Tak wygląda Nissan GT-R 50th Anniversary Edition

Z okazji półwiecza modelu GT R inżynierowie skupili się na dalszym udoskonalaniu samochodu, starając się jednocześnie, by pojazd dostarczał przyjemność z jazdy każdemu, niezależnie od poziomu umiejętności.

Na większości rynków Nissan GT‑R 2020 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: GT‑R Premium, GT‑R Track Edition i GT‑R Nismo. W wybranych regionach oferowane będą także wersje Pure, Prestige i Black, ale prawdziwym hołdem dla tradycji modelu jest GT‑R 50th Anniversary Edition.

Samochody z edycji specjalnej będą dostępne trzech dwubarwnych wersjach kolorystycznych. Nawiązują one do kolorów, w jakich GT‑R pojawiał się w wyścigach japońskiej serii GP, z myślą o której został zaprojektowany pierwszy GT‑R. Do gry wraca nie stosowany od czasu GT-R „R34” błękit Bayside (Wangan), któremu towarzyszą białe „wyścigowe” pasy. Poczwórna warstwa lakieru i dwukrotne wygrzewanie zapewniają intensywność niebieskiego koloru z atrakcyjnymi detalami i głębokimi cieniami. Jubileuszowa edycja GT‑R zwraca też uwagę niebieskimi akcentami na ramionach obręczy kół. Kolekcję na 50. rocznicę uzupełnia perłowa biel łączona z czerwonymi pasami oraz szarość Super Silver z białymi pasami.

We wnętrzu 50th Anniversary Edition zastosowano specjalny odcień szarości, który tworzy w kabinie klimat przypominający porę tuż po zmierzchu (kolor ten jest dostępny opcjonalnie także w innych wersjach GT‑R na 2020 rok). Rocznicowymi elementami są także między innymi unikatowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów, specjalne wytłoczenia na fotelach, podsufitka z alcantary z unikatowymi przeszyciami oraz daszki przeciwsłoneczne obszyte alcantarą.

565‑konny 24‑zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra (montowany indywidualnie do każdego samochodu przez mechanika takumi) ma między innymi nowe turbosprężarki, które pomagają zwiększyć elastyczność w niskim zakresie prędkości obrotowej.

W modelu GT‑R zastosowano zmodyfikowaną 6‑biegową przekładnię dwusprzęgłową z  trybem „R” przeznaczonym do jazdy zarówno po drodze, jak i po torze. Zapewnia on szybszą redukcję biegu w celu lepszego przygotowania się do dynamicznego wyjścia z zakrętu. Zmiana przełożenia następuje w chwili uaktywnienia się systemu ABS, co ogranicza podsterowność i zapewnia bardziej przewidywalne reakcje pojazdu. Układ adaptacyjnej kontroli przełożeń został zaprogramowany tak, aby dostosowywać charakterystykę pracy skrzyni biegów do stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu zarówno jazda z przepisową prędkością po drogach publicznych, jak i ekstremalne wyczyny na torze odbywają się bez konieczności manualnej zmiany trybu pracy skrzyni.

Dźwięk wydechu to zasługa zmodyfikowanego tytanowego tłumika z ręcznie polerowanymi końcówkami (w kolorze niebieskim).

Elektronicznie sterowane zawieszenie zostało dostrojone pod kątem zwiększonej stabilności w zakrętach i wyższego komfortu jazdy. Układ kierowniczy działa jeszcze bardziej precyzyjnie, wymagając tylko minimalnych korekt przy prędkości do 300 km/h. Nowy układ hamulcowy zwiększa siłę hamowania, reagując intensywniej mimo mniejszego skoku pedału, co przekłada się na odczuwalnie większą skuteczność hamulców.

Kokpit GT-R’a jest zwrócony ku kierowcy, a deskę rozdzielczą pokryto jednolitym płatem ręcznie dobranej skóry nappa, zszytym z precyzją typową dla mistrzów takumi. W środkowej części deski rozdzielczej umieszczono elementy sterowania nawigacją i systemem audio oraz 8‑calowy dotykowy wyświetlacz. Duże ikony na ekranie informują o parametrach pojazdu, nie rozpraszając uwagi kierowcy.

Wszystkie Nissany GT‑R z roku modelowego 2020 są wyposażone w zintegrowany system audio, nawigacji i łączności NissanConnect. Oferuje on takie funkcje, jak zdalne sterowanie blokowaniem drzwi, aktywacja alarmu, wzywanie służb ratunkowych lub lokalizowanie miejsca parkowania pojazdu poprzez aplikację na smartfona.

Dla tych, którzy chcieliby wybrać się swoim GT‑R na tor, Nissan oferuje zmodyfikowaną, wersję Track Edition 2020, z opcjonalnym dachem z włókna węglowego. Dzięki nowej technologii produkcji tworzywo wykorzystane w tej części nadwozia jest gładsze i ma ciaśniejszy splot.

Silnik (w samochodach na rynek USA) pochodzi z GT‑R Nismo i towarzyszą mu przeprojektowane turbosprężarki z najnowszego wyścigowego GT‑R GT3. Zapożyczenia te zaowocowały zwiększeniem przyspieszenia o 20% oraz wzrostem mocy do 600 KM.

Jedną z opcji dostępnych w Track Edition są specjalne karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo. Węglowo-karborundowe tarcze (410 mm z przodu i 390 mm z tyłu) twardością niemal dorównują diamentowi. W połączeniu z wyczynowymi okładzinami ciernymi generują większe tarcie ułatwiające opanowanie pojazdu w każdej sytuacji wymagającej wytracenia prędkości.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze