Paula Lazarek

Tak wygląda Ford Mustang do wyścigów NASCAR Cup Series. Debiut w 2022 roku!

Mustang przygotowany do startów w NASCAR zawiera wiele elementów z seryjnej wersji tego samochodu.

Zmiany obejmują układ kierowniczy z przekładnią zębatkową, niezależne tylne zawieszenie i 18-calowe opony z kutymi aluminiowymi felgami.

Całkowicie nowe nadwozie ma szerszą sylwetkę i jest wykonane z bardziej wytrzymałego materiału, co ma pozwolić na agresywniejszą jazdę. Całość mimo to bardzo przypomina seryjnego Mustanga.

Do dyspozycji będzie pięć biegów zamiast obecnych czterech, a z torów zniknie charakterystyczny odgłos odkręcania 5 nakrętek przy zmianie kół. Od 2022 roku koła będą bowiem przykręcane tylko jedną.

Debiut podczas słynnego wyścigu Daytona 500

Mustang pojawił się NASCAR Cup Series w 2019 roku i wygrał 31 wyścigów w ciągu pierwszych dwóch sezonów.

W ubiegłym roku było to 18 zwycięstw, które pomogły Fordowi zdobyć mistrzostwo wśród producentów.

Mustang nowej generacji zadebiutuje w zawodach NASCAR Cup Series 20 lutego 2022 roku na torze Daytona International Speedway na 64. dorocznym wyścigu Daytona 500.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Volkswagen Polo GTI – wiemy, jak będzie wyglądał!

GTI to tradycyjnie najbardziej sportowy model z serii Polo. Dzięki napędowi na przednie koła o wysokim momencie obrotowym, dynamicznie dostrojonemu sportowemu zawieszeniu i ekspresyjnej stylistyce naprawdę wyróżnia się z tłumu. W czerwcu tego roku na drogi wyjedzie nowy Volkswagen Polo GTI!

W ten weekend powinno odbyć się odbyć się spotkanie miłośników GTI nad jeziorem Wörthersee. Powinno, ale przez pandemię koronawirusa się nie odbędzie. By jakoś wynagrodzić fanom GTI ten zawód, Volkswagen publikuje pierwszy rysunek nowego Polo GTI.

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI, fot. materiały prasowe / Volkswagen

Kompaktowy samochód sportowy oparty jest na niedawno zaprezentowanym, odnowionym Volkswagenie Polo. Na pierwszy rzut oka widać, że ten model, jest wierny koncepcji sukcesu GTI i reprezentuje czystą dynamikę oraz wyrazisty design.

Oficjalna, światowa premiera nowego Volkswagena Polo GTI odbędzie się pod koniec czerwca 2021 roku.

Najnowsze

Senator korzystał z Zooma w czasie jazdy autem. Debatował nad zakazem korzystania z rozpraszaczy za kierownicą

Historia tego polityka zaczęła obiegać już świat. Ludzie komentują jego pomysłowość, trochę komiczne wykonanie „oszustwa”, a także hipokryzję.

Zdarzenie miało miejsce w Stanach Zjednoczonych, gdzie senator Ohio Andrew Banner, wziął udział w dyskusji na Zoomie, dotyczącej nowej legislacji. Na samym początku widać, że siedzi w zaparkowanym samochodzie z założonymi rękami. Niedługo po rozpoczęciu spotkania rozłączył się na moment i pojawił na tle czegoś, co wyglądało jak jakiś pokój. Wszyscy mieli chyba sądzić, że w czasie swojej nieobecności, przeniósł się szybko do swojego biura.

Uśmiechnięty uciekał przed policją i wszystko nagrywał. Ciekawe czy teraz też jest mu wesoło

Trudno było się na to nabrać, ponieważ program miał problemy z dokładnym otoczeniem postaci senatora wirtualnym tłem. Poważne problemy, ponieważ koło jego głowy cały czas pojawiał się fragment ze scenerią poruszającą się za szybą samochodu. Plus pas bezpieczeństwa – tego nie spotyka się zwykle w meblach biurowych.

Senator przysłuchiwał się spotkaniu, a także momentami brał w nim czynny udział. W tych momentach, kiedy nie rozglądał się w charakterystyczny sposób po swoim „biurze” i nie kręcił rękami, zupełnie jakby miał w nich kierownicę.

W czasie pandemii samochód nie służy tylko do jazdy. To mobilne centrum rozrywki

Transmisja z debaty była publiczna, więc sprawa natychmiast została wychwycona przez internautów. Jakby tego było mało, tematem debaty było… wprowadzenie zakazu korzystania z urządzeń i robienia rzeczy, które odciągają uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Wśród proponowanej listy aktywności, jakie zakaz miałby objąć, było między innymi… streamowanie. Kiedy sprawa zrobiła się głośna, senator nie miał wyjścia i przyznał się do wszystkiego. Również do tego, że w przeszłości także uczestniczył w spotkaniach online prowadząc samochód. Uważa jednak, że nie zrobił niczego złego, ponieważ nie trzymał niczego w ręce, a rozmawiać w aucie przez telefon korzystając z hands free przecież można.

Najnowsze

Paula Lazarek

Wielka akcja charytatywna motocyklistów dla Bartusia. Zobaczcie zdjęcia!

Szerokim echem odbiła się niedzielna spontaniczna akcja motocyklistów, którzy skrzyknęli się na internetowych forach i solidarnie pojawili na ulicach i bulwarach w Sandomierzu aby zbierać pieniądze dla chorego na rdzeniowy zanik mięśni Bartusia Przychodzkiego.

Wydarzenie przyciągnęło tłumy mieszkańców Sandomierza i turystów, którzy chętnie fotografowali się i brali udział w przejażdżkach motocyklami w zamian za drobny datek do puszek wolontariuszy akcji #9milionówserc dla Bartusia. Szacuje się, że dzięki bezinteresownej pomocy setek fanów dwóch kół, którzy przyjechali na akcję z całego regionu, na konto charytatywnej zbiórki wpłynęło kolejne kilkanaście tysięcy złotych na najdroższy lek świata dla małego Sandomierzanina. 

Malutki Bartuś z Sandomierza choruje na SMA (ang. spinal muscular atrophy), czyli rdzeniowy zanik mięśni.  To ciężka choroba rzadka, w której z powodu wady genetycznej obumierają neurony w rdzeniu kręgowym odpowiadające za skurcze i rozkurcze mięśni. Brak impulsów nerwowych prowadzi do uogólnionego osłabienia i postępującego zaniku mięśni szkieletowych, a w ostateczności – do częściowego albo całkowitego paraliżu.

Szansą dla Bartusia jest nowoczesna terapia genowa uznawana za najdroższy lek świata, która kosztuje ponad 9 mln złotych. Może ona skutecznie powstrzymać raz na zawsze postęp choroby, w szczególności u takich małych dzieci jak Bartuś, u których objawy choroby pojawiły się niedawno. 

Dotychczas zebrano około 1 822 289 zł i trzeba się pośpieszyć by zebrać wszystkie dziewięć milionów, ponieważ Bartuś musi otrzymać swój lek zanim przekroczy wagę 13,5 kg. Rodzice Bartusia sami nie zbiorą tak kolosalnej sumy pieniędzy, dlatego tak ważne jest żeby do pomocy Bartusiowi, wzorem niedzielnej spontanicznej akcji motocyklistów, i do grona #9milionówserc włączyły się kolejne tysiące i miliony osób. 

Publiczna zbiórka pieniędzy na leczenie Bartusia to największa w regionie świętokrzyskim charytatywna zbiórka pieniędzy, która będzie trwała na pewno kolejne długie miesiące miesiące. Ale trzeba ją przyśpieszyć, bo Bartuś nie może czekać.  Wpłat można dokonywać cały czas bezpośrednio na stronach www.siepomaga.pl/bartus-sma lub www.siepomaga.pl/9milionowserc. Można także pomóc Bartusiowi wysyłając SMS: NUMER 72365 , TREŚĆ 0116442 (koszt sms 2,46 zł brutto z VAT).

O aktualnościach dot. działań wspierających zbiórkę można poczytać na Bartusiowym blogu na portalu Facebook – Bartuś Przychodzki kontra SMA, a także na grupie Kibiców Bartka, gdzie prowadzone są licytacje charytatywne: Facebook – Bartuś – Pogromca SMA – Licytacje.

Wpłaty poprzez przelewy bankowe:
Fundacja „Serca dla Maluszka”
ul. Kowalska 89 m.1 43-300 Bielsko-Biała
Bank Millennium S.A. 85 1160 2202 0000 0001 9214 1142 

W tytule przelewu prosimy wpisać: 1792 Bartłomiej Przychodzki

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Brabus 800 – wilk w owczej skórze, czyli 800 KM mocy i sprint do „setki” w 3 sekundy

Dzięki wiedzy zdobytej w ciągu ponad 40 lat pracy nad tuningiem silnika, inżynierowie z Bottrop opracowali potężne ulepszenie osiągów dla Mercedesa E 63 S 4MATIC +. Tak powstał nowy Brabus 800.

Turbodoładowany czterolitrowy, ośmiocylindrowy silnik Mercedesa E 63 S 4MATIC + wytwarza fabrycznie 612 KM mocy. Czy raczej wytwarzał. Dzięki modyfikacjom silnika, których podjęli się inżynierowi z Bottrop osiągi Mercedesa E 63 S 4MATIC + znacznie wzrosły. Specjalnie skonfigurowane turbosprężarki o wysokiej wydajności, nowy elektroniczny układ sterowania silnikiem, zapewniający specjalne mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania oraz liczne ulepszenia wydajności sprawiły, że Mercedes przekształcił się w Brabusa 800.

Po konwersji silnik wytwarza dodatkowe 188 KM i dodatkowy moment obrotowy 150 Nm. Dzięki ogromnej mocy 800 KM przy 6600 obr/min i 1000 Nm przy niskich 3600 ob /min, Brabus 800 jest jednym z najpotężniejszych sedanów i kombi na świecie.

Brabus 800
Brabus 800, fot. materiały prasowe / Brabus

W związku z tym, jak zapewniają inżynierowie z Bottrop, właściwości jezdne są znakomite. Połączenie wysokowydajnego silnika, dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów, którą można przełączać automatycznie lub ręcznie za pomocą ergonomicznych aluminiowych łopatek zmiany biegów na kierownicy oraz napędu na wszystkie koła 4MATIC + sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe trzy sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h w obu wersjach nadwozia.

Oczywiście Brabus zapewnia również właścicielowi dowolnego E 63 S 4MATIC + ucztę akustyczną. Wysokowydajny układ wydechowy ze stali nierdzewnej z czterema rurami wydechowymi ze stali nierdzewnej (lub włókna węglowego) optymalizuje dostarczanie mocy poprzez zmniejszenie przeciwciśnienia wydechu. Co więcej: zintegrowane klapy wydechowe mogą zmieniać charakter spalin. Dzięki temu kierowca może wybrać dyskretny, cichy tryb „Coming home”. W opozycji do niego, tryb „Sport” sprawia, że silnik V8 wytwarza wyjątkowo mocny dźwięk.

Brabus 800
Brabus 800, fot. materiały prasowe Brabus

Zmiany pod maską to jednak nie wszystko. Brabus 800 prezentuje się wyjątkowo sportowo i dynamicznie dzięki pakietowi specjalnie zaprojektowanych ulepszeń aerodynamicznych z włókna węglowego. Wloty powietrza  po lewej i prawej stronie osłony chłodnicy oraz przedni spoiler nadają samochodowi agresywny charakter. Co istotne, przy dużych prędkościach element poprawiający aerodynamikę zmniejsza siłę nośną przedniej osi, a tym samym optymalizuje stabilność prowadzenia.

Tylny spojler na pokrywie bagażnika sedana został ukształtowany tak, aby generować większy docisk na tylnej osi w celu uzyskania optymalnej równowagi aerodynamicznej. Istnieje również wkładka dyfuzora z włókna węglowego na tylną deskę rozdzielczą, która otacza cztery rury wydechowe sportowego układu wydechowego i uzupełnia pakiet sportowy.

Najnowsze