Tak dochodzi do śmiertelnych wypadków

Kolizja na drodze może zdarzyć się każdemu. Zdarzają się niestety kierowcy, których sposób jazdy niesie ze sobą o wiele większe ryzyko.

Samochód z kamerą zbliża się do skrzyżowania, na którym znajduje się sygnalizacja świetlna. Zwróćcie uwagę, że od samego początku wyświetlany jest sygnał żółty. Autor nagrania nie jechał powoli, ale bez większego problemu zatrzymał się we właściwym miejscu.

Nagle obok niego przejeżdża z dużą prędkością inny samochód, którego kierowca chyba w ogóle nie próbował hamować. Cudem udało mu się ominąć skręcające w lewo auto, które w porę się zatrzymało. Zderzenie przy tak dużej prędkości mogło naprawdę skończyć się tragicznie.

Najnowsze

Samochodem pod sam nagrobek, czyli oblężenie cmentarzy w Gdańsku

Kilka razy do roku cmentarze przeżywają istnie oblężenie, a największe czeka nas za kilka dni. Zwykle dla zmotoryzowanych oznacza to problemy ze znalezieniem miejsca do zaparkowania, ale w gdańskich nekropoliach pojawił się zupełnie inny kłopot.

Problem o którym mowa dotknął przede wszystkim cmentarze Srebrzysko oraz Łostowicki. Tam kierowcy nie tylko tarasowali chodniki i rozjeżdżali trawniki, ale także podjeżdżali autami pod groby bliskich! Jak do tego doszło?

Regulamin cmentarzy komunalnych w Gdańsku przewiduje możliwość wjechania samochodem na ich teren, ale mogą to zrobić wyłącznie osoby mające więcej, niż 65 lat oraz niepełnosprawni. Weryfikacją zajmują się pracownicy stojący przy bramach wjazdowych i szlabanach.

Najwyraźniej coś zawiodło, ponieważ na wspomnianych cmentarzach wręcz zaroiło się od samochodów, które parkowały wzdłuż alejek dla pieszych, na trawnikach i pod samymi grobami. Wyraźnie utrudniało to ruch pieszych, a niektórzy z nich byli też trącani przez samochody snujące się pomału po nekropolii.

Aby uniknąć kolejnych takich sytuacji Gdański Zarząd Dróg i Zieleni oznajmił, że wprowadzi całkowity zakaz wjazdu pojazdów mechanicznych od 30 października do 2 listopada.

A jakie są wasze doświadczenia w dojazdach na cmentarze we Wszystkich Świętych? Spotkaliście się kiedyś z kierowcami, którzy dojeżdżali pod same groby bliskich?

Źródło i więcej zdjęć z gadańskich cmentarzy tutaj.

Najnowsze

KONKURS – Odpowiedz na pytanie i wygraj książkę: „Sen Winowajcy” Gustawa Strukowskiego!

Mamy dla was konkurs, w którym możecie wygrać książkę Gustawa Strukowskiego - "Sen Winowajcy". To wciągający kryminał napisany przez zawodowego kierowcę. Sprawdźcie szczegóły - czekamy na wasze odpowiedzi konkursowe!

„Sen winowajcy” to kryminał napisany przez zawodowego kierowcę, Gustawa Strukowskiego. Pracę w transporcie rozpoczął w 2015 roku w polskiej firmie, gdzie miał okazję jeździć „firanką” po znacznej części Europy. Pomysł na książkę zrodził się w trasie i tam też została ona spisana. Aby wygrać książkę „Sen Winowajcy” wystarczy odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego to właśnie Ty powinnaś/powinieneś wygrać tę nagrodę?”. 

Liczymy na waszą szczerość, kreatywność i pomysłowość! Prosimy o odpowiedzi w komentarzach, umieszczonych zarówno za pomocą Facebooka pod artykułem na motocaina.pl (może decydować również liczba like’ów Twoich znajomych pod Twoim komentarzem), jak i korzystając z naszego systemu komentowania pod konkursem. Nagrodzimy trzy najciekawsze odpowiedzi konkursowe!

Konkurs organizowany jest od dnia 29 pażdziernika 2019 r. od godz. 10:00 do dnia 4 listopada 2019 r. do godz. 23:59 poprzez stronę internetową o adresie www.motocaina.pl. Ogłoszenie wyników: 5 listopada 2019 r. Regulamin konkursu dostępny poniżej w pliku PDF. 

RECENZJA WYDAWNICTWA

Dwa zabójstwa, jedno narzędzie zbrodni i… mnóstwo pytań bez odpowiedzi. Nikodem Czerniak, zniszczony nałogiem alkoholowym podkomisarz, i Adam Smoleń, jego czterdziestoletni partner z Wydziału Kryminalnego Komendy w Bolesławcu, zostają wezwani do mieszkania, w którym znaleziono zwłoki młodej kobiety. Wszystko wskazuje na nieszczęśliwy wypadek, jednak pół roku później dochodzi do morderstwa, które rzuca zupełnie nowe światło na tę, wydawałoby się, rutynową sprawę. Porzucone w lesie ciało bezdomnego w podeszłym wieku może być kluczem do wytropienia seryjnego zabójcy grasującego w Bolesławcu… Co łączy te dwie, zupełnie różne, ofiary? Czy demony przeszłości pozwolą podkomisarzowi na trzeźwą ocenę sytuacji? Być może rozwiązanie tajemniczych morderstw znajduje się bliżej, niż ktokolwiek byłby skłonny przypuszczać…

REGULAMIN

{{ download(282) }}

Najnowsze

Powstał pierwszy elektryczny samochód dostawczy Spółka FSE zapowiada produkcję seryjną

FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych z Bielska-Białej zaprezentowała swój w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony. FSE M to pierwszy w Polsce tego typu e-mobilny pojazd, już gotowy do produkcji seryjnej i jeden z trzech modeli, które spółka ma wprowadzić na drogę w ramach projektu NCBiR – INNNOMOTO.

FSE M zaspokoi rosnący popyt na ekologiczny transport miejski i spełni wymagania profesjonalnych kierowców w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, oszczędności energii oraz niskich kosztów napraw i utrzymania samochodu. Pojazd FSE M będzie oferowany w czterech różnych rozmiarach, z przestrzenią ładunkową od 3,4 m3 do 4,6 m3 i ładownością do 600 kg. FSE jest jedyną polską firmą w prestiżowym programie finansowanym przez UE – INNOMOTO, która z sukcesem dostarcza elektryczny lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 t masy całkowitej pojazdu.

Częścią projektu rozwojowego jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak instalacja zautomatyzowanego bezprzewodowego urządzenia do ładowania, dwukierunkowy system ładowania, integracja paneli fotowoltaicznych, wszystkie kontrolowane przez innowacyjny system zarządzania energią w celu zwiększenia zasięgu jazdy i poprawienia komfortu ładowania. Wkrótce gamę elektrycznych lekkich samochodów dostawczych FSE uzupełnią dwa kolejne modele FSE S i FSE L. 

Projekt FSE jest w pełni finansowane ze środków prywatnych, z kapitałem od inwestorów polskich, niemieckich i hiszpańskich. Firma zapowiada, że chce otworzyć okno inwestycyjne dla polskich inwestorów społecznościowych. Dlatego wkrótce nowo powstała spółka FSE Holding SA rozpocznie pierwszą kampanię crowdfundingową, która promowana będzie na platformie Crowdway.pl, jednej z wiodących polskich platform finansowych w Polsce.

Najnowsze

Ott Tänak został rajdowym mistrzem świata

Ott Tänak i Martin Järveoja są pierwszymi Estończykami, którzy zakończą rajdowy sezon jako mistrzowie świata i dopiero trzecim duetem, który zdobył tytuł od 2004 roku. To piąty raz w historii, gdy załoga Toyoty wygrywa w klasyfikacji generalnej kierowców. Japońska marka czekała na to od 1994 roku, gdy mistrzem świata został Didier Auriol.

Sześć wygranych w 12 rajdach i 28 punktów zaliczki – z takim dorobkiem Tänak rozpoczynał przedostatnią rundę mistrzostw świata. Rajd Katalonii to jedna z najbardziej wymagających prób w sezonie ze względu na zmienną nawierzchnię. Po pierwszym dniu i rywalizacji na szutrze Tänak był piąty, w sobotę, już na asfalcie, po wygraniu czterech odcinków specjalnych awansował na trzecie miejsce.

W niedzielę utrzymywał się na trzecim miejscu, ale na dodatkowo punktowanym Power Stage’u pokazał pełnię swoich umiejętności. Liczącą dokładnie 20,72 km próbę wygrał z przewagą 3,6 sekundy nad kolejnym kierowcą, zdobył pięć dodatkowych punktów i awansował na drugie miejsce w klasyfikacji rajdu.

„Od rana dobrze czułem się za kierownicą Yarisa WRC, ale Dani Sordo był ode mnie odrobinę szybszy. Wiedziałem, że o dodatkowe punkty może być trudno. Dałem z siebie wszystko i to się opłaciło” – opisywał Estończyk.

„To co Ott zrobił na Power Stage’u, by zdobyć tytuł, było po prostu niesamowite” – stwierdził Mäkinen.

Wyniki Rajdu Katalonii:
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h07m39.6s
2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +17.2s
3. Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +17.6s
4. Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +53.9s
5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m00.2s
6. Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1m14.2s
7. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m47.6s
8. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +4m20.5s
9. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8m24.6s
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (Citroën C3 R5) +8m47.2s
29. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +42m20.0s

Rajdowi mistrzowie świata z Toyotą:
1990: Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)
1992: Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1993: Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1994: Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
2019: Ott Tänak (Toyota Yaris WRC)

 

Najnowsze