Test Ford Focus Coupe Cabriolet – kobiety kochają kabriolety

15 marca 2014
27
Włoska uroda, niemiecka technologia. Nowy Ford Focus CC to połączenie dwóch skrajnie różnych kultur motoryzacyjnych. Jak prezentuje się efekt końcowy tej współpracy? Zapraszamy do lektury.
Ford Focus Coupe Cabriolet - podobno kobiety kochają kabriolety...

fot. Motocaina.pl
Ford Focus Coupe Cabriolet

fot. Motocaina.pl

Czegokolwiek się nie dotkną, powstaje istne dzieło sztuki. Tym razem nie mogło być inaczej. Włoskie biuro projektowe Pininfarina wzięło na swoje barki zaprojektowanie najnowszego Forda Focusa CC, i trzeba przyznać, że swoje zadanie wykonali znakomicie. Jednym mocno przypadnie do gustu, inni będą go krytykować ale jedno jest pewne – nikt nie przejdzie obok niego obojętnie.

Zabierając się za ten projekt włosi nie próbowali rozpętać rewolucji co okazało się bardzo dobrym posunięciem. W końcu to wszystkim znany Ford Focus tylko w nietuzinkowej odsłonie. Dlatego też przód nie zmienił się praktycznie wcale. I tylko przód. Pozostała część nadwozia to zupełnie nowe auto. Aby nikt nie miał co do tego żadnych wątpliwości, tuż przy drzwiach, po obu stronach nadwozia połyskuje w słońcu znaczek autora projektu – biura Pininfarina. Ładnie, gustownie i ze smakiem. Czy wnętrze prezentuje się równie imponująco?

Ford Focus Coupe Cabriolet - to z tyłu widać, że ten Focus jest otwaty.

fot. Motocaina.pl

Hit czy kit ?
Wnętrze zdecydowanie odbiega wyglądem od pozostałych odmian Forda Focusa. Wprawdzie znajdziemy tu kilka elementów wspólnych takich jak zegary, dźwignia zmiany biegów czy czteroramienna kierownica ale na tym kończą się wszelkie podobieństwa. Całość została utrzymana w podwójnej, beżowo ciemnej kolorystyce co tylko może się spodobać. Dodatkowo użyte materiały to m.in. skóra i aluminium zatem ciężko się tu do czegokolwiek przyczepić.

Ford Focus Coupe Cabriolet - w ruchu prezentuje się doskonale.

fot. Motocaina.pl

Wygodną pozycję podczas podróży zajmą cztery dorosłe osoby. Dzięki obniżonemu mocowaniu foteli nikt nie powinien narzekać na brak miejsca nad głową (zwłaszcza przy złożonym dachu). Jeżeli jednak zdecydujemy się zostawić rozłożony, do naszej dyspozycji pozostanie bagażnik o pojemności ponad 500 litrów. Doskonały wynik jak na tę klasę samochodu. Mimo zaawansowanej technologii użytej do budowy dachu (pięć siłowników mechanicznych, trzy silniki elektryczne) czas składania wynosi 25 sekund. Tu konkurencja potrafi uwinąć się nieco szybciej.

Ford Focus Coupe Cabriolet - czytelne zegary.

fot. Motocaina.pl

W drogę
Pod maską testowanego egzemplarza pracował 2-litrowy turbo diesel o mocy 136 KM i całkiem wysokim momencie obrotowym 320 Nm. Z takiej pojemności bez problemu można „wycisnąć” nieco więcej mocy ale w tym przypadku nie było takiej potrzeby. Samochód, mimo masy 1548 kg, poruszał się sprawnie i bez zastrzeżeń. Wielowahaczowe, tylne zawieszenie to rozwiązanie spotykane również w innych Fordach. Dzięki jego obecności samochód doskonale trzyma się drogi i prowadzi wręcz wyśmienicie. Dla bardziej wymagających kierowców istnieje możliwość dokupienia w wyżej opcji wyposażenia (Titanum) sportowego zawieszenia.

Ford Focus Coupe Cabriolet - uporządkowane wnętrze.

fot. Motocaina.pl

Udany eksperyment
Jest bardzo ładny, ma oszczędny silnik i twardy, składany dach. Latem pozwoli się rozkoszować wiatrem we włosach a w mniej słoneczne dni posłuży jako wygodne coupe. Ilość mocy ukrytej pod maską nie dostarczy nam niezapomnianych wrażeń ale do komfortowej przejażdżki w zupełności wystarczy. W końcu podczas jazdy samochodem typu cabrio przyjemność leży zupełnie gdzie indziej.

Ford Focus Coupe Cabriolet - na tylnej kanapie siedzi się o dziwo bardzo wygodnie i osoba o wzroście 170 cm będzie mieć miejsce na nogi.

fot. Motocaina.pl

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!