Triumph Tiger w czterech wersjach - ahoj przygodo!

06 listopada 2014
7
Wśród turystycznych nowości pokazanych na targach EICMA nie mogło zabraknąć Triumpha Tigera. Brytyjczycy pokazali aż cztery nowe wersje Tygrysa.

Tiger 800 XR oraz XRx to turystyczny motocykl szosowy (wersja z dodatkowym „x” oznacza model lepiej doposażony, dla prawdziwie wymagających). Natomiast Tiger 800 XC i XCx to modele skierowane dla turysty lubiącego zjechać z asfaltu (i tu dodatkowy „x” oznacza bogatsze wyposażenie). Różnice między wersją drogową i offroadową nie są wyłącznie kosmetyczne – obejmują zawieszenie i koła, ale także wiele ustawień pokładowej elektroniki, która na szosie pilnuje bezpiecznej jazdy, a poza asfaltem – umożliwia dynamiczną zabawę.

Galeria zdjęć wszystkich wersji modelu Triumph Tiger tutaj.

Triumph Tiger 800 XC

fot. Triumph

Wszystkie cztery wersje zasilane są tym samym silnikiem – znaną już trzycylindrową jednostką o pojemności 800 cm³ i mocy 95 KM. Silnik został nieco zmodyfikowany w stosunku do poprzedniej wersji – wyeliminowano mechaniczne stuki oraz zmodyfikowano elementy odpowiedzialne za zmianę biegów, wykorzystując mechanizm stosowany obecnie w Daytonie 675. Konstruktorzy twierdzą, że udało się także zredukować zużycie paliwa aż o 17%. W połączeniu z większym, 19-litrowym zbiornikiem paliwa ma to dać Triumphowi znacznie większy zasięg.

Wersje XR posiadają zawieszenie firmy Showa, a wersje XC – wyprodukowane przez WP zawieszenie bardziej odpowiadające offroadowemu charakterowi maszyny. XC ma także szprychowe koła i wysoko zamontowany przedni błotnik.

Triumph Tiger 800 XCx

fot. Triumph

Wszystkie wersje korzystają z systemu Ride-by-Wire, a w standardowym wyposażeniu posiadają ABS, kontrolę trakcji, i mapy zapłonu do wyboru. ABS można w każdej chwili wyłączyć. W wersjach z dodatkowym „x” w nazwie możliwa jest także specjalna konfiguracja ABS do jazdy offroadowej. Podobnie działa kontrola trakcji (TTC) – w standardowej wersji można ją włączyć lub wyłączyć, wersja „x” posiada dodatkowy tryb „Offroad”, umożliwiający większy uślizg tylnego koła. Modele XRx oraz XCx posiadają cztery mapy zapłonu do wyboru: Rain, Road, Sport i Offroad. Motocykle z dodatkowym „x” w nazwie posiadają także opcję dostosowywania motocykla do nawierzchni w trakcie jazdy: komputer pokładowy ma zaprogramowane trzy tryby: Road, Offroad oraz trzeci konfigurowany indywidualnie – każdy z tych trybów zmienia odpowiednio ustawienia ABSu, systemu kontroli trakcji oraz mapy zapłonu.

Wszystkie Triumphy wyposażone są w aluminiową osłonę miski olejowej i gniazdo 12V. Wszystkie maja regulowaną kierownicę i kanapę (XR – wysokość od 810 do 830 mm, XC – od 840 do 860 mm). W wersji „x” dodano także dodatkowe osłony silnika, handbary i jeszcze jedno gniazdko 12V. wygląda na to, że po nabyciu nowego Triumpha wystarczy się spakować – i można od razu ruszać w drogę pełną przygód. Problem w tym, że do ruszania w drogę zachęcają też inne maszyny – te spod znaku BMW, a ostatnio także Yamahy… Wśród nowo zaprezentowanych turystyków Triumph nie wyróżnia się niczym ekstra.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!