Test dysku Verbatim GT2 SuperSpeed – w klimacie muscle cars

Dla każdego fana motoryzacji rzeczy, które przypominają mu o zamiłowaniu do czterech, lub dwóch kółek, są na wagę złota. Dlatego otaczamy się gadżetami z ulubionym logo marek samochodowych, czy nawet rzeczami codziennego użytku w stylizacji auto lub moto. Nie każdy wie, że także akcesoria komputerowe mają motoryzacyjny sznyt.

Najnowsze

Volkswagen Amarok z sześciocylindrowym silnikiem

Volkswagen wzbogaca ofertę Amaroka: pick-up będzie miał jeszcze większe „serce” dzięki sześciocylindrowemu widlastemu silnikowi o pojemności trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa.

Nowy diesel V6 osiaga maksymalny moment obrotowy już przy 1.500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik. Jednostka została zkonfigurowana z przekładnią mechaniczną lub 8-stopniową automatyczną.

Trzylitrowe TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2.967 cm3) występuje w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 163 KM, 204 KM lub 224 KM. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik – pod koniec września 2016 roku.

Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura, sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego z powierzchnią 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różne typy orurowania oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.

W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Najnowsze

Walizki w cenie samochodu od Rolls-Royce

Producent luksusowych samochodów z Wysp Brytyjskich przygotował specjalny zestaw walizek podróżnych, które będą godne podróżowania modelem ze "Spirit of Ecstasy" na masce. Ich cena wynosi tyle, co dobrze wyposażone auto klasy średniej.

Rolls-Royce zaprezentował kilka miesięcy temu specjalną edycję modelu Wraith, która otrzymała przydomek Carbon Fiber. W tamtym modelu wykorzystano sporą ilość włókna węglowego przede wszystkim ze względu na estetykę. 

Kilka dni temu brytyjski producent zaprezentował zestaw bagaży, które spokojnie mogłyby się znaleźć w bagażniku tego modelu. „Wraith Luggage Collection” to zestaw składający się z kilku walizek podróżnych. Zostały wykonane ze skóry, którą na co dzień spotkamy w modelach Rolls-Royce. Całość jest przeszywana kontrastującą nicią, a ich szkielet wykonano z włókna węglowego, co poprawiło rozkład masy oraz ergonomię.

Na każdej walizce nie mogło zabraknąć logo Rolls-Royce oraz charakterystycznego znaczka z kobietą. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wersji kolorystycznych. Jedynym problemem może być tylko cena. Za taki zestaw trzeba zapłacić ponad 28 tys. euro. Po przeliczeniu daje to ok. 125 tys. zł. Za taką cenę można już kupić dobrze wyposażony samochód klasy średniej! Mimo wszystko i tak znajdą się chętni na takie akcesoria.

Najnowsze

Jak zmieniało się BMW Serii 3?

Popularna "trójka" z Bawarii obchodzi w tym roku swoje 40. urodziny. Z tej okazji powstała ciekawa prezentacja multimedialna, która przedstawia jak na przestrzeni lat zmieniało się BMW Serii 3.

Podczas filmu trwającego półtorej minuty możemy zobaczyć zmieniające się BMW Serii 3 od pierwszej generacji do najnowszego wydania. Podczas prezentacji podkreślane są wyjątkowe momenty w karierze tego modelu oraz akcenty sportowe. Przy okazji każdej wersji zaznaczono przełomowe rozwiązania. 

W tle możemy usłyszeć odgłosy silników oraz lektora opowiadającego o tym modelu. Kilka miesięcy temu ekipa Donut Media przygotowała podobną prezentację dla Porsche 911. 

Zobaczcie, jak zmieniało się BMW Serii 3.

Najnowsze

Benelli BN 251 – Chińczyk z włoskim rodowodem

Kiedyś była to włoska marka, ale od ponad dekady znajduje się w rękach chińskich właścicieli. Do tej pory w naszym kraju mogliśmy zobaczyć skutery marki Benelli, ale właśnie debiutuje naked o pojemności 250 ccm.

Firma Benelli produkuje nie tylko skutery, ale także motocykle. I to właśnie wobec tych drugich pokłada coraz większa nadzieje na ekspansję. Kilka dni temu chiński producent zaprezentował nowy model o nazwie BN 251. 

Jest to najmłodszy motocykl z linii BN, gdzie oferowana jest już „sześćsetka” oraz „trzysetka”. Wszystkie modele wraz z nowym są zaprojektowane w bardzo podobnej stylistyce. 

Benelli BN 251 to jednoślad zaprojektowany z myślą o kierowcach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę. Maszyna jest napędzana jednocylindrowym silnikiem DOHC chłodzonym cieczą. Maksymalna moc silnika to 25 KM przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 21,5 Nm przy 7500 obr./min.

Motocykl zbudowano na stalowej ramie, w której silnik jest elementem nośnym. W przednim zawieszeniu zastosowano widelec odwrócony o średnicy 41 mm, a z tyłu amortyzuje wahacz z centralnym amortyzatorem. Hamulce tarczowe mają na przedzie czterotłoczkowy zacisk i 280 mm, a z tyłu dwa tłoczki i 240 mm średnicy. Motocykl stoi na 17-calowych kołach. Jest dostępny w kolorach: biały, czerwony i czarny.

Najnowsze