Toyota Prius Plug-in Hybrid będzie miała teraz 5 miejsc!

Toyota Prius to pierwszy samochód hybrydowy na świecie i prekursor elektryfikacji samochodów we współczesnej motoryzacji. Toyota prezentuje odświeżoną wersję Priusa Plug-in Hybrid z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem. Co jeszcze nowego możemy się spodziewać?

Prius Plug-in Hybrid łączy zalety zaawansowanego napędu hybrydowego, z niską emisją CO2 na poziomie 28-35 g/km i spalaniem 1,26 l/100 km (w cyklu WLTP), oraz bezemisyjnego samochodu elektrycznego o rzeczywistym zasięgu do 50 km i maksymalnej prędkości 135 km/h w trybie elektrycznym.

Duży panel słoneczny, generujący energię elektryczną do ładowania baterii trakcyjnej, wciąż pozostaje unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie. W zależności od warunków pogodowych, ładowanie energią słoneczną może zwiększyć zasięg jazdy w trybie elektrycznym nawet do 5 km dziennie, co oznacza około 1000 km w pełni elektrycznej jazdy rocznie (przy ostrożnych kalkulacjach biorących pod uwagę wykorzystanie systemu przez 200 dni w roku).

Od chwili wprowadzenia tej opcji na rynek we wrześniu 2016 roku sprzedano już ponad 1700 hybrydowych Priusów Plug-in Hybrid, wyposażonych w panele słoneczne, co obecnie stanowi równowartość prawie 1 700 000 km zasięgu rocznie, generowanego z energii pochodzącej ze słońca.

Nowy Prius Plug-in Hybrid jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferując 5 miejsc dla kierowcy i pasażerów. Zamiast dwóch osobnych foteli z tyłu zastosowano kanapę, zapewniającą trzecie, środkowe miejsce, a jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Prius Plug-in Hybrid otrzymał także nowe wykończenie wnętrza z czarnymi akcentami, którymi zastąpiono dotychczasowe białe akcenty. Zastosowanie nowych tkanin zapewniło wyższą jakość sensoryczną wnętrza. Nowy Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny z nowym metalizowanym lakierem Attitude Black oraz oferowany opcjonalnie system kamer 360 stopni.

Najnowsze

Nowe Audi S8 zaskakuje. Tym razem nie będzie diesla, a pod maską V8 o mocy 571 KM!

Aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro. Nowe Audi S8 zaskakuje. Zobaczcie, co jeszcze nowego możemy się spodziewać pod maską i wewnątrz nowego modelu Audi!

Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić lub opuszczać każde z kół z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy.

Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności.

Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi.. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.

Odważne elementy wystroju wnętrza i nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu. Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Opcjonalnie dostępny jest także czarny pakiet stylistyczny. Klienci mogą dla swojego auta wybrać jeden z dziewięciu wyrafinowanych kolorów i światów wzornictwa, w tym do przestronnego wnętrza, które oddaje swobodną atmosferę luksusowego salonu, kolor pod nazwą „pastelowe srebro” z kolekcji Audi design. W tym przypadku górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 element – jest wykonany z włókna węglowego ze specjalnym, trójwymiarowym efektem głębi. Bezpośrednio pod nim umieszczono panel dekoracyjny z ciemnego, szczotkowanego, matowego aluminium. Wśród opcjonalnych wariantów oświetlenia znaleźć można reflektory Matrix LED HD oraz tylne światła OLED. 

Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.

Najnowsze

Potrąciła matkę z dzieckiem na przejściu dla pieszych

Czy pieszy idący przez przejście i mający zielone światło, może uśpić swoją czujność? Zdecydowanie nie!

Zdarzenie, które zarejestrowały kamery monitoringu miało miejsce na jednym z olsztyńskich skrzyżowań. W kobietę przechodzącą przez przejście z 5-letnim synem, wjechał Volkswagen. Kierująca nim 24-latka zignorowała czerwony sygnał na skrzyżowaniu i zaczęła hamować dopiero na widok pieszych. Mogła uniknąć potrącenia, gdyby skręciła w prawo, lecz ona odbiła w lewo, prosto na matkę z dzieckiem.

Jak podaje olsztyńska policja, ofiary tego zdarzenia miały tylko ogólne potłuczenia i nic poważnego się im nie stało. Kierującej Volkswagenem policjanci zatrzymali prawo jazdy i skierowali sprawę do sądu.

Najnowsze

Wakacyjna mapa wypadków śmiertelnych przeraża

Statystyki wypadków drogowych poznajemy po każdych wakacjach, feriach, długich weekendach i okresach świątecznych. W tym roku policjanci postanowili w bardziej obrazowy sposób uświadomić nam skalę tragedii, jakie odbywają się na naszych drogach.

W ten sposób powstała mapa wypadków, która jest stale aktualizowana. Możemy zobaczyć na niej zaznaczone miejsca, w których od początku wakacji doszło do wypadków. Prawda, że całkiem gęsto jest już od kropek?

To teraz zwróćcie uwagę, że są to tylko i wyłącznie wypadki, w których ktoś zginął. Do tego dochodzą jeszcze szare kropki, oznaczające zdarzenia, w których ktoś został na tyle poważnie ranny, że zmarł do 30 dni po wypadku.

Policjanci mają nadzieję, a my razem z nimi, że pomoże to kierowcom w uświadomieniu sobie ogromu tragedii rozgrywających się na drogach. A pomyślcie, że przecież większa część wakacji dopiero przed nami! Ile jeszcze osób straci życie w wypadkach do końca sierpnia?

Jeśli wakacyjny wyjazd dopiero przed wami, koniecznie pamiętajcie o tych podstawowych, ale bardzo ważnych, zasadach bezpieczeństwa.

  • Respektuj przepisy ruchu drogowego, w szczególności w zakresie przestrzegania dozwolonych limitów prędkości, stanu trzeźwości korzystania z pasów bezpieczeństwa i właściwego przewożenia dzieci w pojazdach
  • Ogranicz do minimum rozmowy telefoniczne, a w razie konieczności korzystaj z zestawu głośnomówiącego. Rozmowa telefoniczna nawet przez urządzenia dozwolone dekoncentruje kierującego pojazdem
  • Dostosuj  prędkość do warunków atmosferycznych, drogowych, swoich umiejętności oraz stanu psychofizycznego
  • Sygnalizuj swoje manewry na drodze z takim wyprzedzeniem i w taki sposób, by były widoczne dla innych uczestników ruchu
  • Zawsze zwalniaj przed przejściami dla pieszych, przystankami komunikacji publicznej oraz przed skrzyżowaniami
  • Nie wyprzedzaj, ani nie omijaj pojazdów w rejonie przejść dla pieszych, przystanków oraz na samych przejściach
  • Obowiązkowo rób przerwy w trakcie wielogodzinnych podróży
  • Sprawdź przed wyjazdem stan techniczny pojazdu, w tym zwłaszcza ogumienie, oświetlenie, poziom płynów eksploatacyjnych

Najnowsze

Taranował auta uciekając przed policją. Która go nie goniła

Brak zimnej krwi zgubił niejedną osobę mającą coś na sumieniu. Tak też było i tym razem.

Kamera samochodowa zarejestrowała zaskakującą sytuację na jednej z wrocławskich ulic. Między samochodami stojącymi na dwóch pasach, zaczął się rozpychać kierowca Mercedesa, taranując kilka aut w rozpaczliwej próbie ucieczki. Co spowodowało taką reakcję? Tuż za nim jechał radiowóz na sygnale.

Problem w tym, że policjanci jechali na interwencję i nie mieli pojęcia o tym, że w Mercedesie znajduje się ktoś wart zainteresowania. Auto zatrzymało się po chwili i wyskoczyło z niego dwóch mężczyzn, którzy zaczęli uciekać pieszo. Kierowca porzucił samochód kilka ulic dalej. Policja niedługo po zdarzeniu rozpoczęła poszukiwania całej trójki.

Najnowsze