Toyota Corolla – krótka historia bestselleru wszechczasów

Toyota Corolla jest najlepiej sprzedającym się samochodem wszechczasów od 1974 roku. Auto zadebiutowało w 1966 roku - w tym roku obchodzi pięćdziesięciolecie.

W ciągu pięciu dekad pojawiło się 11 generacji, a łączna sprzedaż modelu przekroczyła 40 milionów samochodów. W 2015 roku sprzedaż japońskiego kompaktu wyniosła ponad 1,3 mln egzemplarzy, po raz kolejny zajmując niezagrożone pierwsze miejsce.

W połowie lat 60. Japonia bardzo szybko się rozwijała, na obrzeżach metropolii powstawały przedmieścia połączone z centrami miast dobrymi drogami. Toyota podjęła decyzję o budowie wygodnego auta rodzinnego w najlepszym momencie. Samochód miał wypełnić lukę między Toyotą Publicą z silnikiem 0,8 l a Coroną z jednostką 1.5.

Tuż przed debiutem modelu w październiku 1966 roku Toyota zapowiedziała, że miesięczna produkcja modelu będzie wynosiła 30 tys. egzemplarzy. Był to szok dla komentatorów. Media żywo komentowały śmiałe plany producenta – w tamtych czasach całkowita miesięczna produkcja wszystkich modeli Toyoty zamykała się liczbą 50 tys. aut.

Samochód od początku miał się stać modelem globalnym, dlatego firma włożyła wiele wysiłku, żeby wybrać nazwę, która spodoba się klientom na całym świecie. Dział planowania produktów długo debatował, wertując angielskie, włoskie i francuskie słowniki, a także stary japoński zbiór poezji „Dziesięć tysięcy liści”. Efekt tych poszukiwań, nazwa Corolla, wywodzi się z łacińskiego wyrażenia „korona kwiatów”. Tak się złożyło, że nazwa przyszłego bestsellera wpisała się w niepisaną, nieoficjalną zasadę nazywania modeli Toyoty na literę C. Luksusowy Crown i średniej wielkości Corona były już na rynku, natomiast później miały dołączyć jeszcze Celica, Carina, Corsa, Camry i Cressida.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Jeździłam corollą, teraz się przesiadłam na avensis, bo rodzina się powiększyła. do tego przenieśliśmy się do stolicy, a przy dziecku częściej się używa auta i musi być niezawodne. dlatego poszłam dalej w toyotę. znalazłam mega sensowny salon toyoty właśnie, na czerniakowskiej i od nich kupiłam auto. spełnia wszystkie moje wymagania- jest przestronne, sensownie rozplanowane i ekonomiczne.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Corolla jest ikoną toyoty. Raczej długo się to nie zmieni, ludzie chętnie je kupowali i nadal chętnie kupują. Sam kiedyś E110 miałem, ale zmian się żonie zachciało. Praktycznie każdy problem mogłem w niej sam w garażu naprawić.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

obecnie wyglada zupelnie inaczej, ale zgadzam sie ze auto jest naprawde dobre, regularny serwis u chodzenia w warszawie na pewno przyczynia sie do tego, ze auto jezdzi bez zarzutow

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Doskonale pamiętam wypusty Corolli w latach 90 tych. Sam taką jeździłem bezawaryjnie aż 18 lat. Auto, które do końca życia będę chwalił. Teraz staje przed zakupem auta i chyba znowu zdecyduje się na Corollę w benzynie.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze