Edyta Wrucha

Traktorem dookoła Polski

Zygmunt Kuś z Pleszewa w czerwcu wyruszył w drugą podróż dookoła Polski ciągnikiem Ursus C-328. Śpi w przyczepie kampingowej, a po drodze zwiedza.

Pan Zygmunt na emeryturze postanowił podróżować ciągnikiem Ursus C 328 z 1964 roku. Trasa jego wyprawy biegnie wzdłuż granic Polski, a do Pleszewa zamierza wrócić we wrześniu, ponieważ jedzie z zawrotną prędkością 20 km/godz. Rok temu okrążył już Polskę tym samym traktorem w 80 dni (3500 km), jednak teraz chce to zrobić w kierunku przeciwnym. Jego żona postanowiła jednak zostać w domu.

– Pochodzę ze wsi. Jako małe dziecko bardzo pasjonowały mnie ciągniki. Mam 67 lat, więc gdy byłem młody, rolnicy nie mieli na własność ciągników. Te były wypożyczane z PGR-ów, a ja bardzo lubiłem nimi jeździć. Kiedy podrosłem zostałem kierowcą, ale najpierw autobusu, a później tira. Zjeździłem całą Polskę i Europę. W samym Paryżu byłem wielokrotnie, zawsze szybko by zapakować towar i w drogę. Nie było czasu spokojnie zwiedzić Świat. Zawsze marzyłem, by wyruszyć w podróż bez pośpiechu, zatrzymać się, nacieszyć widokiem i jechać dalej. W końcu to zrealizuję. Jesienią, zeszłego roku znalazłem w końcu to cudo, Ursusa C-328. Wcześniej proponowano mi pięcioletniego Zetora, ale ja szukałem unikalnej maszyny z duszą. Taka właśnie jest ta maszyna. Starałem się ją odrestaurować, by wyglądała tak, jakby właśnie wyszła z fabryki. Wymieniałem w niej części wyłącznie na oryginalne – mówił w wywiadzie Zygmunt Kuś.

Śledzić podróż pana Zygmunta i ciągnika zwanego „dziadkiem” można na profilu:

https://www.facebook.com/pleszew.polska/

Najnowsze

Edyta Wrucha

Przerwano testy autobusu TEB

Miał być ratunkiem dla zakorkowanych miast, jednak po fazie testów prace nad nim zostają przerwane.

21 czerwca chińskie władze zdecydowały o odstawieniu gigantycznego autobusu do garażu oraz rozebraniu testowego ciągu elektrycznych torów o długości 300 metrów w mieście Qinhuangdao.

Autobus miał być nadzieją na zmniejszenie korków, z którymi borykają się Chiny. Pomysłem były mocno zainteresowane także Indie. Niestety podczas planowanej serii testów autobus więcej stał, niż jeździł, a władze samorządowe nie mogły dojść do porozumienia z właścicielem pojazdu.

Każdy z wagonów TEB ma po 7,8 m szerokości oraz 4,6 m wysokości. Pokład dla pasażerów znajduje się dwa metry nad ziemią, a pod nim zmieszczą się dwa pasy ruchu dla samochodów. Jednorazowo pojazd jest w stanie pomieścić od 900 do 1200 pasażerów, jest ekonomiczny i porusza się z prędkością do 60km/h. 

Profesor Architektury na Uniwersytecie Kalifornijskim powiedział, że TEB (Transit Elevated Bus) wydaje się być niedojrzałym projektem z podstawowymi problemami. Wspomniał także o tym, że pojazd znacznie ogranicza przestrzeń i dezorientuje kierowców, którzy nagle hamując mogą stworzyć inne zagrożenia.

Najnowsze

Edyta Wrucha

Wienermobile, czyli auto z parówką!

Wienermobile to najsłynniejszy samochód o kształcie hot-doga, a jego historia sięga 1936 roku!

Pierwsza wersja Wienermobile powstała w 1936 roku, a zbudowana została przez siostrzeńca Oscara Mayera. Wraz z postępem techniki firma kontynuowała budowę reklamowego samochodu i tak powstały kolejne jego ewolucje:

Wraz z nimi powstają także inne gadżety i zabawki oparte na Wienermobile:

Od 1988 roku pojazdy służyły do udziału w programie Hotdogger, czyli studenckich podróży Wienermobilem po USA i innych krajach. Zainteresowanie jest tak duże, że firma musi robić castingi, ponieważ na jeden pojazd przypada jedynie dwóch studentów.

Każdy z prototypów wykluczał wady swojego poprzednika – były problemy ze zbyt dużą masą, gabarytami i z zawieszeniem, dlatego ostatecznie pojazd jest kwalifikowany jako ciężarowy. Pierwsze Wienermobile powstawały na bazie karoserii Dodge i Jeepa Willys, od 1969 do tego celu używano podwozia i silnika V6 Chevroleta oraz świateł z Fordów Thunderbird.

Następnie w 1976 roku Plastic Products Inc., zbudował model z włókna szklanego i styropianu na obudowie silnika Chevroleta. Obecnie montowane są już silniki V8. A w 2008 r. powstał prototyp mniejszego Wienermobile na bazie Mini Coopera 1,6.

{{ tn(14668) left }}Firma dalej rozwija swój marketing i do kompletu powstał także Wienerdron, który ma dostarczać pojedyncze hot-dogi bezpośrednio do klientów drogą powietrzną.

Najnowsze

Edyta Wrucha

Convair Model 118 – spełnione marzenie o lataniu samochodem

Samochody bywają odlotowe, ale odlot samochodem? Theodore Hall już w 1947 roku postanowił taką fantazję zrealizować.

Convair Model 118 to amerykański samochód latający, zaprojektowany przez Theodore’a Halla w zakładach Convair pod koniec lat 40. Miał moc 190 KM i maksymalną prędkość przelotową – 201 km/h. Na pokładzie mógł przewozić do 4 osób (łącznie z pilotem).

Theodore Hall marzył o zbudowaniu latającego samochodu i wprowadzeniu jego produkcji na masową skalę. Nad projektem zaczął pracować przed II wojną światową. Po wojnie zaprojektował model 116, a następnie bardziej zaawansowany technicznie model 118. Powstały i były używane jedynie dwa takie pojazdy, jeden z nich miał mały problem z lądowaniem z powodu braku paliwa i musiał zostać odbudowany.

Planowano budowę przynajmniej 160 tysięcy tego typu pojazdów w cenie1500 dolarów za sztukę. W cenę nie były wliczone skrzydła, które miały być wynajmowane na lotnisku. Założenia okazały się jednak zbyt optymistyczne, bo pojazdy miały poważne problemy z wibracjami ogona i nadmierną masą własną (691 kg), a i koszty produkcji okazały się zbyt wysokie. Ostatecznie z produkcji zrezygnowano, a sam konstruktor opuścił Convair i samodzielnie kontynuował prace nad podobnymi maszynami.

Najnowsze

Edyta Wrucha

World’s Largest All Female Biker Meet 2017

16 lipca pod Lynn's Raven Cafe nastąpi próba pobicia rekordu na największe spotkanie motocyklistek na świecie.

Pierwszy, ustanowiony rekord na największe spotkanie motocyklistek powstał w 2014 roku i zgromadził 221 motocyklistek. Od tamtej pory corocznie i na zmianę, rekord ten pobija Australia i Wielka Brytania. Rekord Australii z zeszłego roku to już 1002 motocyklistek!

A już 16 lipca o pobicie tego wyniku postara się Wielka Brytania. Motocyklistki zbiorą się na wielkim placu, a dla pozostałych gości będą wyznaczone dodatkowe miejsca parkingowe. Rejestracja motocyklistek pod Lynn’s Raven Cafe w hrabstwie Shropshire będzie trwała w godzinach 9.00-14.00. Impreza jest darmowa i dodatkowo umożliwia zebranie środków na cele charytatywne w licytacjach, na które przedmioty podarowali sponsorzy.

A tak liczono motocyklistki na poprzedniej edycji spotkania:

Najnowsze