Tiger vs Scrambler w pustynnym wydaniu

Za oknami, mimo pierwszych dni wiosny, nadal śnieg. Mamy dla was cos na ocieplenie atmosfery.

Triumph Tiger 1050 i Scrambler na pustyni? Brzmi to co najmniej dziwnie i bezsensownie, dopóki nie odpalicie filmu. Nick Apex i Ernie Vigil jeżdżąc na tych teoretycznie niedopasowanych do scenerii motocyklach powodują natychmiastową chęć wyciągnięcia maszyny z garażu, kupienia biletu do jakiegoś ciepłego miejsca i pojechania motocyklem, gdzie oczy poniosą.

Najnowsze

Elena Myers robi postępy w serii wyścigów Daytona 200

Elena Myers po raz kolejny udowodniła, że ma ogromny talent. Podczas swojego debiutu w serii wyścigów Daytona 200, 19-latka zajęła dziewiąte miejsce. Tym samym, zawodniczka jest pierwszą kobietą w historii wyścigu, która zajęła tak wysokie miejsce w klasyfikacji.

Niewiele ponad rok temu Elena Myers zwyciężyła w cyklu wyścigów AMA Pro SuperSport na Daytona International Speedway. Dzięki temu, zawodniczka zapisała się na kartach historii, jako pierwsza kobieta, której to się udało. 

Kilka tygodni temu, 19-latka na motocyklu Triumph 675, ukoczyła wyścig Daytona 200 jako dziewiąta i to przyniosło jej po raz kolejny poklask, ponieważ Myers jest pierwszą zawodniczką, której udało się dojechać do linii mety na tak wysokiej pozycji.

fot. materiały prasowe

„To był szalony długi wyścig” – przyznała Elena – „Mój najlepszy czas okrążenia wyniósł 1 minutę 53.362 sekund” – dodała. 

Myers wciąż przyzwyczaja się do swojego brytyjskiego motocykla, zawodniczka jeździła wcześniej na japonskich sprzętach. „Ten Triumph to wspaniały motocykl” – przyznaje Elena. 

Na swój debiut podczas Daytona 200 kobieta czekała z niecierpliwością i przygotowywała się do niego bardzo starannie. „Sam wyścig nie zmęczył mnie, ale po jakimś czasie zaczął boleć mnie nadgarstek i kolano, które stłukłam kilka dni wcześniej podczas track day’a” – wyjaśnia Myers.

Bez wątpienia, 19-latka ma w sobie ogromny potencjał. Liczymy, że to dopiero początek drogi pełnej sukcesów.

Najnowsze

Audi wyprodukuje motocykl?

Francuski designer Thibault Devauze, zaprojektował wizję pierwszego motocykla specjalnie dla Audi. Projekt nosi nazwę "Audi Motorrad Concept".

 

Thibault Devauze przedstawił koncepcyjną wersję motocykla o ostrych liniach i charakterystycznej, zgrabnej sylwetce. Inspiracją projektanta była wizyta w muzeum Audi w Ingolstadt. Tam właśnie designer podziwiał motocykle DKW (Dampfkraftwagen), które były bezpośrednim bodźcem do powstania projektów. 

„Pomysł był bardzo prosty: głównym rywalem Audi jest BMW, a BMW posiada szeroką ofertę motocykli. Ponadto, Audi ma w swojej historii rozległą współpracę z producentem motocykli DKW, dlatego powrót do przeszłości jest jak najbardziej trafionym pomysłem” – mówi Devauze. 

Koncepcyjny projekt zakłada, że motocykl Audi będzie napędzany dwucylidnrowym silnikiem o pojemności 850 cm3 (inspirowany silnikiem Ducati). Z kolei, konstrukcja podwozia ma być stworzona z połączenia bardzo lekkich materiałów: włókna węglowego i lekkich stopów metali.
W pracach przy projekcie pomagał także projektant Marc Debauze oraz Clement Couvreur. 

Póki co, to tylko koncept, ale wierzymy, że niebawem rozsądek weźmie górę nad fantazją i Audi rozważy seryjną produkcję motocykli.

Najnowsze

Zapłać OC, inaczej dostaniesz duży mandat!

Specjalny elektroniczny policjant sprawdzi, czy po rejestracji samochodu bądź motocykla w terminie opłaciłyśmy OC.

Ile razy zdarzyło się wam zapomnieć o opłaceniu w terminie OC czy wykonaniu przeglądu technicznego?  Teraz lepiej tego unikać, szczególnie jeżeli chodzi o obowiązkowe ubezpieczenie OC. Od początku roku obowiązują bowiem nowe, wyższe stawki kar za nieopłacenie ubezpieczenia. Za dwutygodniowe spóźnienie w wykupieniu OC po rejestracji pojazdu grozi nawet 3 200 zł.

fot. materiały prasowe

Do tej pory brak OC był ujawniany przede wszystkim w trakcie kontroli policyjnej. Teraz ma się to zmienić.  Ubezpieczyciel ma obowiązek w ciągu 2 tygodni przesłać do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego informację o sprzedaży polisy na dany pojazd. Fundusz połączy się elektronicznie z Centralną Ewidencją Pojazdów i zweryfikuje, czy OC było wykupione w odpowiednim terminie. Jeżeli nie, do domu właściciela pojazdu zapuka listonosz z mandatem.

Podobno po naszych drogach jeździ 250 000 aut bez OC. Zyski z nowego systemu mogą zatem osiągnąć, chociażby tylko w przypadku samochodów, astronomiczne kwoty.

Najnowsze

Wszyscy kierowcy zapłacą e-myto?

GDDKiA chce, by wszyscy kierowcy, zamiast płacić za autostradę na bramkach, korzystali z systemu e-myto.

Do tej pory kierowcy poruszający się autami osobowymi płacili za przejazd autostradą na bramkach. Niestety GDDKiA chce to zmienić i nakazać wyposażenie osobówek w specjalny system pozwalający na płacenie e-myta. Obecnie takie urządzenie kosztuje 130 zł. Podobno jednak cena w miarę popytu miałaby spaść.

fot. materiały prasowe

Na razie takie rozwiązanie ma być wprowadzane tylko na niektórych odcinkach autostrad. Potem ma objąć wszystkie węzły. Co ciekawe GDDKiA zamierza pozostawić bramki, jak mówią, „dla opornych”. Po co więc mamy kupować urządzenie za 130 zł?!

Warto zresztą zauważyć, że ciężko byłoby system wdrożyć chociażby dla motocyklistów, którzy na jednośladzie nie mają zbyt wiele miejsca na dodatkowe urządzenie. Chociażby z tego powodu jakieś bramki na węzłach muszą zostać.

Najnowsze