Szpilki i buty motocyklowe od Pirelli – z gumy?

Fashionistki wiedzą, że gumowe szpilki nie są żadną nowością - projektują je już takie sławy jak Melissa i Vivienne Westwood. Ciekawe, że również producenta opon zaintrygowało kobiece obuwie. Oto wzornictwo Pirelli PZERO, które na nowo definiuje istotę buta na wysokim obcasie, w projekcie Diego Dolciniego.

Szpilki od Pirelli prezentują się całkiem zachęcająco.
fot. Pirelli

Diego Dolcini czerpie materiał i ikonografię od Pirelli – gumę, kontrast między matem a błyskiem i jak pisze producent opon: „wizualną moc i awanturniczego ducha”, lecz nadaje tej prostocie nową formę. But motocyklowy ze smukłym wysokim obcasem ma stanowić podsumowanie tego spotkania: dynamizmu, wszechstronności, miejskiego pragmatyzmu. A na czerwonym dywanie zaczyna gościć nowatorskie, gumowe wzornictwo.

Kolekcja ta ma wyrażać miejską wizję glamour: kobiecości w betonowej dżungli. To pomysł osadzony gdzieś między marketingiem a modą, jednocześnie mocno zakorzeniony we wzornictwie przemysłowym. Projekt ten ma jednak długą historię, która rozpoczęła się na przedmieściach Mediolanu w 1877 roku. Po 125 latach od pierwszego eksperymentu w 2002 roku ponownie narodziły się ubrania sygnowane przez Pirelli, występujące pod nową marką, PZERO – inspirowaną oponami, które firma stworzyła w 1987 roku.

Kiedyś firma produkowała płaszcze przeciwdeszczowe i powlekała je kauczukiem, materiałem wówczas nieznanym. Dziś plan prezesa Marco Tronchetti Provery ma nową duszę, bardziej eksperymentalną. – Badania marketingowe pokazały, że marka Pirelli jest czarująca, seksowna i modna. Zawdzięcza to Kalendarzowi. Dlatego właśnie rozpoczęliśmy realizację nowego planu dla wzornictwa przemysłowego, torując drogę dla wielu podobnych przedsięwzięć – mówi Antonio Gallo, szef komunikacji PIRELLI PZERO.

Na początku grupa wprowadziła na rynek tylko dwa produkty: buty żeglarskie PZERO Acqua oraz kurtkę z innowacyjnymi właściwościami – PZERO Aria. Ponadto w ubiegłym sezonie sprzedało się ponad 20 tysięcy t-shirtów z nadrukiem Super B, pierwszego logo marki.

Dziś kolekcja zawiera wszystkie potrzebne elementy – tworzy ją siedmiu projektantów, dwie firmy produkują dla niej na licencji (Morellato&Sector – zegarki, Tecnorib – ślizgacze). Od sezonu wiosna-lato 2008 r. firma może pochwalić się kolekcją butów opracowaną w ramach nowej strategii produkcji i handlu, którą zarządza wewnętrzny zespół Pirelli. Z kolei w sezonie wiosna-lato 2009 marka PZERO rozpoczęła produkcję torebek: opracowała dwa modele w limitowanej edycji 200 sztuk.

Kolejny projekt narodził się z okazji bardzo ważnej rocznicy. W 1955 r. firma Pirelli wprowadziła na rynek pierwszy ponton o nazwie Nautilus, a w 2005 r. podpisano umowę licencyjną z firmą Tecnorib na stworzenie nowego gumowanego ścigacza. Pierwszy ścigacz PZERO zadebiutował w 2006 r.

W 2008 roku połączono siły z firmą HEAD, aby wspólnie opracować narty WINTER SOTTOZERO, których nazwa pochodzi od opony wprowadzonej na rynek wcześniej w tym samym roku.

Ale te buty, cóż – nam się podobają!

fot. Pirelli

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze