
Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków w 2014 roku
Polacy nadal ufają japońskiej marce, której po oponach depczą jednak inni konkurenci.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar publikuje kolejne dane rejestracyjne z polskiego rynku motoryzacyjnego w 2014 roku. Jak wynika z najnowszego opracowania, Toyota jest najczęściej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych.
Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. Jak pisze Samar, „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut”. Tylko na tej podstawie można stworzyć ranking marek najczęściej wybieranych przez Polaków.
Jak wynika ze statystyk, w 2014 r. klienci indywidualni w Polsce stawiali na Toyotę.
Tabela 1. Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
L.p. |
Marka |
Liczba |
---|---|---|
1. |
Toyota |
12 492 |
2. |
Skoda |
12 345 |
3. |
Opel |
11 366 |
4. |
Volkswagen |
10 610 |
5. |
Kia |
9 037 |
6. |
Hyundai |
6 842 |
7. |
Ford |
6 784 |
8. |
Renault |
6 388 |
9. |
Nissan |
5 549 |
10. |
Citroen |
5 097 |
Źródło: SAMAR; dane oczyszczone z rejestracji czasowych
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: