Toyota opatentowała „przezroczyste” przednie słupki

Amerykańscy inżynierowie Toyoty zastosowali proste prawa fizyki do opracowania urządzenia, które wyświetli kierowcy obraz zza przednich słupków. Udało się to osiągnąć bez użycia kamer, czujników czy innej elektroniki.

W konstrukcji samochodu słupki pełnią ważną funkcję, zwiększając bezpieczeństwo podczas wypadku. Dlatego producenci chętnie je wzmacniają, co jednak często przekłada się na pogorszenie widoczności. W efekcie zmiana pasa na autostradzie wiąże się z ryzykiem zderzenia z samochodem zasłanianym przez słupek C, czyli z pojazdem znajdującym się w tzw. martwym punkcie. Podobnie problematyczny może być słupek A zasłaniający pieszych. Pewnym rozwiązaniem jest czujnik martwego punktu, który ostrzega o znajdującym się tuż za autem drugim samochodzie ikonką wyświetlaną na lusterku, a czasem także sygnałem dźwiękowym. Wygląda jednak na to, że Toyota wpadła na jeszcze lepsze rozwiązanie.

System zwierciadeł wokół słupka
Japoński koncern opatentował projekt, który pozwoli kierowcy widzieć, co znajduje się za słupkiem A. Co ciekawe, urządzenie to wcale nie jest oparte na systemie kamer ani na elektronice, lecz na optyce. Jest to układ zwierciadeł, który kieruje światło dookoła słupka, tak aby obraz był widoczny po jego drugiej stronie. Zatem tak naprawdę kierowca nie widzi przez słupki, lecz wokół nich. Jest to znacznie tańsze rozwiązanie niż dokładanie kolejnych kamer i ekranów.

Wniosek patentowy został złożony w amerykańskim urzędzie patentowym przez Toyota North America. Jeśli koncern zdecyduje się na komercjalizację pomysłu, zapewne najpierw zobaczymy je w amerykańskich modelach marki. Osoby fascynujące się optyką mogą obejrzeć liczne wykresy i rysunki dotyczące tego projektu na stronie freepatentsonline.com.

Jak wydobyć przedmioty spod fotela?
Toyota opatentowała także inne ciekawe urządzenie, które pośrednio przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Wszyscy wiemy, że nie powinniśmy korzystać z telefonu podczas jazdy bez systemu głośnomówiącego, jednak wielu kierowców nadal to robi. Jeszcze większy problem pojawia się, kiedy telefon nam upadnie. Kłopoty może sprawić także pilot do bramy, który wyślizgnie się z ręki, czy monety podawane taksówkarzowi. Sięganie pod fotel w poszukiwaniu zgubionego przedmiotu to udręka, która często kończy się niepowodzeniem. Ale wynalazcy z japońskiego koncernu znaleźli rozwiązanie.

Projekt o nazwie „Under seat capture device” służy do wydobywania przedmiotów ze szczelin, spod foteli i innych trudno dostępnych miejsc. Składają się na nie pochyłe powierzchnie po obu bokach tunelu między fotelami, płyta, na którą zsuwają się przedmioty, oraz przyrząd, który przesuwa je po płycie w miejsce, skąd można po nie łatwo sięgnąć.

Innowacyjność Toyoty
Toyota jest jednym z najbardziej innowacyjnych koncernów motoryzacyjnych, a jej znakiem rozpoznawczym są alternatywne napędy, przede wszystkim hybrydowe i wodorowe. Równocześnie producent prowadzi intensywne badania nad sztuczną inteligencją, robotyką, technologiami bezpieczeństwa czynnego, łączenia samochodów w chmurze oraz technologiami informacyjnymi nowej generacji.

Jak podaje koncern medialny Thompson Reuters w corocznym raporcie „2016 State of Innovation”, Toyota zgłosiła w ciągu roku najwięcej patentów w zakresie technologii motoryzacyjnych ze wszystkich firm na świecie. Pod względem liczby patentów dotyczących alternatywnych napędów japoński koncern zgłosił prawie 10 000 wniosków w ciągu 5 lat (w latach 2011-2015), trzykrotnie więcej niż drugi w tym zestawieniu Bosch.

Najnowsze

Dni BMW RR na torze Silesia Ring – relacja

Za nami pierwsze w Polsce Dni BMW RR! Na zupełnie nowym torze wyścigowym Silesia Ring spotkali się miłośnicy bawarskich czterocylindrowców, ale również motocykliści, którzy chcieli sami odkryć powody popularności bawarskich maszyn serii S.

Wydarzenie zorganizowane zostało nie tylko dla posiadaczy motocykli sportowych i miłośników serii S. Na miejscu stawili się właściciele maszyn turystycznych, turystyczno-sportowych, a także motocykli typu naked wszystkich marek.

Na padoku na motocyklistów czekało ponad 30 nowych modeli BMW S1000R, S1000RR oraz S1000XR. Jeszcze nigdy w Polsce tak duża flota motocykli nie została oddana do wykorzystania dla klientów na torze. Obok niej do wypróbowania były także tegoroczne nowości takie jak R nineT Racer, G310R a nawet skuter C650GT. Jazdy testowe prowadzone były przez trenerów California Superbike School. Było bezpiecznie i merytorycznie. Udało się przeprowadzić ponad 100 jazd testowych, w trakcie których żaden z testujących motocyklistów nie zaliczył wywrotki.

Na miejscu imprezy pojeździć oraz porozmawiać o technice jazdy można było nie tylko w odniesieniu do szosy. Ekipa Akademii Enduro przygotowała mini program szkoleniowy, oraz zabierała uczestników imprezy którzy stawili się maszynami turystycznymi na przelotki okolicznymi szutrami. Aby rozszerzyć horyzonty i wskazać ciekawe destynacje turystyczne do dyspozycji był również przedstawiciel ADVpoland.

Jeśli mówimy o motocyklach serii S, to nie możemy zapomnieć o sportowych korzeniach. Na padoku rozstawiły się znakomite polskie zespoły wspierane przez BMW Motorrad. Team LRP Poland, BMW Sikora Motorsport oraz Dominator ilustrowały na żywo jak wygląda magiczny świat sportu motocyklowego na najwyższym poziomie! Profesjonalna hamowania dynoKRAFT pozostawała do dyspozycji uczestników imprezy przez dwa dni, dając unikalną możliwość sprawdzenia możliwości własnego motocykla oraz skuteczności przeprowadzonych w nim modyfikacji.

Żaden z uczestników imprezy nie pozostał bez wsparcia technicznego. Wymiana opon, regulacja motocykla, a  nawet podłączenie maszyny do komputera serwisowego? Wszystko to było dostępne na miejscu i od ręki. Na imprezie funkcjonował sklepik BMW Motorrad, gdzie każdy fan bawarskiej marki mógł zaopatrzyć się zarówno w miłe dla oka gadżety, jak i w najbardziej istotne elementy wyposażenia motocyklisty. Uczestnicy imprezy otrzymali również pakiet zdjęć przygotowanych przez jednego z najlepszych fotografów sportów motorowych na świecie, Łukasza Świderka z agencji PSP.

Dopisała pogoda, uczestnicy Dni BMW RR na torze Silesia Ring mieli do dyspozycji dwa słoneczne i bardzo ciepłe dni. Świetny catering i klimatyczne gRRill paRRty wieczorem pierwszego dnia imprezy uzupełniły obraz wydarzenia.

Na kolejne Dni BMW RR zapraszamy dopiero wiosną przyszłego roku. Organizatorzy zapowiadają więcej atrakcji, a komfort korzystania z toru Silesia Ring będzie zdecydowanie wyższy, dzięki zakończeniu budowy infrastruktury towarzyszącej. Do zobaczenia na kolejnych Dniach BMW RR!

Najnowsze

II Zlot Miłośniczek Zabytkowych Mercedesów „She’s Mercedes”

W ubiegły weekend na Warmię przyjechało 10 damskich załóg w Mercedesach z różnych epok motoryzacji, od powojennego „Pontona” przez szykowne roadstery R 107 aż po „młode klasyki” serii 124 oraz 129. W sobotnie przedpołudnie uczestniczki zaprezentowały swoje samochody przy miejskiej plaży w Olsztynie, a wieczorem wspólnie świętowały 50. urodziny marki Mercedes-AMG.

Po udanym zeszłorocznym spotkaniu w Chomiąży Szlacheckiej właścicielki i miłośniczki zabytkowych Mercedesów spotkały się po raz kolejny – tym razem na Warmii. Podobnie jak przed rokiem na spotkaniu stawiło się 10 klasycznych Mercedesów oraz 18 uczestniczek, a wśród nich nie zabrakło nowych twarzy. W piątek 20 sierpnia wieczorem załogi zameldowały się w hotelu w Sile, skąd w sobotnie przedpołudnie udały się do Olsztyna. Tam na parkingu przy plaży nad jeziorem Ukiel spotkały się z mieszkańcami miasta i miłośnikami klasycznej motoryzacji. Z koszem białych róż przywitali je panowie z Olsztyńskiego Klubu Motorowego. „Nasze auta wzbudzały zrozumiałe zainteresowanie. Jeden z mieszkańców Olsztyna, który przyjechał do nas klasą S W 221, zapytał, jak można zostać członkiem Klubu, bo kocha Mercedesy od dawna i chciałby częściej spotykać się gronie podobnych sobie. Z Olsztyna przyjechał biało-czarny Mercedes W 136 V i rozpostarł swój pióropusz, co było dla nas i gości dodatkową atrakcją” – relacjonuje organizatorka zlotu Małgorzata Przebindowska, właścicielka Mercedesa 300 SL (R 107).

W sobotnie popołudnie panie udały się w liczącą około 100-kilometrową trasę wiodącą wzdłuż warmińskich jezior i lasów. Odwiedziły m.in. Gietrzwałd, miejsce kultu religijnego, Pręglity, gdzie kręcono film „Róża”, a także Węgajty, gdzie działa lokalny Teatr Wiejski. Kolejnym przystankiem wyprawy było Lawendowe Muzeum Żywe w Starym Kawkowie mieszczące się w starej, przeniesionej łemkowskiej chacie. To miejsce, w którym można napić się lawendowej herbaty i zjeść lawendowe ciastko, zobaczyć, jak produkuje się olejki lawendowe, i obejrzeć suszące się metrami na poddaszu bukieciki. I choć pola lawendy już przekwitły, ich widok wciąż robił na uczestniczkach nie lada wrażenie. Pełen atrakcji dzień zakończył się uroczystym balem, w trakcie którego panie postanowiły w wyjątkowy sposób uczcić 50. urodziny marki Mercedes-AMG – obowiązującym strojem były bowiem kreacje z roku 1967. Nie brakowało więc stylizacji à la Jacqueline Kennedy czy Twiggy.

W gronie aut uczestniczących w zlocie największe zainteresowanie wzbudzał świetnie utrzymany Ponton (220S / W 180) z 1957 r. Na spotkanie przyjechało też aż pięć roadsterów z serii 107, co odzwierciedla trend w nabywaniu atrakcyjnych kabrioletów, oraz dwa egzemplarze eleganckich limuzyn serii 108 i 109. Nie zabrakło też modeli dopiero aspirujących do miana klasyków, czyli przedstawicieli typoszeregów 124 oraz 129.

Entuzjazm, który po raz kolejny panował na spotkaniu, zachęcił społeczność pań lubiących zabytkowe Mercedesy do zaplanowania trzeciej edycji zlotu – ma ona odbyć się w pierwszy weekend września 2018 r.
Spotkanie odbyło się pod patronatem Mercedes-Benz Polska oraz Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska. Tak jak w ubiegłym roku, zorganizowano je pod hasłem „She’s Mercedes” – inicjatywy Mercedes-Benz mającej na celu wspieranie dążenia kobiet do realizacji własnych ambicji i przyciągnięcie uwagi damskiej części klienteli. Centrum komunikacji „She’s Mercedes” stanowi serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata – kobiet, które wzajemnie się inspirują i dzielą swoimi spostrzeżeniami na temat pracy, życia prywatnego oraz pasji (adres: mercedes-benz.com/en/mercedes-me/inspiration/she/).

Najnowsze

Edyta Klim

Leginsy i bluza na motocykl? Oczywiście, przecież są z kevlarem!

Firma GoGo Gear postanowiła połączyć wygodę leginsów i dresowej bluzy z bezpieczeństwem na motocyklu, dzięki użyciu w ich produkcji stuprocentowego kevlaru!

Leginsy są super wygodne i dopasowane, kobiety uwielbiają je nosić. Tym bardziej cieszy nas fakt, że można już zakupić leginsy motocyklowe, które mogą być noszone samodzielnie lub jako warstwa ochronna pod dowolne spodnie.

Leginsy zbudowane są z dwóch warstw: zewnętrznej, poliestrowej (odpornej na scieranie) z domieszką spandexu oraz wewnętrznej kevlarowej z włókien DuPont. Dodatkowo wyposażone są w ochraniacze kolan i kieszenie na ochraniacze bioder. Ich cena to 149 dolarów.

Macie nadal wątpliwosci? Kilka użytkowniczek leginsów miało już okazję przekonać się o tym, że ochrona w nich jest skuteczna:

Marka oferuje także bluzy z kapturem (kolor czarny i czerwony za 129 dolarów) z wbudowaną warstwą kevlarową oraz ochraniaczami:

Mężczyźni nie muszą nam zazdrościć, ponieważ i dla nich GoGo Gear ma kalesony kevlarowe z ochraniaczami i męskie bluzy z kapturem.

Pełną ofertę znajdziecie na stronie producenta: http://www.gogogearla.com

 

Najnowsze

Edyta Klim

Kayla Yaakov – 9-letnia mistrzyni wyścigów motocyklowych! (video)

Kayla Yaakov to 9-letnia motocyklistka, która ma już na koncie 150 zwycięstw w różnych wyścigach i 9 tytułów mistrzowskich.

Kayla Yaakov pochodzi z Biglerville w hrabstwie Adams. Uwielbia jazdę motocyklem w każdej postaci, a na wyścigach czuje się jak ryba w wodzie. Już w wieku 6 lat jej umiejętności były niesamowite:

Teraz ma 9 lat, a na koncie 150 zwycięstw w różnego typu wyścigach i 9 tytułów mistrzowskich:

Oficjalna strona motocyklistki: http://www.kcrayracing.com/

Najnowsze