
Toyota GR 86 – pierwsza dynamiczna prezentacja podczas Goodwood Festival of Speed
GR 86 to następca modelu GT86 i jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów sportowych.
Dynamiczna prezentacja sportowych modeli Toyoty podczas Goodwood Festival of Speed to już niemal tradycja. W 2018 roku w tym miejscu po raz pierwszy zaprezentował swoje właściwości jezdne model GR Supra. Nie inaczej było z modelem GT86, który był jedną z nowości imprezy w 2012 roku tuż przed swoim rynkowym debiutem. Samochód ten przez cały okres produkcji znalazł około 200 tys. nabywców i okazał się świetnym autem do motorsportu. GT86 wykorzystywano w wyścigach GT, rajdach czy seriach monomarkowych.
Pokaz GR 86 podczas tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed odbędzie się na terenie posiadłości Goodwood House w West Sussex w dniach 8–11 lipca. Samochód będzie częścią wystawy pod tytułem “First Glimpse”, gdzie na zwiedzających będą czekały najbardziej ekscytujące i ekskluzywne modele przed swoim rynkowym debiutem. GR 86 będzie można też zobaczyć na trasie legendarnego wyścigu górskiego, na której auto pokaże swoją zwinność i dobre prowadzenie. Będzie to pierwsza dynamiczna prezentacja GR 86, zanim trafi do sprzedaży w 2022 roku.
Debiut sportowego coupe poszerzy gamę globalnych samochodów opracowanych przez TOYOTA GAZOO Racing do trzech modeli, które czerpią pełnymi garściami z motorsportowych doświadczeń inżynierów oraz ich sprawności projektowej. To sprawiło, że GR Supra i GR Yaris cieszą się takim uznaniem.
Model GR 86 został pokazany po raz pierwszy w kwietniu podczas prezentacji online. Samochód jest rozwinięciem swojego poprzednika, czyli modelu GT86, który zebrał liczne nagrody jako auto, które daje najczystszą radość z jazdy. Nowy samochód zachowa wszystkie kluczowe cechy poprzednika. To wciąż przyjemne, przystępne i łatwe w prowadzeniu sportowe coupe, które wynagradza zaangażowanie kierowcy w jazdę.
Samochód zachował klasyczną konfigurację, w której motor znajduje się z przodu, a napędzane są tylne koła, ale otrzymał nowy, mocniejszy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra. Wymiary auta są niemal identyczne jak poprzednika, ale 50-procentowy wzrost sztywności skrętnej pomógł osiągnąć bardziej precyzyjne kierowanie i pewniejsze prowadzenie. Skupiono się także na redukcji masy m.in. poprzez zastosowanie aluminium na dachu oraz w panelach karoserii, co pomogło uczynić z GR 86 najlżejsze czteromiejscowe auto w swojej klasie (prognozowana masa własna to 1270 kg).
Precyzyjnie zaprojektowane elementy aerodynamiczne, jak przednie wloty powietrza czy boczne panele, to jedne z tych detali, które zaczerpnięto bezpośrednio ze sportowej działalności TOYOTA GAZOO Racing. Zawieszenie składa się z przednich kolumn MacPhersona oraz podwójnych wahaczy z tyłu, a auto wyposażono w 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze 215/40R18. Samochód został opracowany w ramach współpracy Toyota Motor Corporation z Subaru Corporation i jest efektem podpisanego w 2019 nowego biznesowego i kapitałowego porozumienia obu firm.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON