Touaregi wystartują w Dakarze
Po tegorocznym podwójnym zwycięstwie i historycznym pierwszym triumfie w Dakarze samochodu z silnikiem wysokoprężnym, Volkswagen po raz kolejny stawi czoło jednemu z największych wyzwań w międzynarodowym sporcie motorowym. Przypomnijmy, że tuż po zakończeniu tegorocznej edycji z udziału w tej imprezie wycofał się zespół Mitsubishi.
Fot. VW
|
– Rajd Dakar 2009 bez wątpienia przyczynił się do zwiększenia popularności marki Volkswagen na całym świecie – wyjaśnił prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG podczas uroczystości z okazji zwycięstwa. -Udział w tej imprezie to również dobra inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa i dlatego zdecydowaliśmy się startować w Rajdzie Dakar także w 2010 roku.
Duet Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz zwyciężyli w Rajdzie Dakar 2009, jadąc Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 280 KM. Podczas tego rajdu, rozgrywanego po raz pierwszy w Ameryce Południowej, Volkswagen odniósł podwójne zwycięstwo – na drugiej pozycji znaleźli się Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/RPA). W 2010 roku na trasy Argentyny i Chile wyjedzie ten sam zwycięski samochód – VW Race Touareg 2.
– Obok radości ze sportowego sukcesu również pozytywna reakcja mediów była czynnikiem, który wpłynął na naszą decyzję – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen, odpowiedzialny również za rozwój techniczny oraz zaangażowanie w sport motorowy. – Nasze zwycięstwo w Dakarze po raz kolejny udowodniło, że pojazdy Volkswagena są w najwyższym stopniu niezawodne i innowacyjne technicznie. Szczególnie przy pracach związanych z rozwojem technologii TDI na potrzeby sportu motorowego zdobywamy wiele cennych doświadczeń, które przynoszą korzyść również naszym samochodom seryjnym.
Fot. VW
|
Przygotowania do trwającego dwa tygodnie maratonu rajdowego, już się rozpoczęły. – Mamy doświadczony zespół, szybkich kierowców i niezawodne samochody, a więc wszystko, czego potrzebujemy, by walczyć w kolejnym Rajdzie Dakar i sięgnąć po zwycięstwo – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: