
Tesla i wadliwy mikroczip. Setki tysięcy samochodów ma problem
Tesla ma poważny problem. W niektórych egzemplarzach amerykańskiego elektryka występują problemy z multimediami, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo.
NHTSA, czyli amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą 130 tysięcy samochodów Tesli. Problem dotyczy Modelu S i Modelu X z roczników 2021 i 2022 oraz Modelu 3 i Modelu Y z rocznika 2022.
Czego dotyczy problem? W niektórych egzemplarzach Tesli odnotowano wyłączanie się lub zawieszanie centralnego wyświetlacza, który w samochodach amerykańskiego producenta odpowiada za obsługę większości instrumentów.
Przyczyną usterki jest mikroprocesor, który może się przegrzewać podczas procesu szybkiego ładowania, a w konsekwencji powodować szereg zakłóceń w działaniu samochodu. Sprawa jest poważna, bo problem rzutuje nie tylko na działanie klimatyzacji, nawigacji czy kamery cofania, ale również innych systemów pokładowych mających między innymi wpływ na bezpieczeństwo.

Podobno problem jest znany amerykańskiemu producentowi już od początku 2022 roku. Początkowo próbowano, w ramach roszczeń gwarancyjnych, zastosować nowy mikroczip w 59 samochodach. Gdy okazało się, że sprawa dotyczy znacznie większej liczby aut, opracowano poprawkę w oprogramowaniu. To oznacza, że właściciele elektryków narażonych na usterkę nie muszą odwiedzać serwisu, bo nowa wersja oprogramowania zostanie wgrana zdalnie już wkrótce.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: