Taddy Błażusiak – filmowe życzynia dla dziewczyn i czytelników Motocaina.pl!

Kliknij, żeby zobaczyć video z życzeniami od Tadeusza Błażusiaka specjalnie dla Ciebie!

Nasz guru, nasz „hero”, nasz Mistrz – Tadeusz Taddy Błażusiak – nagrał specjalnie dla wszystkich dziewczyn i wszystkich czytelników Motocaina.pl dedykowane życzenia świąteczne!

Poza wyrazami wdzięczności, nie stać nas chyba na żaden inny komentarz jak tylko – kochamy go i dziękujemy za życzenia!

Jeśli chcecie zadać pytanie bezpośrednio Tadkowi skorzystajcie z takiej opcji na stronie Red Bull – w cyklu „Zapytaj mistrza” wybierane są najciekawsze pytania i skierowane wprost do adresata.

Filmik, gdzie Tadeusz Bałżusiak odpowiada na pytania internautów zobaczysz tu.

Aby subskrybować kanał Motocaina.pl You Tube kliknij tu.

Najnowsze

W centrum Radomia ograniczenie prędkości do 30 km/h – mapa

Od wczoraj w centrum Radomia obowiązuje strefa Tempo 30.

Celem tych zmian jest poprawa bezpieczeństwa ruchu na ulicach, włączając w to pieszych i rowerzystów. Zadniem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu powinno to też poprawić płynność jazdy samochodów i zwiększenie przepustowości skrzyżowań. Przedstawiciele Zarządu liczą też na to, że w związku z tymi ograniczeniami mniej kierowców będzie korzystać z centralnych ulic miasta, by przemieszczać się między dzielnicami. Konsekwencją tych działań ma też być ograniczonie uciążliwego dla mieszkańców centrum hałasu oraz emisji spalin.

Strefa z organiczeniem prędkości do 30 km/h obejmuje teren północnego Śródmieścia Radomia, ograniczony ulicami Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego, Kelles-Krauza oraz Niedziałkowskiego; strefa nie obejmuje tych ulic, ale obszar między nimi.

W ramach strefy wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu. Wszystkie skrzyżowania są równorzędne – obowiązuje na nich pierwszeństwo dla jadących z prawej strony. Na ul. Kilińskiego powstały także wzniesione przejścia dla pieszych. Takie rozwiązanie ma zmusić kierowców do ograniczenia prędkości.

W późniejszym czasie planowane jest powiększenie strefy Tempo 30 i objęcie nią południowej części Śródmieścia.

Z drugiej strony wiadomo przecież, że podczas jazdy z prędkością 30 km/h samochody muszą poruszać się na drugim biegu, co oznacza wyższe obroty i wyższe zużycie paliwa, a co za tym idzie – wyższą emisję spalin.

W Radomiu jakiś czas temu, na trzech odcinkach ulic w Radomiu wprowadzono już strefę Tempo 70, (m.in. na ulicy Czarnieckiego – od Folwarcznej do tzw. ronda warszawskiego – stanowiącej fragment drogi krajowej nr 7). W tym miejscu zwiększona została dopuszczalna prędkość jazdy do 70 km na godzinę, bo – jak wynika z obserwacji – na tej trasie kierowcy zwykle jeżdżą z jeszcze większą prędkością. Jak wyjaśnił rzecznik, takie rozwiązanie jest dopuszczalne pomimo ustawowego ograniczenia prędkości w mieście do 50 kilometrów na godzinę.
Radom – ograniczenie prekości do 30 km/h w strefie Tempo 30
fot. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu

Najnowsze

Crash test motocykla z autem – zobacz to na własne oczy! Film

17 maja w Warszawie odbędzie się pierwszy publiczny crash test motocyklowy.

Taki test odbył się już wcześniej, w 2009 roku, w specjalnej hali w warszawskim PIMOT-cie. W tym roku, 17 maja każdy będzie mógł sam przekonać się, jak na żywo wygląda przeprowadzenie takiego testu z użyciem motocykla – zderzeniu jednośladu z samochodem.

Pokaz jest otwarty dla publiczności, wstęp bezpłatny. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w Przemysłowym Instytucie Motoryzacyjnym, przy ul. Jagielońskiej 55 w godzinach 10-16.

Partnerem wydarzenia zorganizowanego w ramach w ramach Roku Motocyklisty jest Fundacja Jednym Śladem oraz akcja „Załóż odblask” Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.

Będzie to okazja, aby na własne oczy zobaczyć i przekonać się jak wygląda zderzenie motocykla z samochodem osobowym przy prędkości około 50 km/h.

Aby dołączyć do wydarzenia na Facebooku kliknij tu.

Oprócz samego pokazu na terenie PIMOT-u odbędzie się piknik Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z wieloma atrakcjami.

Oto filmik pokazujący – mniej więcej – czego można się spodziewać podczas pokazu, choć gwarantujemy, że zobaczenie crash testu motocykla na własne oczy, usłyszenia dźwięku giętej blachy, mogą zdecydowanie lepiej podziałać na wyobraźnię…

Najnowsze

Najlepiej sprzedającym się autem na świecie jest…?

Jak wynika z danych amerykańskiego instytutu Polk IHS Automotive, w 2013 roku na całym świecie zostało zarejestrowanych 1 098 524 egzemplarzyjapońskiego modelu samochodu, co sprawiło, że jest on najlepiej sprzedającym się globalnie samochodem zeszłego roku.

Na całym świecie zostało zarejestrowanych 1 098 524 egzemplarzy Toyoty Corolli, czyniąc z niej najlepiej sprzedający się globalnie samochód 2013 roku. Corolla niezmiennie utrzymuje także tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w historii motoryzacji.

W 2013 roku Toyota zaprezentowała nową generację Corolli, co pozwoliło firmie zwiększyć sprzedaż modelu o 5% w stosunku do poprzedniego roku. Corolla cieszy się niesłabnącym zaufaniem kierowców na ponad 150 rynkach.

Od 1966 roku, kiedy zadebiutowała pierwsza generacja modelu, do lutego 2014 roku, łączna sprzedaż Corolli liczy 40,72 mln egzemplarzy.

Corolla jest także bestsellerem w Polsce. Od lat utrzymuje się na czołowych pozycjach w  swoim segmencie kompaktowych sedanów. W 2013 roku Polacy zarejestrowali 1680 Corolli, co daje 29-procentowy wzrost względem poprzedniego roku. W samym pierwszym kwartale 2014 roku Corolla znalazła już 967 klientów (przepisy związane z odliczeniem VAT’u na pewno pomogły temu wynikowi).

Toyota Corolla 2014
fot. Toyota

 

Najnowsze

Prawo jazdy – kolejne rewolucyjne zmiany w przepisach

Zaszło już sporo zmian w przepisach dotyczących zdawania prawa jazdy, a posłowie szykują nam następne. Co tym razem?

W ciągu ostatnich 2 lat wprowadzono wiele zmian w procesie uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami. Można tu wymienić: nowe kategorie praw jazdy, zmiany w szkoleniu i egzaminowaniu, konieczność wykonywania co kilka lat badań lekarskich, a także wprowadzenie nowych wzorów blankietów prawa jazdy i obowiązku wymiany tego dokumentu w latach 2028 – 2033 r.

Jednak to nie koniec zmian. W ostatnim czasie posłowie zasiadający w sejmowych komisjach pracują nad nowymi projektami i wszystko wskazuje na to, że szkolenie teoretyczne na kursie prawa jazdy przestanie być obowiązkowe. Kursant będzie mógł uczyć się teorii samodzielnie w domu i próbować swoich sił na egzaminie teoretycznym, który zweryfikuje jego wiedzę. Obowiązkowe pozostanie jedynie szkolenie praktyczne.

Zdanie prawa jazdy może być teraz łatwiejsze… lub trudniejsze.

Czy proponowane zmiany wpłyną istotnie na cenę kursu? Otóż nie, ponieważ opłata za kurs pokrywa głównie koszty amortyzacji pojazdu i paliwa, bo jazdy – jak wiadomo – są najdroższe w całym szkoleniu. Koszt wynajmu sali wykładowej rozkłada się na wielu kursantów. Jednak biorąc pod uwagę nie najlepszą zdawalność egzaminu teoretycznego i to, jak skomplikowane są niekiedy pytania, bez odbycia profesjonalnego szkolenia może być ciężko…

Posłowie wzorują się na innych krajach, w których szkolenie z instruktorem nie jest obowiązkowe i rodzice sami uczą dzieci jeździć samochodem osobowym – nie ma ośrodków egzaminowania, tylko jest egzaminator w urzędzie, który weryfikuje umiejętności kandydata na kierowcę. Czy jest to dobre rozwiązanie? Zwolenników jest tyle samo, co przeciwników takich zmian. Jednak najważniejsze jest w tej chwili szukanie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na naszych drogach, ponieważ w statystykach śmiertelności wypadków, Polska znajduje się w niechlubnej czołówce.

Katarzyna Abramowska – instruktor prawa jazdy kat. A i B

Najnowsze