Toyota Celica 6. generacji – „zabawka” na co dzień i pierwszy krok w stronę motorsportu?

Podobno pierwsze auto kupuje się z rozsądku, a nie sercem. Czy dający frajdę sportowy samochód może być także niezawodny i praktyczny w codziennym użytkowaniu?

Pierwsze auto powinno przysparzać jak najmniej problemów i dawać radość z jazdy. Taka właśnie jest Toyota Celica. Najlepiej wersja z lat 1994-1998 z dwulitrowym 170-konnym silnikiem (175 KM w wersji przedliftowej), gdyż w tych modelach montowane było bardzo dobre wielowahaczowe zawieszenie z przodu, a sam silnik jest dynamiczny i w zasadzie bezobsługowy.

Toyota Celica 6. generacji -

Długa maska, nadwozie w stylu liftback i drzwi bez ramek – te cechy nadal przykuwają oko przechodniów.Większość Celic była dobrze wyposażona jak na swoje czasy, m.in. w klimatyzację oraz sterowanie elektryczne szyb i lusterek. Deska rozdzielcza, jak przystało na japońskie auto z lat 90-tych, jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Także kokpit jest utrzymany w stylistyce nawiązującej do Toyoty Supry 4. generacji i zwrócony w stronę kierowcy. W środku możemy poczuć się jak w myśliwcu.

Toyota Celica 6. generacji -

Toyota Celica VI staje się powoli unikatowym samochodem. To nadal przystępny cenowo youngtimer, który nabiera wartości z każdym rokiem. Dzięki takiemu autu możemy wyrażać siebie, swój styl bycia i indywidualizm. Bogata oferta tunerska z klasycznej szkoły JDM sprawia, że możemy dowolnie spersonalizować Celicę.

Toyota Celica 6. generacji -

Ze względu na dostępność i historię w motorsporcie szósta generacja jest najczęściej wybieranym modelem Celiki. Już seryjnie Celica jest do tego bardzo dobrze przygotowana. Warto włożyć trochę trudu i poszukać przedliftingowej wersji z dwulitrowym silnikiem. Dlaczego właśnie takiej? Bo seryjnie, w zależności od wersji, ma takie systemy jak Super Strut Suspension (SSS), Acoustic Control Induction System (ACIS), a często także wiskotyczną szperę dyferencjału. SSS to nic innego jak wspomniane już wielowahaczowe zawieszenie, które daje Celice świetne właściwości jezdne. ACIS to z kolei aktywny układ dolotowy.

Toyota Celica 6. generacji -

Do 5 tys. obrotów mamy krótszy dolot, co przekłada się na szybką reakcję na gaz, a powyżej otwierają się w nim klapy doprowadzające więcej powietrza w układzie, a to z kolei przekłada się na wyższy moment obrotowy. Efekt? Auto w trakcie przyspieszania dostaje sportowego kopa i dodatkowo generuje niecodzienne doznania akustyczne. Słychać, że jest to tradycyjna wysokoobrotowa japońska jednostka napędowa. Układ wydechowy jest fabrycznie także bardzo dobrze zaprojektowany i nie trzeba w niego ingerować. 

Najnowsze

Czas na sezonową wymianę opon – jaki serwis wybrać?

Nadszedł już czas sezonowej wymiany opon. W serwisach w całej Polsce ustawiają się kolejki. W dużych miastach na wizytę trzeba czekać nawet tydzień. Pozostaje więc pytanie – jaki serwis wybrać?

Pewne jest, że czas wymiany opon nie powinny być w żadnym wypadku kryterium wyboru. To ostatni czynnik, na który należy patrzeć. Najważniejsza jest jakość usług. Trzeba umieć odróżnić renomowany serwis od takiego, z którego oferty nie warto korzystać.

Pierwszą kwestią jest to, jak serwis przykłada się do swoich zadań. Warto na przykład zwrócić uwagę na korzystanie z kluczy dynamometrycznych i udarowych – powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – To czynność, którą wykonuje się na końcu, dokręcając śruby w kołach. Robi się to z odpowiednią siłą, jaką przewidział w instrukcji producent samochodu. Nie może to być „na oko”, tym samym momentem obrotowym we wszystkich pojazdach. Zależy to od modeli i wersji silnikowych oraz rozmiaru kół. W żadnym wypadku serwis nie może używać do dokręcenia śrub kluczy udarowych! Wykonanie takiej usługi ma poważne konsekwencje. Za mocno dociągnięta śruba – a takich przypadków jest najwięcej – jest niemożliwa do odkręcenia przy konieczności zmiany koła. W odwrotnym przypadku, kiedy na drodze dzieje się coś nieprzewidzianego, śruba na granicy zerwania gwintu może doprowadzić do pęknięcia w feldze, a następnie do odpadnięcia koła. To z kolei stanowi duże zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Dlatego nie warto korzystać z serwisów oponiarskich, które nie wiedzą, jak należy to zrobić.

Najnowsze

Zawodnicy Orlen Team zmierzą się wirtualnie z e-sportowcami i kibicami

Robert Kubica, Kuba Przygoński, Miko Marczyk – to tylko część zawodników, którzy w najbliższą niedzielę, 24 maja będą rywalizować w grze Assetto Corsa w ramach akcji Orlen Stay&Play. W wyścigu, oprócz zawodników pojadą e-sportowcy oraz kibice wyłonieni w kwalifikacjach.

Podczas rywalizacji zostaną rozegrane dwie rundy na torze Laguna Seca. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji 25 samochodów BMW Z4 GT3. Dla Roberta Kubicy niedzielny wyścig będzie kolejną okazją do ścigania się na wirtualnych torach. 

Wśród zawodników wspieranych przez Orlen w sobotę na starcie staną także między innymi: Kuba Przygoński, Sofia Ennaoui, Paweł Fajdek, Adam Tomiczek i Kacper Wróblewski. 

Wśród profesjonalnych esportowców znajdą się gracze zespołu PACT (Mateusz „Tycha” Tyszkiewicz,  Łukasz „pimpeek” Sokół,  Maciek Hałoń) oraz Devils One Triton Racing Team (Dominik Blajer). Udział wezmą także osoby biorące udział w kwalifikacjach. Lista zgłoszeń zawiera już ponad 300 uczestników z Polski i zagranicy, a w finałowej rozgrywce wystartuje 25 graczy z najlepszymi czasami. 

Wyścig stanowi jeden z głównych elementów akcji Orlen Stay&Play, organizowanej przez Orlen. Równolegle toczy się rywalizacja w grze Rocket League, której finały zaplanowano na 29 i 31 maja. W ramach projektu Fundacja Orlen, w porozumieniu ze zwycięzcami turniejów, przekaże dwa granty o  łącznej wartości 100 tysięcy złotych na wybraną inicjatywę społeczną. 

Najnowsze

Mazda stworzyła wirtualny samochód wyścigowy RX-Vision GT3 Concept

Mazda stworzyła szybki samochód klasy GT3, bazując na sportowym modelu koncepcyjnym o klasycznym układzie napędowym. Gdzie będzie można pojeździć tym samochodem wirtualnie?

W dziale projektowym Mazdy pracuje grono prawdziwych entuzjastów, miłośników samochodów i zarówno wśród dyrektorów, jak i szeregowych pracowników nie brak osób blisko zaznajomionych z serią Gran Turismo i światem sportów motorowych. Dlatego pracując nad projektem, konsultowaliśmy się ze znawcami co do tego, jak pojazd powinien się zachowywać i jak współpracować z kierowcą podczas wyścigu. Jednocześnie, planowaliśmy, jak będzie on faktycznie jeździł po torze wyścigowym. Zadanie, jakie sobie postawiliśmy, można porównać do nawlekania igły: chodziło nam przecież o uchwycenie równowagi pomiędzy pięknym wyglądem auta a jego funkcją i właściwościami w roli wyścigówki, a wszystko to w połączeniu ze spełnianiem wymogów regulaminu.

Ostatecznie, udało się stworzyć ten samochód – RX-Vision GT3 Concept, jako realizację wizji pojazdu w świecie wirtualnym i jako pojazd, który wyznaczy nowy punkt odniesienia w grze Gran Turismo Sport. Wszyscy, którzy siądą za jego kierownicą, będą mieli dużo radości z prowadzenia i jazdy tym autem.

Najnowsze

Popularne samochody na wakacje z rodziną. W czołówce Volkswagen Passat i Opel Astra

Codzienne życie Polaków stopniowo wraca do normy, ale tegoroczne wakacje nie będą już tym, do czego są przyzwyczajeni. Podróż za granicę jest ograniczona i nadal wiąże się z ryzykiem zakażenia COVID-19. Jakie zatem kupujemy samochody?

Najbardziej rozsądnym wyborem jest podróż drogą lądową w Polsce lub do nieodległych miejsc u naszych sąsiadów. W tym roku podróż samolotem, autobusem lub pociągiem zastąpią własne samochody, które są również rozsądną inwestycją na przyszłość.

Używane samochody są obecnie praktycznie najtańszymi samochodami, które w dodatku są natychmiast dostępne do odbioru. Rośnie także zainteresowanie finansowaniem zakupu samochodów na raty. 

Najpopularniejsze samochody rodzinne na wakacje w przystępnych cenach: 

  • Opel Astra kombi w średniej cenie 29.000 zł – jest najpopularniejszym kombi na polskim rynku. Ma szeroko dostępne zaplecze serwisowe i zrównoważony stosunek ceny do wartości. 
  • Ford Focus kombi ze średnią ceną 25.000 zł – to prawdopodobnie najtańszy sposób na kombi niższej klasy wśród najpopularniejszych marek. Jest przestronny i ma znakomite właściwości jezdne. Bardziej niezawodny w wersji benzynowej. 
  • Kia Sportage w średniej cenie 59.000 zł – solidny i przestronny oraz ma świetny system składania tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. 
  • Nissan Qashqai w średniej cenie 50.000 zł – to popularny przedstawiciel kategorii SUV z celowo zaprojektowaną dużą przestrzenią dla pasażerów i bagażu. 
  • Dacia Duster w średniej cenie 45.000 zł – to najtańszy sposób na mniejszy, rodzinny SUV. Samochód jest przestronny i łatwy w utrzymaniu. 
  • Škoda Octavia kombi w średniej cenie 33.000 zł – najpopularniejszy model wśród czeskich rodzin dzięki doskonałemu połączeniu kosztów zakupu i eksploatacji, niskiej utracie wartości, niezawodności i bezpieczeństwa oraz dużej przestrzeni wewnętrznej i bagażowej. 
  • Škoda Fabia kombi w średniej cenie 26.000 zł – samochód jest nieco mniejszy, ale ma jeszcze niższe koszty eksploatacji niż pierwsza Škoda Octavia i za te same pieniądze można kupić młodszy i rzadziej używany model. 
  • Volkswagen Passat Variant w średniej cenie 33.000 zł – duże kombi dla wymagających, które będzie również pełniło rolę limuzyny. Często jest wyposażony w skórzane fotele i inny luksusowy sprzęt. 
  • Volkswagen Golf Variant w średniej cenie 33.000 zł – bardzo popularne kombi niższej klasy średniej z wystarczająco przestronnym wnętrzem i bagażnikiem oraz doskonale wyposażonym wnętrzem. 
  • Renault Mégane kombi w średniej cenie 34.000 zł – to najtańsze kombi z niższej klasy średniej. W podobnej cenie jest dostępny nowszy model, z mniejszym przebiegiem niż Opel Astra, VW Golf lub na przykład Škoda Octavia. 

Żródło: AAA Auto

Najnowsze