Tor wyścigowy 27 metrów nad Paryżem i wyzwanie Mikela Azcona
na dachu ośmiopiętrowego budynku w Paryżu, 27 metrów nad ziemią, powstał pierwszy tor wyścigowy, stanowiący tło dla szczególnego wyzwania motoryzacyjnego. Mikel Azcona, jeden z najmłodszych zawodników WTCR World Touring Car, musiał pokonać unikalną trasę ze stromym zakrętem o kącie nachylenia sięgającym 21 stopni.
Wieża Eiffla to symbol Paryża i jeden z najbardziej znanych zabytków. Jej żelazną konstrukcję mierzącą 324 metrów widać niemal z każdego miejsca w mieście. Strzelistość i wysokość wieży zainspirowała markę CUPRA do zbudowania pierwszego w stolicy Francji podniebnego toru wyścigowego. W trasę po dachu ośmiopiętrowego budynku ruszył sportowy SUV CUPRA Ateca.
120 km/h, 27 metrów nad ziemią
– Ścigałem się na całym świecie, ale z żadnego znanego mi toru nie rozpościerały się tak spektakularne widoki – przyznaje kierowca Mikel Azcona, 23-letni mistrz TCR Europe z 2018 roku. Niepowtarzalna trasa w Paryżu rezonuje z charakterem samochodu, zaprojektowanym, by połączyć sportowe osiągi z miejską wygodą. Dzięki torowi wyścigowemu, wybudowanemu w jedynie sześć dni w samym centrum Paryża, CUPRA Ateca miała możliwość ukazania swojego sportowego charakteru. Pierwszy w historii tor utworzony na dachach Paryża i wymagający przejazd ponad zatłoczonymi ulicami już wpisały się do historii motoryzacji.
7300 ton versus 300 KM mocy
Wydarzenie w Paryżu pozwoliło na docenienie dwóch niezwykłych dzieł inżynierii. Wykonana w 1889 r. Wieża Eiffla waży 7300 ton i pozostaje największą atrakcją ówczesnej Wystawy Światowej. CUPRA Ateca wyjechała na drogi w 2018 r., a pod jej maską skrywa się 300 KM mocy. Nawet Mikel Azcona, przyzwyczajony do sportowych osiągów, był pod wielkim wrażeniem pojazdu. – Najbardziej zaimponowała mi agresywność i moc CUPRY, a także jej niezwykła zwinność – komentuje zawodnik. Na torze w Paryżu znalazł się specjalny zakręt o kącie nachylenia 21 stopni, do pokonania którego przydała się sportowa konstrukcja SUV-a.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: