Telefon Lamborghini

Są na świecie gadżety, tak unikalne, tak luksusowe, że tylko garstka ludzi może je posiadać. Nawet nie ze względu na niebotyczną cenę, ale także na limitowaną liczbę sztuk. Taki jest najnowszy telefon sygnowany markami Lamborghini i Tag Heuer.

fot. Tag Heuer

Obie marki postanowiły stworzyć przedmiot,  którego posiadanie będzie marzeniem garstki bogaczy tego świata – tak powstał telefon komórkowy Meridiist Automobili Lamborghini. Jest symbolem prestiżu, unikalności, ale też podkreśla status obu marek na naszym globie.

Tag Heuer – wiodący producent szwajcarskich zegarków – zaprojektował telefon w istniejącej już linii Merdiist. Opatrzył go logiem Lamborghini, które znalazło się na środku klawiatury. Z boku i na tylnej osłonie kamery (2 megapixele, CMOS – Complementary Metal Oxide Semiconductor) umieścił wiele mówiącą własną nazwę. Karta 2-gigowa pozwala na zrobienie aparatem ok. 5 tys. zdjęć.

Na szczycie telefonu znajduje się zegarek cyfrowy, wykonany w technologii OLED (Organic Light-Emitting Diode) z polerowanego szkła szafirowego (w pełni odporne na porysowania; tylko diament ma wyższą twardość), który za jednym przyciśnięciem może stać się stoperem (by mierzyć czas okrążeń na torze), lub pokazywać nazwy dzwoniących rozmówców. Od spodu umieszczono podłączenie do ładowarki, czy innych mediów – wygląd wejścia mini usb zainspirowany został końcówką wydechu Lambo. Wyświetlacz ma przekątną 1,9 cala.

Producent zapewnia, że bateria – gdy telefon jest w stanie stand-by – wytrzyma 28 dni, a ciągłej rozmowy – 7 godzin.

Telefon został wykonany z czarnego węglika tytanu, który posiada szereg unikalnych własności, tj. wysoką twardość (ok. 90 HRC), niski współczynnik tarcia, wysoką temperaturę topienia. Całość pokryto wysokogatunkową stalą nierdzewną. Jest ręcznie produkowany, a jego  400 części mechanicznych pochodzi właśnie od szwajcarskiego sztukmistrza. Na życzenie można zakupić telefon w atrakcyjnej oprawie – do wyboru jest skóra cielęca, skóra z aligatora oraz specjalna, designerska guma.

Wyprodukowanych zostanie jedynie 1963 sztuki telefonu – to także rok założenia firmy Lamborghini. Większość egzemplarzy została już zarezerwowana w ekskluzywnych butikach jubilerskich na całym świecie.

Więcej informacji oraz film znajdziesz tu.

Najnowsze

No i po Jensonie…

Jeśli Jenson Button - tegoroczny Mistrz Świata Formuły 1 - jest w typie którejś z Pań.... to za chwilę może już być za późno. Wszystko wskazuje na to, że niebawem przestanie być kawalerem.

Jessica Michibata i Jenson Button
fot. BrawnGP

Jak donoszą serwisy prasowe tegoroczny Mistrz Świata Formuły 1 może planować ślub. Wielokrotnie w trakcie weekendów wyścigowych podczas zakończonego właśnie sezonu pojawiała się obok niego Jessica Michibata. Modelkę, która współpracuje z firmami produkującymi bieliznę i kostiumy kąpielowe, Jenson poznał rok temu w trakcie swoich wizyt w Japonii, kiedy jeździł jeszcze w zespole Hondy. Jessica oprócz pracy na wybiegach ma także własną kolumnę w dziale filmowym w magazynie Soup.

24-letnia piękność o pochodzeniu japońsko – argentyńskim powiedziała latem tego roku, że:
– Jeśli Jenson zdobędzie tytuł Mistrza Świata to uklęknę na jedno kolano.

Nie dodała jednak, w jakim celu…

29-letni Mistrz Formuły 1 – Jenson Button – gdy już zagwarantował sobie tytuł mistrzowski w Brazylii powiedział:
– Chcę podziękować mojej rodzinie i mojej dziewczynie Jessice. Kocham was (…cię) tak bardzo – to dla was.

Podczas konferencji prasowej po ostatnim wyścigu w Abu Dhabi, Brytyjczyk co prawda zaprzeczył, jakoby zamierzał wziąć ślub w tym roku, ale był wyjatkowo zmieszany żartami na ten temat siedzącego obok Sebastiana Vettela.

Najnowsze

Internet w samochodzie

Bezprzewodowy internet w samochodzie to nic nowego. Teraz pomaga nam prowadzić auto - myComand to nowy system przepływu informacji w Mercedesach. Czy już zawsze będziemy on-line, nawet podczas jazdy?

fot. Mercedes

Do tej pory funkcje myComand były testowane poprzez połączenia przewodowe lub połączenia bezprzewodowe o wąskim paśmie przenoszenia, jak UMTS. Żeby skorzystać z pełnego potencjału nowatorskich aplikacji informacyjnych i telematycznych w samochodzie, do dyspozycji musi być połączenie internetowe o szerszym paśmie przenoszenia, niż dotychczas.

I taki właśnie system przepływu informacji przeszedł właśnie pierwszy test praktyczny na drodze. Już za kilka lat, gdy sieci telefonii komórkowej osiągną większą przepustowość, internet znajdzie swoje miejsce w naszych autach i dokona w nich małej rewolucji!

System Mercedesa potrafi nawigować „off-board” wykorzystując nie tylko mapy kartograficzne, ale i dostępne w sieci informacje o ruchu drogowym oraz zdjęcia satelitarne. Może wyszukać interesujące nas miejsce po nietypowym haśle np. tania benzyna.

Trip assist to kolejna zaleta systemu: działający non-stop asystent osobisty, który na bieżąco informuje kierowcę o pogodzie na drodze, pomoże zarezerwować hotel, czy stolik w pobliskiej restauracji

myComand umożliwia też dostęp do wszystkich stacji radiowych na całym świecie z możliwością wyszukiwania ich zgodnie z naszymi muzycznymi upodobaniami i tworzeniem naszych osobistych audiotek.

fot. Mercedes
fot. Mercedes

 

 

 

 

 

 

Poza tym Mercedes wykorzystał też tanią telefonię internetową – dzięki protokołowi VOIP ma do dyspozycji tańsze połączenia i smsy z możliwością transmisji głosu oraz danych.

No i jedną z najważniejszych funkcji jest przeglądarka internetowa, która umożliwia ciągłe surfowanie po po sieci (w warunkach prowadzenia samochodu chyba niepotrzebne, a na pewno niebezpieczne).

fot. Mercedes

System zatem stale aktualizuje dane, nawiguje, ma radio, telefon i kilka przydatnych funkcji, które pozwolą nam zawsze być na bieżąco. Testowo uruchomiono go w bezprzewodowej sieci telefonii komórkowej o ogromnej przepustowości 4G LTE (Long Term Evolution) *.

Tylko… czy nie fajnie czasami uciec przed ciągłym byciem „on line”?!

* Na terenie testowym w Monachium uruchomiono sieć LTE umożliwiającą prędkość transferu danych od 5 do 25 MB/s, przy założeniu, że wiele pojazdów przemieszcza się równocześnie ze średnią prędkością 40 km/h. Odpowiada to przepustowości do ośmiu razy większej, niż zapewniają współczesne sieci telekomunikacyjne.

LTE jest następnym etapem w drodze do technologii radiowych 4. generacji, zapewniającym znaczny wzrost przepustowości i prędkości transmisji danych w sieciach telefonii komórkowej. Obecnie wykorzystywane sieci komórkowe są wspólnie określane jako sieci trzeciej generacji (3G), natomiast LTE jako sieć czwartej generacji (4G). LTE obejmuje szereg rozszerzeń, wykraczających poza możliwości standardu UMTS (Universal Mobile Telecommunications System).  

Najnowsze

Sebastian najszybszy

Od trzech lat DHL funduje nagrodę dla kierowcy Formuły 1, który uzyska największą liczbę najlepszych czasów okrążeń na poszczególnych torach w trakcie sezonu. W tym roku przypadła ona Sebastianowi Vettelowi.

Sebastian Vettel – drugi kierowca sezonu, zdobywca nagrody za najszybsze okrążenia
for. Red Bull

Oprócz wicemistrzostwa świata w klasyfikacji kierowców Formuły 1 Sebastian Vettel zdobył w tym sezonie nagrodę przyznawaną przez DHL za największą liczbę najszybszych okrążeń. Walka o to trofeum toczyła się do ostatniego wyścigu w Abu Dhabi. Bezpośrednim rywalem niemieckiego kierowcy był jego kolega z zespołu Red Bull – Mark Webber. Obydwaj zawodnicy po Grand Prix na Yas Marina mieli po 3 najszybsze okrążenia w sezonie i aby rozstrzygnąć konkurencję trzeba było wziąć pod uwagę liczbę drugich w kolejności najlepszych wyników.

Możnaby stwierdzić, że to Red Bull ma najszybszych kierowców w stajni F1, a nie Brawn GP, który zdobył Mistrzostwo Świata zarówno w klasyfikacji indywidualnej jak i klasyfikacji konstruktorów. Jak zwykle, wszystko okazuje sie względne…

Vettel jest drugim kierowcą, który w trakcie trzech lat trwania sponsorowanego przez DHL współzawodnictwa zdobył tę nagrodę.  W tym roku wyniki rozłożone są zresztą bardzo równomiernie pomiędzy 10 zawodników. W poprzednich latach, bezapelacyjnie zwycięzcą był Kimi Raikkonen, który w 2007 aż 10-krotnie odnotowywał najlepsze czasy, a w 2008 udało mu się to 6 razy.

Liczba najszybszych okrążeń w wyścigach:
Sebastian Vettel – 3
Mark Webber – 3
Rubens Barrichello – 2
Fernando Alonso – 2
Jenson Button – 2
Felipe Massa – 1
Jarno Trulli – 1
Timo Glock – 1
Nico Rosberg – 1
Adrian Sutil – 1

Najnowsze

Chevrolet Spark w domu mody

Chevrolet zaprosił do współpracy Michę Woeste z domu mody Smeilinener, w związku z tegoroczną edycją konkursu „Young Creative Chevrolet", który ma na celu rozpoznanie i uhonorowanie kreatywności studentów szkół sztuk użytkowych. 

fot. Chevrolet
fot. Chevrolet

 

 

 

 

 

 

 

fot. Chevrolet

Mischa Woeste z domu mody Smeilinener otrzymała od Chevroleta zadanie zaprojektowania specjalnej odmiany Sparka.
– Cóż to za wyjątkowe doświadczenie ubierać samochód i jego użytkowników! Bardzo spodobało mi się połączenie tych dwóch rodzajów projektowania, gdy wprowadzałam swoją kolekcję i materiały do Sparka -mówi Mischa Woeste z domu mody Smeilinener.

Inspirując się wiosenno-letnią kolekcją na sezon 2010, zaprezentowaną podczas Berlińskiego Tygodnia Mody, Mischa wykorzystała najistotniejsze elementy stylizacji i zastosowała je na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Flaming, który był maskotką kolekcji, dekoruje drzwi kierowcy, a jego głowa dotyka przedniego reflektora. Smoki, ryby i motyle upiększają karoserię, podczas gdy na dachu pojawiają się afrykańskie motywy plemienne i pnące się liście – wszystko w charakterystycznej palecie kolorów kolekcji Vive La Fete, przywołującej światła i neony. 

fot. Chevrolet

Jednak to właśnie we wnętrzu Mischa pozwoliła sobie na największą kreatywność, dzięki tęczowym odcieniom, fakturze i stylistyce, które tworzą swoisty „kokon” dla pasażerów. Morze pomarańczowego jeansu  okrywa wręcz całe wnętrze, z otworami na głowy pasażerów i kierownicę. Wokół tych otworów Mischa umieściła ręcznie wyszywane elementy i wysokiej jakości tkaniny i nadruki ze swojej kolekcji, więc – bez względu na to, kto wsiądzie, każdy zostanie od stóp do głów ubrany przez Smeilinenera. 

Zarówno Chevrolet Spark, jak i kolekcja wiosenno-letnia 2010 domu mody Smeilinener „Vive La Fete” zostaną wprowadzone na europejskie rynki na początku roku 2010. Cena auta zostanie podana przed wprowadzeniem samochodu na rynek.

Najnowsze