
Tak przewoził kombajn, że spadł mu na ziemię i zablokował drogę krajową
Inspekcja Transportu Drogowego wielokrotnie zatrzymywała już zbyt ciężkie lub nieprawidłowo przewożone maszyny. Wypadek związany z takim transportem był tylko kwestią czasu.
Do niebezpiecznego zdarzenia doszło na odcinku krajowej „dwójki” tuż koło przejścia granicznego w Świecku. Zestaw przewożący kombajn zbożowy z Niemiec na Ukrainę zablokował jezdnię w kierunku Poznania. Na czas podnoszenia 15-tonowej maszyny rolniczej droga była całkowicie zamknięta dla ruchu pojazdów.
Z ustaleń inspektorów lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz policjantów wynika, że przewożony kombajn zbożowy został źle zabezpieczony na naczepie niskopodłogowej. Kierowca zabezpieczył kombajn tylko łańcuchami i pasami, ale nie zastosował tzw. mocowania przesuwnego. Doprowadziło to do przechylenia i zsunięcia się ładunku. Kombajn zsunął się na drogę niszcząc fragment jej nawierzchni.
Jedna kontrola, 12 mandatów i nawet 36 tys. zł kar!
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy z powodu powstałych uszkodzeń jej konstrukcji. Zestaw należący do ukraińskiej firmy transportowej skierowano na wyznaczony parking strzeżony. Kierowcę ciężarówki ukarano dwoma mandatami na kwotę 800 zł. Wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie administracyjne. Ukraińskiemu przedsiębiorcy grożą 2 tys. zł kary.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: