Szkoła kartingowa N-Gine Grand Prix

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego tor kartingowy N-Gine Grand Prix, zlokalizowany na trzecim poziomie warszawskiego centrum handlowego Blue City, uruchamia szkółkę dla najmłodszych adeptów kartingu.

Chcesz, aby Twoja pociecha była kiedyś Mistrzem Świata Formuły 1? Od czegoś trzeba zacząć…
fot. N-Gine Grand Prix

Karting halowy to nie tylko wspaniała i przepełniona adrenaliną rozrywka. Rywalizacja z przyjaciółmi czy znajomymi może być także pierwszym krokiem w profesjonalnej karierze kierowcy wyścigowego. Aby wyjść naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu sportem wyścigowym w Polsce, tor N-Gine Grand Prix rozpoczyna cykl szkoleń dla dzieci, które chcą szlifować swoje umiejętności za kierownicą gokartów pod okiem doświadczonych fachowców.

Program kursu składa się z ośmiu godzinnych bloków. Plan szkoleń obejmuje wykłady teoretyczne oraz treningi na torze. Część teoretyczna obejmuje m.in. zajęcia z bezpieczeństwa i zachowania na torze, podstawy mechaniki oraz obsługi gokarta, szczegółowe omówienie zagadnień związanych z techniką jazdy (hamowanie, pokonywanie zakrętów, doskonalenie optymalnego toru jazdy) oraz podstawowe przepisy obowiązujące w sporcie kartingowym. W czasie zajęć praktycznych uczestnicy kursu będą doskonalić technikę jazdy, ćwiczyć poszczególne elementy zawodów sportowych (symulacje treningów, sesji kwalifikacyjnych, procedur startowych oraz wyścigów), a na zakończenie kursu wezmą udział w zawodach z atrakcyjnymi nagrodami.

Gokarty zostały przygotowane specjalnie dla dzieci.
fot. N-Gine Grand Prix

Uczestnicy kursu, którzy będą chcieli kontynuować przygodę z kartingiem na poziomie zawodów rangi mistrzostw Polski, będą mogli skorzystać z pomocy i wskazówek doświadczonego personelu N-Gine Grand Prix przy stawianiu pierwszych kroków w roli profesjonalnych zawodników.

Zajęcia w szkole kartingowej N-Gine Grand Prix będą odbywały się w grupach wiekowych: do 10 lat, 10-14 lat i powyżej 14 lat. Uczestnicy muszą spełniać warunek minimalnego wzrostu: 130 centymetrów. Najmłodsi uczniowie korzystać będą ze specjalnie przygotowanych gokartów dla dzieci (silnik Honda 120 cm³ o mocy 4,5 KM, regulowany fotel, pedały i kierownica, bezpieczny zagłówek). Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają homologowane do zawodów kartingowych kaski włoskiej firmy OMP. Składający się z ośmiu godzinnych bloków kurs rozplanowany jest na cały miesiąc, a zajęcia będą odbywały się w weekendy w godzinach przedpołudniowych.

Instruktorem w szkole kartingowej N-Gine Grand Prix jest Maciej Tonderski, były zawodnik i mechanik kartingowy, instruktor sportowej i bezpiecznej jazdy oraz mistrz Polski w rallycrossie, posiadający uprawnienia sędziego kartingowego.

Kontakt oraz zapisy:
rezerwacje@grandprix.com.pl
+48 22 311 7333 

RAMOWY PLAN SZKOLEŃ:

DZIEŃ 1:
Zapoznanie z torem i gokartami, szkolenie z zasad bezpieczeństwa i zachowania na torze, jazdy zapoznawcze

DZIEŃ 2:
Zajęcia z techniki jazdy (hamowanie, skręcanie), ćwiczenia praktyczne – slalom, jazdy treningowe

DZIEŃ 3:
Omówienie formatu weekendu wyścigowego, ćwiczenia praktyczne – treningi oraz kwalifikacje, jazdy kwalifikacyjne

DZIEŃ 4:
Omówienie procedur oraz techniki startów, ćwiczenia praktyczne – trening różnych rodzajów startu, jazdy treningowe

DZIEŃ 5:
Wyścigi treningowe, omówienie zasad zachowania na torze w czasie neutralizacji, jazdy wyścigowe

DZIEŃ 6:
Omówienie budowy, obsługi, zasad działania gokarta, jazdy treningowe i wyścigi

DZIEŃ 7:
Omówienie ustawiania gokarta, jazdy treningowe i wyścigi

DZIEŃ 8:
Zawody kończące kurs – treningi, kwalifikacje oraz wyścigi, dekoracja i wręczenie dyplomów

Najnowsze

Królowa Sofia w Peugeot iOn

Hiszpańska Królowa Sofia podczas swoich wakacji na Majorce poruszała się wyjątkowo specyficzną „limuzyną" po wyspie. Zdziwionym mieszkańcom machała z okna najnowszego pojazdu elektrycznego Peugeot iOn, którego była pierwszym, oficjalnym kierowcą.

Królowa Sofia podczas wakacji na
Majorce podróżowa elektrycznym Peugeotem iOn.
fot. Peugeot

Królowa jeździła Peugeotem iOn podczas swojego wakacyjnego pobytu w Palmie na Majorce. Dla francuskiej marki to niebywały prestiż, że członkini hiszpańskiej rodziny królewskiej, znana z entuzjazmu do wszystkiego co ekologiczne, zechciała skorzystać właśnie z elektrycznego modelu. Samochód będzie dostępny w oficjalnej sieci wynajmu w Europie dopiero pod koniec 2010 roku. Płacąc ok. 500 euro miesięcznie będzie można liczyć na pełen serwis auta oraz assistance w razie potrzeby („Auto partage”- krótkoterminowy wynajem samochodu).

Niewielki model Peugeot mierzy zaledwie 3,48 metra długości, lecz oferuje 4 miejsca siedzące; jest cichy, łatwy w prowadzeniu  i stosunkowo energiczny. Jego elektryczny silnik generuje 47 kW, czyli ok. 64 koni mechanicznych. Bateria – którą ładuje się 6 godzin – zapewnia zasięg  150 kilometrów. Możliwe jest naładowanie jej w 80 procentach w 30 minut korzystając ze specjalnego „szybkiego terminala”.

i0n, opracowany w kooperacji z Mitsubishi Motor Company (MMC), został zaprezentowany na ostatnim salonie samochodowym we Frankfurcie .

Najnowsze

Oślepiający blask niebezpieczny dla kierowcy

Oślepiający blask może być bezpośrednią przyczyną zagrożenia na drodze zarówno w dzień jak i w nocy. Reakcje kierowców, choć często są wynikiem indywidualnych uwarunkowań, mogą jednak także zależeć od płci i wieku.

fot. Citroen

Dobra widoczność jest jednym z podstawowych czynników wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Badania wykazują, że osobami szczególnie wrażliwymi na blask słońca lub ten, spowodowany światłami innych samochodów, mogą być mężczyźni po 45. roku życia i kobiety, które ukończyły 35 lat.* Wraz z wiekiem kierowcy, wzrok ulega osłabieniu i zwiększa się prawdopodobieństwo wypadku, którego przyczyną jest oślepienie. Promienie słoneczne nie sprzyjają bezpiecznej jeździe szczególnie podczas godzin porannych i popołudniowych, czyli w momencie kiedy słońce znajduje się nisko nad horyzontem.

Dodatkowym czynnikiem wpływającym na ryzyko powstania wypadków w tym czasie jest zwiększony ruch spowodowany wyjazdami i powrotami z pracy oraz związany z tym pośpiech. Oślepiający blask słońca może całkowicie uniemożliwić zauważenie np. przechodnia lub skręcającego samochodu. Niebezpieczna jest nie tylko jazda pod słońce, ale także promienie świecące za samochodem, które znacznie utrudniają dostrzeżenie zmieniających się kolorów sygnalizacji świetlnej. 

fot. Renault

Podczas podróży w ostrych promieniach słońca zalecana jest przede wszystkim rozwaga, zmniejszenie prędkości, ale też zachowanie możliwie jak największej płynności jazdy.
– Gwałtowny manewr hamowania, może nie zostać odpowiednio wcześnie zauważony przez samochód jadący z tyłu, co zwiększa ryzyko kolizji. Jest to szczególnie niebezpieczne na drogach szybkiego ruchu lub autostradach – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. 

Niebezpieczny jest także blask świateł innych samochodów w nocy. Krótkotrwałe intensywne światło skierowane wprost na wysokość oczu kierowcy może doprowadzić nawet do chwilowej całkowitej utraty możliwości widzenia. Aby ułatwić podróż sobie i innym, poza obszarem zabudowanym kierowcy powinni pamiętać o wyłączaniu świateł drogowych, czyli „długich”, zawsze wtedy, kiedy zobaczą inny samochód. Tylne światła przeciwmgłowe, które są wyjątkowo uciążliwe dla kierowcy jadącego z tyłu, mogą być używane tylko wówczas, gdy widoczność spada poniżej 50 metrów. W każdym innym wypadku muszą być wyłączone. 

* źródło: National Highway Traffic Safety Administration

Najnowsze

Jedyna kobieta w finale zmagań kartingowych

Ostatni finaliści gokartowego programu Red Bull As w Karcie zostali wyłonieni w czasie dwudniowych finałów rozgrywanych na torze Moto Akademia w Radomiu. Dwunastu najlepszych kierowców amatorów, w tym jedyna dziewczyna - Monika Mazur z Tarnowa - będzie walczyć o wyścig z Markiem Webberem!

fot. Red Bull

Dwunastu najlepszych kierowców amatorów, w tym jedyna dziewczyna – Monika Mazur z Tarnowa – wezmą udział w wielkim finale na warszawskim Placu Trzech Krzyży już 4 września. Zwycięzca będzie rywalizował na ulicznym torze gokartowym z kierowcą Formuły 1 – Markiem Webberem.

Dużym zainteresowaniem uczestników i zgromadzonej publiczności drugiego dnia rozgrywek była walka dwóch dziewczyn w finałowym wyścigu, które jako jedyne zakwalifikowały do tego etapu programu Red Bull As w Karcie. W rezultacie lepsza okazała się Monika Mazur z Tarnowa, która zakwalifikowała się do warszawskiego finału. 

fot. Red Bull

– Podczas warszawskiego finału będzie mi bardzo ciężko, bo jestem jedyną dziewczyną, która będzie tam startować – powiedziała Monika Mazur po ceremonii wręczenia nagród. – Na pewno dam z siebie wszystko i będę walczyła do końca.

Ostatecznie wyniki z pierwszego dnia rywalizacji wyglądały następująco:

1. Damian Filipiak z Legionowa

2. Daniel Romańczuk z Warszawy

3. Jacek Kołodziejczyk z Warszawy

4. Rafał Kozikowski z Łomży

5. Bartosz Zams z Lublina

6. Mateusz Poselski z Bydgoszczy

 

fot. Red Bull

W niedzielę dołączyli kolejni kierowcy, którzy również wystartują podczas finałów w Warszawie:

1. Michał Topór z Tarnowa

2. Krzysztof Olszewicz z Grodziska Mazowieckiego

3. Monika Mazur z Tarnowa

4. Dariusz Madura z Tarnowa

5. Adrian Chmielowski z Krakowa

6. Mateusz Jakubas z Tarnowa

 
Finał ogólnopolski Red Bull As w Karcie, 4 września 2010, Godzina 14.00, Plac Trzech Krzyży, Warszawa.

Najnowsze

Podsumowanie VI Pucharu Kobiet Motocaina.pl

W niedzielę, 15 sierpnia, odbyła się VI eliminacja Pucharu Kobiet Motocaina.pl i sprintu Niskie Łąki Cup. W wakacyjnej rundzie wystąpiły 2 panie: Aleksandra Czuryło, która powróciła na tor i Paulina Czuchra, będąca nową zawodniczką.

Magdalena Jurek w BMW E36
fot. Andrzej Browarny

Na torze pojawiła się także vice-liderka klasyfikacji pań – Magdalena Jurek, ale tym razem w roli kibica:
– W zeszłą niedzielę zainaugurowałam nowy sposób brania udziału w wyścigach i tak już będzie przez następnych kilka miesięcy. Bo nasz syn Leo długo czekał na rodzeństwo i powiększająca się rodzina zyskała priorytet – zdradza zawodniczka. – Nie ukrywam, że serce rwie się na tor, a ja nie jestem w stanie usiedzieć w domu i towarzyszę mężowi, ale startować nie mogę. Chciałam pięknie podziękować wszystkim, którzy mi kibicowali i obiecuję, że na tor wrócę – mam nadzieję, że już w kwietniu. Na razie mocno trzymam kciuki za męża – ja jem za dwoje, a on musi teraz jeździć za dwoje! – żartuje Magda. 

 

Aleksandra Czuryło-Wośko w Oplu Corsa
fot. Andrzej Browarny

Równie znaczące zmiany nastąpiły w życiu Aleksandry Czuryło, bo w trakcie swojej nieobecności na torze została mężatką! Teraz jest szczęśliwą Aleksandrą Czuryło-Wośko, a drugi człon nazwiska zawdzięcza oczywiście swojemu… pilotowi:
– Braliśmy ślub przed ubiegłą eliminacją i nawet przeszło nam przez myśl, żeby wystartować w niedzielę. Ale byliśmy jednak za bardzo zmęczeni – wspomina Aleksandra. – A dziś zaliczyłam dwa podobne przejazdy, czasy miałam zbliżone i nawet potrąciłam te same opony na obu próbach (przyp.red. karane 5 sekundami), chyba chciałam za ciasno wejść w zakręt. Cały czas uczę się i rozwijam, być może w przyszłym roku odważę się już na starty w KJS, nie pomijając jednak startów na torze Niskie Łąki – zapowiada zawodniczka, której bardzo brakowało w niedzielę koleżanek z klasy pań. Aleksandra startująca w klasie 2 Oplem Corsa, zajęła 4 miejsce w klasie pojemnościowej i 2 w Pucharze Kobiet Motocaina.pl. 

Paulina Czuchra w BMW E39
fot. Andrzej Browarny

Do grona naszych zawodniczek dołączyła wesoła pani weterynarz – Paulina Czuchra (Pijawa). Wystartowała autem BMW E39 w klasie 7 i było to spełnienie jej marzeń:
– O zawodach dowiedziałam się z internetu i od Pauliny, organizatorki zawodów – decyzja była spontaniczna! Auta są moją pasją od wielu lat, ale zawsze brakowało mi odwagi żeby wjechać na tor. Dzięki Pucharowi Kobiet moje marzenie spełniło się! Cieszę się, że miałam okazję poznać ludzi równie mocno zarażonych motoryzacją jak ja. To była zdrowa rywalizacja i wspaniała zabawa! – opowiada Paulina. – Mój start nie był rewelacyjny w porównaniu z doświadczonymi zawodnikami, ale bawiłam się świetnie! Zamierzam wystartować w kolejnych eliminacjach i ponownie spróbować swoich sił, mimo że moje auto nie jest profesjonalnie przygotowane do sportowej jazdy. Nie ukrywam że gdybym miała okazje spróbować jazdy w aucie do tego stworzonym, to być może mój końcowy wynik byłby zdecydowanie lepszy – podsumowuje zawodniczka, która na swoim koncie zanotowała 10 punktów i pierwszy puchar. 

Po sześciu eliminacjach w klasyfikacji generalnej Pucharu Kobiet Motocaina.pl prowadzi Magdalena Becella (Honda Civic) z 44 punktami na koncie, tylko dwa mniej ma Magdalena Jurek. Na 3 miejscu plasuje się Aleksandra Czuryło-Wośko (22 punkty), a dalej Wiktoria Stasiewicz i weekendowa debiutantka – Paulina Czuchra. 

Kolejna eliminacja Pucharu Kobiet Motocaina.pl odbędzie się 26 września. Zostało jeszcze w tym sezonie kilka eliminacji do gromadzenia punktów, jak i możliwość do debiutu na torze. Zapraszamy!

Najnowsze