Tak się kończy hamowanie bez ABS-u

Dzisiaj wielu kierowców zapomniało już jak kiedyś hamowało się zimą bez ABS-u. To nagranie im to przypomni.

Według opisu nagrania za kierownicą Seicento siedziała mama odwożąca dziecko do szkoły. Nie poruszała się szybko, ale kiedy nacisnęła hamulec auto nagle wpadło w poślizg, zjechało na chodnik i o mały włos nie wpadło w rosnące obok drzewa.

Zdarzenie było potencjalnie bardzo niebezpieczne, ponieważ Seicento mogło uderzyć w drzewa, w auta jadące z naprzeciwka, albo w przechodnia. Na szczęście udało się tego uniknąć, a na chodniku nie było nikogo.

Najnowsze

Volkswagen Golf ósmej generacji niemal bez kamuflażu!

Do oficjalnej premiery nowego Golfa zostało jeszcze kilka miesięcy, ale do sieci wyciekły już pierwsze zdjęcia tego modelu.

Fotografie niemal niezamaskowanego egzemplarza Volkswagena Golfa VIII nie pozostają wątpliwości – nowy kompakt z Wolfsburga nie przejdzie żadnej rewolucji stylistycznej. Szczególnie z tyłu można go pomylić z nadal jeszcze produkowanym modelem, natomiast przód trochę nawiązuje do nowego Polo.

Nie udało się niestety uchwycić na zdjęciu deski rozdzielczej nowego Golfa, ale według pojawiających się doniesień prasowych, jej najważniejszym wyróżnikiem będą duże ekrany. Prawdopodobnie system infotainment znajdzie się w jednej linii z cyfrowymi zegarami (jak w Polo), tworząc wrażenie jednej całości. Nie można też wykluczyć zabiegu podobnego do tego w Touaregu – zaoferowania w opcji bardzo dużego ekranu, który wziąłby na siebie też rolę panelu do sterowania klimatyzacją.

Z technicznego punktu widzenia Volkswagen Golf VIII będzie bazował na zmodyfikowanej płycie obecnej generacji (MQB Evo). Poza niewielką poprawą wymiarów wnętrza oraz spadku masy auta, możemy liczyć na lepsze dostosowanie jej do napędów alternatywnych. Pewne są odmiany hybrydowa oraz elektryczna (ma je już obecny Golf), a mówi się także o „miękkich” hybrydach, korzystających z rozrusznika zintegrowanego z alternatorem oraz instalacji elektrycznej 48V. Z drugiej strony nie powinno zabraknąć najbardziej ekscytujących odmian, czyli GTI oraz R. 

Według wcześniejszych informacji, ujawnionych przez samego Volkswagena, produkcja Golfa ósmej generacji rozpocznie się w czerwcu tego roku. Bardzo prawdopodobne więc, że auto będzie miało swoją premierę na marcowym salonie samochodowym w Genewie.

Najnowsze

Volkswagen Golf GTI TCR – znamy osiągi i polską cenę

Nowa generacja Golfa majaczy już na horyzoncie (produkcja ma ruszyć w czerwcu), ale obecna nie ma zamiaru odejść po cichu. Na polskim rynku debiutuje właśnie Golf GTI TCR.

Najszybszego Golfa GTI w historii pokazano rok temu na imprezie nad jeziorem Wörthersee. Bardzo wyjątkowa wersja ojca hot hatchy, wyróżnia się jedynie drobiazgami, takimi jak nakładki na progi czy inny dyfuzor. Wnętrze utrzymano  w czarnej tonacji, urozmaiconej jedynie czerwonymi elementami na tapicerce.

Źródłem napędu Golfa GTI TCR jest silnik 2.0 TSI wzmocniony do 290 KM. Standardowo zestawiono go z 7-stopniową przekładnią DSG. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Za trzydrzwiowy egzemplarz trzeba zapłacić przynajmniej 153 590 zł (pięciodrzwiowy 155 400 zł). To stawia Golfa GTI TCR w gamie dokładnie między GTI Performance (245 KM, 131 590 zł) oraz R (310 KM, napęd 4×4, 172 690 zł). Wyposażenie standardowe modelu przewiduje felgi ze stopów lekkich o średnicy 18 cali, reflektory LED Mid z doświetlaniem zakrętów, automatyczną klimatyzację Climatronic, aktywny tempomat działający do 210 km/h, system radiowy Composition Media (8 cali) oraz Active Info Display (cyfrowe zegary).

Najnowsze

Tak dochodzi do potrąceń przez ciężarówki

Największa odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drogach ciąży na kierowcach. Nie znaczy to, że mogą oni zareagować na każde zachowanie innych, często bezmyślnych, użytkowników dróg.

Samochodowa kamera zarejestrowała sytuację, w której powolnie jadący sznur samochodów zatrzymał się na moment, z czego postanowiła skorzystać piesza. Zabrakło jej niestety wyobraźni, aby przewidzieć, że przebieganie tuż przed ciężarówką nie jest dobrym pomysłem i kobieta omal nie została potrącona.

Niebezpieczna sytuacja nie była winą kierowcy. Pamiętajcie, że z tak wysoko umieszczonej szoferki nie widać co znajduje się na dwa, trzy metry przed pojazdem. Czasami w martwym polu może zniknąć nieduży samochód, a co dopiero przechodzień!

Najnowsze

Szeryf piekli się na prawidłowo jadącego kierowcę

Tak zwani szeryfowie drogowi zwykle agresywnie blokują innych kierowców, a czasem nawet krzyczą na innych ze swoich samochodów.

Szeryf drogowy zwykle blokuje korzystanie z pasa, który niedługo będzie się kończył. Na tym nagraniu uwieczniony został pewien dżentelmen, blokujący pas, który dopiero się pojawił. To dość nowatorskie podejście.

Z dodatkowego pasa chciał skorzystać kierowca auta z kamerą, ale szeryf w Fordzie zablokował mu taką możliwość. Jakby tego było mało, otworzył drzwi i zaczął coś wykrzykiwać. Pod koniec nagrania ponownie pojawia się jego twarz, wykrzywiona w grymasie wściekłości, na widok kierowcy, który korzysta dodatkowego pasa, zamiast bezmyślnie wydłużać korek.

Najnowsze