Tak wygląda Nissan GT-R 50th Anniversary Edition

Z okazji półwiecza modelu GT R inżynierowie skupili się na dalszym udoskonalaniu samochodu, starając się jednocześnie, by pojazd dostarczał przyjemność z jazdy każdemu, niezależnie od poziomu umiejętności.

Na większości rynków Nissan GT‑R 2020 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: GT‑R Premium, GT‑R Track Edition i GT‑R Nismo. W wybranych regionach oferowane będą także wersje Pure, Prestige i Black, ale prawdziwym hołdem dla tradycji modelu jest GT‑R 50th Anniversary Edition.

Samochody z edycji specjalnej będą dostępne trzech dwubarwnych wersjach kolorystycznych. Nawiązują one do kolorów, w jakich GT‑R pojawiał się w wyścigach japońskiej serii GP, z myślą o której został zaprojektowany pierwszy GT‑R. Do gry wraca nie stosowany od czasu GT-R „R34” błękit Bayside (Wangan), któremu towarzyszą białe „wyścigowe” pasy. Poczwórna warstwa lakieru i dwukrotne wygrzewanie zapewniają intensywność niebieskiego koloru z atrakcyjnymi detalami i głębokimi cieniami. Jubileuszowa edycja GT‑R zwraca też uwagę niebieskimi akcentami na ramionach obręczy kół. Kolekcję na 50. rocznicę uzupełnia perłowa biel łączona z czerwonymi pasami oraz szarość Super Silver z białymi pasami.

We wnętrzu 50th Anniversary Edition zastosowano specjalny odcień szarości, który tworzy w kabinie klimat przypominający porę tuż po zmierzchu (kolor ten jest dostępny opcjonalnie także w innych wersjach GT‑R na 2020 rok). Rocznicowymi elementami są także między innymi unikatowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów, specjalne wytłoczenia na fotelach, podsufitka z alcantary z unikatowymi przeszyciami oraz daszki przeciwsłoneczne obszyte alcantarą.

565‑konny 24‑zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra (montowany indywidualnie do każdego samochodu przez mechanika takumi) ma między innymi nowe turbosprężarki, które pomagają zwiększyć elastyczność w niskim zakresie prędkości obrotowej.

W modelu GT‑R zastosowano zmodyfikowaną 6‑biegową przekładnię dwusprzęgłową z  trybem „R” przeznaczonym do jazdy zarówno po drodze, jak i po torze. Zapewnia on szybszą redukcję biegu w celu lepszego przygotowania się do dynamicznego wyjścia z zakrętu. Zmiana przełożenia następuje w chwili uaktywnienia się systemu ABS, co ogranicza podsterowność i zapewnia bardziej przewidywalne reakcje pojazdu. Układ adaptacyjnej kontroli przełożeń został zaprogramowany tak, aby dostosowywać charakterystykę pracy skrzyni biegów do stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu zarówno jazda z przepisową prędkością po drogach publicznych, jak i ekstremalne wyczyny na torze odbywają się bez konieczności manualnej zmiany trybu pracy skrzyni.

Dźwięk wydechu to zasługa zmodyfikowanego tytanowego tłumika z ręcznie polerowanymi końcówkami (w kolorze niebieskim).

Elektronicznie sterowane zawieszenie zostało dostrojone pod kątem zwiększonej stabilności w zakrętach i wyższego komfortu jazdy. Układ kierowniczy działa jeszcze bardziej precyzyjnie, wymagając tylko minimalnych korekt przy prędkości do 300 km/h. Nowy układ hamulcowy zwiększa siłę hamowania, reagując intensywniej mimo mniejszego skoku pedału, co przekłada się na odczuwalnie większą skuteczność hamulców.

Kokpit GT-R’a jest zwrócony ku kierowcy, a deskę rozdzielczą pokryto jednolitym płatem ręcznie dobranej skóry nappa, zszytym z precyzją typową dla mistrzów takumi. W środkowej części deski rozdzielczej umieszczono elementy sterowania nawigacją i systemem audio oraz 8‑calowy dotykowy wyświetlacz. Duże ikony na ekranie informują o parametrach pojazdu, nie rozpraszając uwagi kierowcy.

Wszystkie Nissany GT‑R z roku modelowego 2020 są wyposażone w zintegrowany system audio, nawigacji i łączności NissanConnect. Oferuje on takie funkcje, jak zdalne sterowanie blokowaniem drzwi, aktywacja alarmu, wzywanie służb ratunkowych lub lokalizowanie miejsca parkowania pojazdu poprzez aplikację na smartfona.

Dla tych, którzy chcieliby wybrać się swoim GT‑R na tor, Nissan oferuje zmodyfikowaną, wersję Track Edition 2020, z opcjonalnym dachem z włókna węglowego. Dzięki nowej technologii produkcji tworzywo wykorzystane w tej części nadwozia jest gładsze i ma ciaśniejszy splot.

Silnik (w samochodach na rynek USA) pochodzi z GT‑R Nismo i towarzyszą mu przeprojektowane turbosprężarki z najnowszego wyścigowego GT‑R GT3. Zapożyczenia te zaowocowały zwiększeniem przyspieszenia o 20% oraz wzrostem mocy do 600 KM.

Jedną z opcji dostępnych w Track Edition są specjalne karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo. Węglowo-karborundowe tarcze (410 mm z przodu i 390 mm z tyłu) twardością niemal dorównują diamentowi. W połączeniu z wyczynowymi okładzinami ciernymi generują większe tarcie ułatwiające opanowanie pojazdu w każdej sytuacji wymagającej wytracenia prędkości.

Najnowsze

Legendarna włoska marka Malaguti wraca do gry

Malaguti w sektorze skuterów zajmuje taką samą pozycję, jak na przykład Lamborghini w przemyśle samochodowym. Firma wypromowała, także swoje sportowe motocykle w wyścigach GP. Malaguti oficjalną premierę nowego, odświeżonego modelu Madison 300 zaplanowała na kwiecień 2019 roku.

Na kwiecień 2019 roku Malaguti zaplanowało coś specjalnego. Firma postanowiła wypuścić nowy skuter premium, Madison 300, nazwany na cześć starego skutera Madison Maxi Malaguti.

Pojazd będzie mógł pochwalić się atrakcyjną i kompaktową konstrukcją sportowego skutera o wymiarach 1395 mm, szerokości 790 mm i długości 2135 mm. Ten zupełnie nowy model został wyposażony w silnik o mocy 16KW produkowany przez włoskie Aprilla w kooperacji z Piaggio. Ta nowoczesna jednostka spełnia restrykcyjne normy euro 4. Ponadto skuter jest wyposażony w ABS. 

Niedługo pojawi się także pięć modeli 125 (RST, Dune, Montepro, XSM i XTM) napędzanych czterosuwowym silnikiem Aprilia, który w pełni wykorzystuje ustawowy limit mocy 11 kW / 15 KM w tej klasie. Wszystkie nowe modela Malaguti to nowoczesne rozwiązania starej bolońskiej szkoły. Ten model jest idealny dla osób z prawem jazdy kategorii B, czyli kierowców którzy dopiero rozpoczynają przygodę z dwoma kółkami lub chcą zaczynać od pojazdów z dużą mocą. 

Założona w Bolonii w 1930 roku przez Antonino Malaguti firma w Polsce była popularna pod koniec XX wieku, szczególnie w latach 80-tych i 90-tych. 

Nowe modele będą miały nie tylko większą pojemność, część z nich będzie napędzana elektrycznie. Poszerzony w ten sposób asortyment ma przywrócić konsumentom świadomość marki oraz podbić światowe, nie tylko europejskie rynki.

Najnowsze

Moto Show Kraków 2019 – Odpal emocje!

Nadchodząca 6. edycja Targów Moto Show, największego motoryzacyjnego wydarzenia w południowej Polsce, odbędzie się w dniach 18-19 maja 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków. Poprzednia impreza zgromadziła ponad 150 wystawców oraz 28-tysięczną widownię. Ekspozycja, program towarzyszący oraz gwiazdy skupiły szczególną uwagę środowiska motoryzacyjnego oraz mediów.

Tegoroczne Targi odbędą się pod hasłem „Odpal emocje!”. A tych z pewnością w tym roku nie zabraknie. Na fanów motoryzacji czeka mnóstwo atrakcji: od wystaw aut retro i tuningowanych poprzez salon samochodowy w nowej aranżacji oraz pojazdów najnowszej generacji po spotkanie z gwiazdami motosportu i ekscytujące pokazy. 

Dotychczasowa strefa pokazowa zostanie poszerzona o kilkadziesiąt samochodów z okresu PRL, auta retro i unikatowe zabytki. Idąc z duchem czasu zaprezentujemy również najnowsze modele marki Tesla oraz najdroższe „królewskie pojazdy” Ferrari, Porsche czy Corvetta.

W gronie Gości Specjalnych znajdą się wybitni sportowcy, dziennikarze motoryzacyjni, a ze świata influencerów Sebastian Kraszewski (Kickster) i Zachar Zawadzki.

Po raz pierwszy wydarzeniu towarzyszyć będzie debata o przyszłości światowego transportu. Debatę organizujemy w Krakowie, mieście które jest liderem walki o czyste powietrze a także prekursorem w przechodzeniu na elektromobilność. Podczas spotkania postaramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące kierunku rozwoju motoryzacji: wykorzystania nowych technologii, w tym m.in. elektrycznej rewolucji. 

Z myślą o najmłodszych powstanie sala jazdy modeli, symulatorów VR czy zdarzeń drogowych a plac zabaw połączony z utrzymaną w piknikowej atmosferze strefą gastronomiczną.

Wśród wystawców zaprezentują się czołowi przedstawiciele koncernów samochodowych dostępnych na polskim rynku, dystrybutorzy części i akcesoriów motoryzacyjnych a także ubrań i gadżetów motorsportowych. W grupie zwiedzających najliczniej reprezentowani będą miłośnicy motoryzacji i sportów wyczynowych, zawodowi kierowcy i amatorzy, posiadacze czterech kółek a także całe rodziny z dziećmi.

Najnowsze

Kierowca-kamikadze. Włosy się jeżą!

Trudno wprost uwierzyć, że ktoś mógłby równie bezmyślnie narażać swoje życie i życie innych kierowców.

Zbliżające się z naprzeciwka samochody nie dla każdego są sygnałem, że nie powinien rozpoczynać lub kontynuować wyprzedzania. Niektórzy kierujący wręcz oczekują, że pozostali skorzystają z pobocza i ustąpią mu miejsca.

W sytuacji zarejestrowanej przez samochodową kamerę przy drodze było pobocze, ale bez asfaltu, więc trudno było na nie zjechać w awaryjnej sytuacji. Kierowca białego busa ani myślał jednak przerwać wyprzedzania. Jego zachowanie zdawało się sugerować, że to kierujący autem z kamerą ma zadbać o to, aby dwa pojazdy się nie zderzyły. Jaką karę byście wymierzyli za tak oburzające i niebezpieczne zachowanie?

Najnowsze

Zdążenie na autobus jest ważniejsze od życia?

Już w przedszkolu uczono nas, że nie przechodzi się na czerwonym świetle i nie wbiega przed jadące samochody. Nie wszystkim ta wiedza została w dorosłym wieku.

Co musiałbyś dostać w zamian za narażenie swojego zdrowia i życia, podczas przebiegania na czerwonym świetle przez ruchliwą, trzypasmową ulicę? Niektórym osobom wystarczy szansa na to, że nie ucieknie im autobus.

Takie sceny jak na nagraniu nie są niestety rzadkością. Tym razem udało się uniknąć tragedii.

https://www.youtube.com/watch?v=Po9FpvaKeNw

Najnowsze