
Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków w 2014 roku
Polacy nadal ufają japońskiej marce, której po oponach depczą jednak inni konkurenci.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar publikuje kolejne dane rejestracyjne z polskiego rynku motoryzacyjnego w 2014 roku. Jak wynika z najnowszego opracowania, Toyota jest najczęściej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych.
Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. Jak pisze Samar, „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut”. Tylko na tej podstawie można stworzyć ranking marek najczęściej wybieranych przez Polaków.
Jak wynika ze statystyk, w 2014 r. klienci indywidualni w Polsce stawiali na Toyotę.
Tabela 1. Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
L.p. |
Marka |
Liczba |
---|---|---|
1. |
Toyota |
12 492 |
2. |
Skoda |
12 345 |
3. |
Opel |
11 366 |
4. |
Volkswagen |
10 610 |
5. |
Kia |
9 037 |
6. |
Hyundai |
6 842 |
7. |
Ford |
6 784 |
8. |
Renault |
6 388 |
9. |
Nissan |
5 549 |
10. |
Citroen |
5 097 |
Źródło: SAMAR; dane oczyszczone z rejestracji czasowych
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: