obniża karoserię o kolejnych  10 mm. W pozycji „dynamic“ natomiast, pojazd zawsze zachowuje niskie położenie.

By uzyskać jeszcze bardziej sportowe zachowania samochodu podczas jazdy, napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy dosłownie wciska samochód w zakręt.

Na osi przedniej zastosowano stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm. Tarcze tylnej osi mają średnicę 350 mm. Na życzenie, Audi montuje sześciotłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym, którego tarcze osi przedniej mają średnicę 400 mm, a osi tylnej 370 mm. Nowe Audi S6, S6 Avant i S7 Sportback standardowo wyposażane są w 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/40. Opcjonalnie dostępne są felgi 21-calowe.

Dynamicznie ukształtowany przód, szerokie progi i szeroki dyfuzor z tyłu z czterema końcówkami rur wydechowych wyróżniają modele S na drodze. Podobnie jak charakterystyczne dla nich elementy ozdobne w kolorze ciemnego chromu i aluminium, które znajdziemy na użebrowaniu osłony chłodnicy, spojlerze z przodu, bocznych wlotach powietrza, lusterkach bocznych i dyfuzorze z tyłu.

We wnętrzu oprócz foteli sportowych z wytłoczonymi emblematami S, można wybrać sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami i z zintegrowanymi zagłówkami, wytłoczonymi emblematami S i z przeszyciami w kształcie rombów. Wariantem zdecydowanie zorientowanym na komfort są regulowane w wielu kierunkach, zindywidualizowane fotele konturowe, opcjonalnie z wentylacją i z funkcją masażu. Obicia siedzeń, zawsze z kontrastowymi szwami, są dostępne w kombinacji skóry i alcantary albo ze skóry Valcona. Klient może wybrać między kolorem czarnym, szarym Rotor i czerwonym Arras. By jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze pojazdu, klient może zamówić dodatkowe pakiety skórzane. Zamiast standardowych paneli ozdobnych ze szczotkowanego aluminium, w opcji Audi proponuje jesionowe drewno czeczotowe. Inny detal wyposażenia, typowy dla modeli S, to charakterystyczny layout graficzny standardowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit z wyświetlanym pośrodku obrotomierzem.

W porównaniu do modeli serii A, modele S oferują wzbogacone wyposażenie standardowe. Należą do niego 20-calowe felgi o stylistyce typowej dla modeli S, czy nawigacja MMI Navigation plus wraz z kokpitem cyfrowym Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. W S6 na pokładzie standardowo znajdziemy też sportowe fotele z tapicerką alcantary.. Czterostrefowa, klimatyzacja automatyczna dopełnia standardowe wyposażenie.

Najnowsze

Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo

Po hot hatchu czas na model A 35 4Matic w wersji Limuzyna. To drugi Mercedes-AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych, a jednocześnie najtańsza propozycja dla klientów poszukujących sportowego w połączeniu z niezłą przestrzenią dla podróżujących i na bagaż.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna ma być propozycją dla młodych klientów, poszukujących świetnych osiągów, komfortu i dobrych możliwości przewozowych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Wzmocnioną wersję wyróżnia osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19″.

Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowego modelu. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej. Na pokładzie nie zabrakło sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.

Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb sportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.

Nową kierownicę AMG można opcjonalnie wyposażyć w dodatkowe elementy: umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala zmieniać programy jazdy – nazwa wybranego programu pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje AMG, dzięki temu kierowca aktywuje je bez odrywania rąk od kierownicy.

A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka dysponuje mocą 306 KM i wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min). W układzie wydechowym A 35 4Matic standardowo zastosowano automatycznie sterowaną klapę. W rezultacie jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu jazdy.

Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G odpowiada za błyskawiczną zmianę biegów. Standardowa funkcja Race-Start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu.

Seryjnie montowany w A 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic rozdziela moment obrotowy między osiami płynnie, zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnikaczy przykładni.

Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy nowy A 35 4Matic oferuje AMG Dynamics – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP o interwencje, które zwiększają zwinność, a jednocześnie są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu) i zacieśnienie toru jazdy.

Opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy. Wszystko odbywa się w ciągu milisekund i całkowicie płynnie, w ramach szerokiej rozpiętości charakterystyki tłumienia.

Układ hamulcowy A 35 4Matic zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-milimetrowe tarcze na przedniej osi oraz w jednotłoczkowe zaciski przesuwne i tarcze o średnicy 330 mm na tylnej. Tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane, a lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.

Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy A 35 4Matic z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: zależnie od wybranego programu jazdy wyróżnia się bezpośrednimi reakcjami i większym oporem lub pracuje lżej, w sposób bardziej zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku zapewnia jeszcze lepsze połączenie układu kierowniczego z nadwoziem, a tym samym dodatkowo zwiększa precyzję prowadzenia.

Najnowsze