Tak wygląda nowe Porsche 911 Cabriolet

Sześć tygodni po debiucie wersji Coupé debiutuje na 911 Cabriolet. Otwarty wariant najnowszego wcielenia sportowego modelu wyposażono dach, który można składać i rozkładać szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Elektrycznie sterowany miękki dach Porsche 911 Cabriolet ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.

Początkowo 911 Cabriolet jest dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba korzystają z doładowanego 6-cylindrowego boksera o pojemności 3 l i mocy 450 KM, generowanej przy 6500 obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr./min.

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a „setkę” osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).

Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest jeszcze wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają „911” bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.

Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła., a tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki. Tył wszystkich odmian jest zdominowany przez znacznie szerszy spojler (o zmiennym ustawieniu) oraz świetlny pas, płynnie przebiegający przez całą szerokość samochodu. Poza przednią i tylną sekcją nadwozia cała karoseria 911 Cabriolet jest teraz wykonana z aluminium.

Ceny 911 Carrera S Cabriolet w Polsce zaczynają się od 664 000 PLN, a 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 000 PLN. Model można już zamawiać.

Najnowsze

Prawidłowe wyważanie kół – dlaczego jest tak istotne?

Każdy kierowca przynajmniej dwa razy do roku staje przed koniecznością sezonowej zmiany opon. Czasem dodatkowo musimy wymieniać oponę gdy dojdzie do jej uszkodzenia.

Zazwyczaj nie przejmujemy się tym, co robi wulkanizator ufając, że wie doskonale jak prawidłowo założyć oponę na felgę.

Niestety, czasem zdarza się, że po wyjeździe z zakładu wulkanizacyjnego zaczynamy odczuwać nieprzyjemne doznania w trakcie jazdy. Drżenie kierownicy, wyższy poziom hałasu, uczucie ściągania kierownicy na jedną stronę – wszystko to może być spowodowane nieprawidłowym wyważeniem kół w trakcie zmiany opon. Sprawdźmy dlaczego tak się dzieje i jak powinna wyglądać prawidłowa wymiana opony aby czuć się komfortowo i bezpiecznie za kierownicą.

Na czym polega wyważanie kół?
Zacznijmy od początku a więc od odpowiedzi na pytanie na czym polega wyważanie kół. Jest to usługa, którą świadczą obecnie praktycznie wszystkie firmy wulkanizacyjne. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe umieszczenie ciężarków w feldze aluminiowej co minimalizuje ryzyko bicia koła podczas jazdy a więc brak nieprzyjemnych drgań i wibracji kierownicy, które odczuwane są przy dużych prędkościach.

Wyważanie kół przebiega dwuetapowo: “Każda felga wyważana jest zarówno statycznie jak i boczne. Niewyważenie statyczne to takie, w którym oś obrotu „chce” przesunąć się poza punkt centralny felgi. Natomiast niewyważenie boczne, to te w którym oś obrotu „chce” odchylić się od linii pionowej.” cyt. http://ladnefelgi.pl/.

Dlaczego koło jest źle wyważone?
Czasem mimo wyważenia koła bicie i drgania i tak są zauważalne. Dlaczego? Powodów takiego stanu może być kilka. Są to między innymi wady felg aluminiowych i opon, brak odpowiedniego oczyszczenia felgi aluminiowej (np. sytuacja, w której poprzednie ciężarki nie zostają usunięte lub luźno przemieszczają się w obrębie felgi). Problem może dotyczyć również nie tyle wyważenia co zużycia elementów mocujących koło lub stosowanie nieodpowiednich nakrętek lub śrub.

Wina uszkodzonej felgi – to możliwe!
Czasem zdarza się tak, że przyczyną bicia koła w trakcie jazdy jest uszkodzona felga aluminiowa. Nie da się ukryć, że stan naszych dróg wciąż nie jest najlepszy – nie trudno więc o zgięcie lub zgniecenie felgi spowodowane np. wpadnięciem w dziurę na jezdni. Jeśli usterka ta nie jest duża i widoczna może umknąć uwadze naszej oraz wulkanizatora a mimo to powodować nieprzyjemne doznania w trakcie jazdy. Dlatego też warto dokładnie sprawdzić stan felg zanim zamontujemy opony – większość problemów z ich stanem można bowiem bez problemu naprawić a koszt usunięcia odkształcenia nie jest wcale wysoki.

Optymalizacja opony względem felgi, czyli sprawdźmy dokładnie co się dzieje
Jeśli zwykłe wyważanie kół nie daje odpowiednich rezultatów i w czasie jazdy narzekamy na bicie koła to znak, że należy przyjrzeć mu się bliżej. Temu służy usługa, o której wielu kierowców nie ma tak naprawdę pojęcia. Mowa tu o optymalizacji opony względem felgi. Na czym polega? Mówiąc najprościej jest to wyjątkowo dokładne wyważanie kół, które polega na określeniu odstępstw koła od ideału,oraz odpowiednim przesunięciu felgi względem opony tak, by niedoskonałości zarówno jednej jak i drugiej występowały po przeciwnych stronach środka koła. Skorzystanie z tego rodzaju usługi to nie tylko szansa na dopasowanie nawet problematycznych felg i kół tak, aby nie odczuwalne były żadne drgania ale również na zmniejszenie ilości używanych ciężarków. Kierowcy, którzy zdecydowali się na skorzystanie z takiej możliwości zgodnie twierdzą, że dzięki optymalizacji opony względem felgi aluminiowej nawet przy bardzo dużych prędkościach wstrząsy, hałas czy drgania nie są odczuwalne. Przekłada się to więc bezpośrednio również na bezpieczeństwo w czasie jazdy.

Podsumowując, samo założenie opony na felgę to stanowczo za mało by była ona bezpieczna a jazda nie wiązała się z nieprzyjemnościami. Profesjonalne serwisy i firmy zajmujące się wulkanizacją zdają sobie z tego sprawę, dlatego też oferują swoim klientom nie tylko wyważanie kół, ale również optymalizację opony względem felgi. Warto mieć tego świadomość i korzystać z możliwości jakie mamy.

Najnowsze

Jak zapłacić mniej za OC?

Każdy kierowca samochodu, gdy zbliża się koniec ważności aktualnego ubezpieczenia OC, zastanawia się, jak to zrobić, by za kolejne zapłacić jak najmniej. Sprawę komplikuje fakt, że obecnie polisy ubezpieczeniowe systematycznie drożeją zamiast tanieć. Działanie, którego celem jest więc obniżenie ceny za ubezpieczenie, nie jest wcale takie łatwe.

Współwłaściciel pojazdu

Cena ubezpieczenia OC zależna jest od wielu różnorodnych czynników. Wśród nich znajdują się między innymi parametry pojazdu, ale również dane samego ubezpieczyciela. Wiek kierowcy i czas, jaki upłynął od wydania prawa jazdy, może znacząco obniżyć lub podnieść składkę.

Młody kierowca będzie miał zwyżkę na swoim ubezpieczeniu z tego powodu, że statystycznie stanowi większe zagrożenie w ruchu drogowym, ma mniejsze doświadczenie na drodze, ale również jeździ bardziej brawurowo. Z każdym kolejnym rokiem upływającego ubezpieczenia taki kierowca zbiera dla siebie zniżki, oczywiście pod warunkiem, że bezpiecznie jeździ.

Doświadczony kierowca, który z racji wieku i stażu ma już zniżki na swoim koncie, będzie doskonałym współwłaścicielem auta, którego głównym posiadaczem jest właśnie ktoś młody. Młody wpływa na zwyżkę, a doświadczony na zniżkę. Rzadko kiedy te wartości się idealnie równoważą. Poza tym dla samego młodego nawet część zniżek od współwłaściciela będzie już dużą korzyścią.

Trzeba jednak pamiętać o tym, by uprzedzić kierowcę ze zniżkami – w razie kolizji on te zniżki w jakimś stopniu straci.

Bezszkodowa jazda

Bardzo skutecznym sposobem na obniżenie kosztów ubezpieczenia OC jest jazda bez szkód. Każdy kolejny rok ubezpieczenia, który przebiegnie bez szkody spowodowanej nieostrożną jazdą ubezpieczonego, powoduje naliczenie zniżki. Początkowo nie są to duże wartości, a zatem kwoty też nie są duże. Z czasem jednak, gdy zniżki zaczynają się kumulować, tworzą się z nich coraz większe kwoty. W efekcie można zyskać ubezpieczenie na naprawdę korzystnych warunkach.

Bezszkodowa jazda to oczywiście również bezpieczeństwo, co jest w zasadzie wartością nadrzędną. Dla niektórych jednakże materialne korzyści są po prostu bardziej odczuwalne. Nawet niewielka kolizja, która nie zagraża życiu ani zdrowiu, również powoduje utratę zniżek.

Taka utrata wiąże się z konsekwencjami na kilka lat. W pierwszym roku traci się najwięcej zniżek, w drugim już mniej i w trzecim jeszcze mniej. Im więcej czasu upłynie od zdarzenia, tym mniejsze są jego skutki. Niemniej są jednak one odczuwalne.

Bezszkodowa jazda natomiast procentuje w każdym roku i można na niej wiele zaoszczędzić.

Promocje i rabaty

Kolejnym sposobem, który pozwala na wygenerowanie zniżek, jest wykorzystanie dostępnych promocji i rabatów. Firmy ubezpieczeniowe prześcigają się w oferowaniu korzyści, by zdobyć klienta. Jednocześnie proponują takie rozwiązania, które spowodują, że pozyskany klient zwiąże się z firmą na dłużej.

Jednym ze sposobów jest oferowanie obniżonego OC w zamian za wykupienie również ubezpieczenia AC. W efekcie dany klient ma znacznie szerszą ochronę w korzystnej cenie. Gdyby zdecydował się na zakup tych dwóch ubezpieczeń w dwóch różnych miejscach, na pewno musiałby zapłacić więcej. Takie pakietowe rozwiązanie jest szczególnie opłacalne, gdy kierowca i tak planował rozszerzenie swojej ochrony ubezpieczeniowej.

Inną formą rabatów jest nagradzanie lojalnych klientów. Jeżeli dana osoba ma wykupione ubezpieczenie np. mieszkania w jednej firmie i chce ubezpieczyć również w tym samym miejscu swój samochód, to może liczyć na promocję. Kilka procent upustu za kupowanie drugiego produktu będzie z pewnością docenione przez ubezpieczonego i tym chętniej zwiąże się on z daną firmą.

Coraz częściej można się też spotkać z taką sytuacją, w której ubezpieczony zyskuje korzystniejszą cenę za ubezpieczenie, gdy decyduje się na wykupienie go za pośrednictwem Internetu. Raz, że taka sprzedaż jest dla firmy rzeczywiście korzystniejsza, wiąże się z mniejszymi kosztami. A dwa, firmy chcą promować ten właśnie kanał sprzedaży, a najlepiej zrobić to właśnie poprzez oferowanie atrakcyjniejszych cen.

Porównywarka ubezpieczeń

Żeby jednak kupić takie ubezpieczenie przez Internet, warto skorzystać z porównywarki ubezpieczeń porownywarka-oc-ac.pl. To bezpłatne narzędzie internetowe, które w ciągu kilku chwil pozwala porównać kilkanaście ofert ubezpieczeniowych. Wystarczy podać swoje dane oraz dane ubezpieczanego pojazdu, by w ciągu kilku minut otrzymać kalkulacje kilku lub nawet kilkunastu polis.

Jest to bardzo dobry sposób, który podpowiada jak zapłacić mniej za OC, ponieważ porównywarka prezentuje oferty różnych firm ubezpieczeniowych. Wystarczy wybrać najtańszą, nie koniecznie tę, którą się miało dotychczas.

Zazwyczaj, przy każdej polisie znajduje się przycisk, pozwalający na natychmiastowe dokonanie zakupu. Jest więc to niezwykle prosty i łatwy sposób, który w krótkim czasie pozwoli porównać oferty, znaleźć tę najtańszą i ją kupić.

Najnowsze

Kierowca Audi bardzo się spieszył, szybko tego pożałował

Nie będzie to wielkim odkryciem, kiedy napiszemy, że w warunkach zimowych nie można jeździć równie szybko, co latem. Nawet jeśli droga jest w większości odśnieżona.

Kierujący Audi musiał się gdzieś bardzo spieszyć, ponieważ wyprzedził auto z kamerą tuż przed szczytem wzniesienia oraz łukiem, ignorując ciągłą linię. Do zdjęcia nogi z gazu przed zakrętem nie skłonił go nawet leżący jeszcze gdzieniegdzie śnieg na asfalcie.

To był poważny błąd. Auto co prawda bez problemu pokonało łuk, ale tuż za nim straciło przyczepność i zjechało najpierw na pobocze, a później, niestety, na auta jadące z naprzeciwka.

https://www.youtube.com/watch?v=MuSwz7w_0Ms

Najnowsze

Nieudany wjazd na autostradę w wykonaniu BMW

Samochód z tylnym napędem potrafi zaskoczyć niewprawnego kierowcę, ale i tak trudno uwierzyć, że mogło dojść do takiej sytuacji.

Auto z napędem na tylne koła może stać się nadsterowne kiedy nagle dodamy gazu, albo przesadzimy z nim na wyjściu z zakrętu. Dotyczy to jednak głównie sytuacji, kiedy jedziemy po śliskiej nawierzchni.

A co było przyczyną sytuacji na nagraniu? Prawdopodobnie kierujący przesadził z gazem chcąc dynamicznie wjechać na autostradę i skończyło się na kolizji.

Najnowsze