„Szeryf” może na drodze więcej? Ten zaliczył piękną kumulację

„Stróż prawa i porządku” chyba może czasem „nagiąć” przepisy podczas walki w „słusznej sprawie”? Nie ma się więc co chyba czepiać tego samozwańczego „szeryfa”?

„Pilnujący porządku” kierowca białej Skody nie miał zbyt wiele do roboty, ponieważ ruch był na tyle mały, że korek zaczynał się dosłownie tuż przed zwężeniem. Pomimo tego trzymał wartę, blokując dwa pasy jednocześnie. Przechytrzył go kierowca nagrywający całą sytuację, który wyprzedził go prawą stroną i nie pozwolił na wjechanie na prawy pas.

Kierowca Skody próbował wrócić na poprzednią pozycję, jadąc powierzchnią wyłączoną z ruchu, dodając to wykroczenie do jazdy dwoma pasami i utrudniania ruchu innym pojazdom. Ostatecznie musiał jednak uznać wyższość kierowcy z kamerą.

Najnowsze

Jedna kontrola, ponad 15 tys. zł kar!

27 naruszeń odkrył patrol małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego w toku kontroli ciężarówki przewożącej węgiel. Stan techniczny zespołu pojazdów też budził wiele poważnych zastrzeżeń.

Ciężarówkę przewożącą węgiel z Trzebini do Wadowic zatrzymali krakowscy inspektorzy ITD na odcinku drogi wojewódzkiej numer 780 w miejscowości Wygiełzów (powiat chrzanowski). W przypadku tej kontroli drogowej lista stwierdzonych naruszeń okazała się bardzo długa.

Inspektorzy dopatrzyli się w sumie 27 naruszeń, z czego 22 dotyczyły naruszenia normy czasu jazdy i odpoczynku kierowcy. Szofer dopuścił się m.in. skrócenia odpoczynku dziennego oraz przekroczenia maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy.

Wiele do życzenia pozostawiał również stan techniczny ciągnika siodłowego i naczepy. W pojazdach były popękane tarcze hamulcowe, pęknięta jedna z felg, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz różna rzeźba bieżnika i rozmiar opon na tej samej osi. Oprócz tego ciężarówka miała niesprawny układ pneumatyczny. Brakowało przy niej także zderzaka tylnego, błotników i nalepki kontrolnej na szybie czołowej. W pojeździe była pęknięta tylna lampa, a także jedno z lusterek.

Załoga patrolu ITD podsumowała wszystkie naruszenia na kwotę 15 550 zł i wszczęła postępowanie administracyjne w stosunku do przedsiębiorcy. Z uwagi na ograniczenie ustawowe przewoźnikowi grozi najwyższy wymiar kary finansowej w wysokości 12 tys. zł. Kierowcę ukarano 500-złotowym mandatem. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów do czasu naprawy stwierdzonych usterek.

Najnowsze

16-letnia Marcelina Czepiel marzy o WRC!

Ma 16 lat, a w lipcowy weekend na Torze Poznań po raz pierwszy rywalizowała w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. I to jak. W klasie DN1, gdzie ścigają się Kie Picanto, w sobotnim wyścigu zajęła pierwsze miejsce, a w niedzielę była czwarta.

“Czwarty raz jestem na tym torze, trzeci raz jeżdżę po pełnej nitce. Czasy nie są jeszcze satysfakcjonujące, ale patrząc na opony jakie mam, a jakie mają moi rywale, to nie jest źle. Czułam się przygotowana. Dużo trenuję także poza torem na płytach poślizgowych, czy jeżdżąc slalomy.” – mówi debiutantka. “Jeszcze jadę wolniej od moich rywali, ale w przyszłym sezonie chcę być jeszcze szybsza i myślę, że będą mogli się mnie obawiać.” – dodaje.

Na swój pierwszy samochód wybrała pucharową Kię Picanto. 100-konny silnik o pojemności 1,2 litra pozwala 100 km/h osiągnąć po około ośmiu sekundach, a maksymalnie pędzi ponad 180 km/h.

“Do tej pory ścigałam się w kartingu. Po rozmowach z wieloma osobami zdecydowałam, że wyścigową przygodę zacznę w Picanto. To auto dobre do nauki jazdy po torze, także dlatego że nie wybacza błędów. Trzeba uważać w każdym zakręcie. Jeśli jest sucho, to jeździ mi się nim bardzo fajnie, czuje się prędkość. Gdy jest mokro, to trzeba być bardzo czujnym.” – opowiada Czepiel.

Dla 16-latki starty w wyścigach są początkiem drogi w profesjonalnym motorsporcie.

“Pasjonują mnie rajdy, ale nie mam jeszcze prawa jazdy i nie mogę się tam pchać. W ogóle, jeszcze miesiąc temu uczyłam się w tym samochodzie zmieniać biegi, używać sprzęgła. Chciałabym wystartować w WRC. Przede mną długa droga. Najpierw chcę się nauczyć jazdy Picanto, bo jeszcze mi to nie wychodzi najlepiej. Kolejnym krokiem będzie pewnie Renault Clio i coraz szybsze auta. Stopniowo będę zwiększać moc i prędkość, by dojść do celu, który chcę osiągnąć.” – opowiada o swoich planach.

Na kobietach z motorsportu się nie wzoruje, idzie własną drogą.

“Kiedyś podziwiałam kilka zawodniczek, ale okazało się, że w bezpośrednim kontakcie są inne niż w mediach. Nie spodobało mi się to. Teraz na nikim się nie wzoruję. Podziwiałam Janusza Kuliga, a imponują mi kierowcy Formuły 1 jak Charles Leclerc i Lewis Hamilton.” – mówi o swoich idolach.

Najnowsze

Zapowiada się imponująca flota Porsche 911 GT3 R na wyścigu w SPA!

Porsche oraz międzynarodowe zespoły klientów firmy wystawią w 24-godzinnym wyścigu Spa (27-28 lipca) imponującą flotę 911 GT3 R. W sumie na belgijski tor Spa-Francorchamps wyjedzie dziewięć samochodów wyścigowych GT3 z Weissach, z czego sześć wystartuje w klasie GTE-Pro.

24-godzinny wyścig w Spa ma długą tradycję. Pierwszy maraton odbył się tu w 1924 roku, wówczas na trasie o długości 14,863 km, pomiędzy miastami Malmedy, Francorchamps i Stavelot. W 1979 roku wydarzenie po raz pierwszy zorganizowano na dzisiejszym stałym torze o długości około 7 km. Porsche jak dotąd świętowało sześć zwycięstw w generalnej klasyfikacji w długiej i znamienitej historii belgijskiego wyścigu wytrzymałościowego dla pojazdów GT.

Do tegorocznej edycji przystępuje ponad 70 samochodów w czterech różnych klasach. Profesjonalne zespoły rywalizują w kategorii Pro, a kokpity ich maszyn dzielą między sobą głównie kierowcy fabryczni. W klasie Am wspólnie z profesjonalistami obowiązki kierowców dzielą ambitni amatorzy, a kategoria Silver Cup jest zarezerwowana wyłącznie dla kierowców dżentelmenów.

Za kierownicą samochodu nr 98 wystawionego przez ROWE Racing usiądą Niemiec Sven Müller i dwaj Francuzi – Romain Dumas i Mathieu Jaminet. Ich trio zdobyło ostatnio trzecie miejsce w drugiej rundzie Intercontinental GT Challenge na torze Laguna Seca (USA) i zajmuje obecnie czwartą pozycję w generalnej klasyfikacji mistrzostw.

Kokpit siostrzanego wozu nr 99 podzielą dwaj Młodzi Profesjonaliści Porsche – Dennis Olsen (Norwegia) i Matt Campbell (Australia) – oraz fabryczny kierowca Porsche Dirk Werner (Niemcy). Ten sam skład wygrał otwierającą sezon rundę Intercontinental GT Challenge na torze Bathurst w Australii, a teraz, po trzeciej rundzie, zajmuje drugie miejsce w tabeli kierowców.

Najnowsze

Paweł Szkopek w legendarnym wyścigu Suzuka 8 Hours

Paweł Szkopek wystartuje w najbliższą niedzielę w legendarnym wyścigu ośmiogodzinnym w Japonii. Dla zawodnika ekipy Omega Maco Racing będzie to już drugi start w prestiżowych zmaganiach Suzuka 8 Hours, finale mistrzostw świata FIM EWC.

Szkopek zadebiutował w zdaniem wielu najbardziej wymagającym wyścigu na świecie rok temu, sięgając po drugi stopień podium w trofeum Dunlopa. W tym sezonie do Japonii wraca ponownie, znów dosiadając sprawdzonej Yamahy R1, ale tym razem w barwach słowackiej ekipy Omega Maco Racing. Jego zmiennikiem będzie Brytyjczyk James Ellison, były zawodnik MotoGP i mistrz świata FIM EWC.

Paweł i James znają się doskonale, ponieważ w 2011 roku startowali w jednym zespole w mistrzostwach świata klasy Supersport, ale obaj mają przed sobą wyjątkowo trudne zadanie. Liczący blisko sześć kilometrów tor Suzuka, który co roku gości także kierowców Formuły 1, to jeden z najbardziej wymagających obiektów na świecie. Jakby tego było mało, sam wyścig odbywa się w środku lata, przy bardzo wysokich temperaturach i wilgotności.

Na starcie tegorocznej edycji ustawi się aż 66 zespołów. Wiele z nich nie dojedzie do mety wyścigu, który rozpocznie się w niedzielę o 4:30 rano polskiego czasu i potrwa osiem godzin. 

Najnowsze