Szalejący kierowca Audi prawie doprowadził do tragedii. Policja już go ma

Kierowców takich jak ten, trzeba eliminować z ruchu drogowego, ponieważ stanowią poważne zagrożenie dla innych i dla siebie samych. Tego się udało.

Do zdarzenia doszło na drodze krajowej numer 11. Samochodowa kamera nagrała kierowcę Audi, który wyprzedzał inne pojazdy pasem do skrętu w lewo. Kiedy pas się skończył i pojawiła się przed nim wysepka, zdecydował ominąć ją z lewej strony, skręcając wprost na samochód z kamerą. Trudno uwierzyć, że oba pojazdy jakoś się zmieściły. Taki wypadek mógłby mieć bardzo poważne konsekwencje.

Dwaj piraci drogowi jednak nie byli piratami? Zaskakujący ciąg dalszy bulwersującej historii

Bulwersujące nagranie trafiło na policję, która ustaliła, że za kierownicą siedział 27-letni mieszkaniec Środy Wielkopolskiej. Tłumaczył swoje zachowanie tym, że spieszył się do pracy. Za popełnione wykroczenia i stworzenia niebezpieczeństwa na drodze, stracił prawo jazdy na rok i musi zapłacić kilkutysięczną grzywnę.

Najnowsze

Na ślepo i na czerwonym wjechał pod inne auto. A co zrobił autor nagrania?

Mówi się czasami, że ktoś jedzie, jakby miał klapki na oczach - widzi tylko to, co ma przed sobą i zupełnie ignoruje resztę otoczenia. Dokładnie tak zachował się sprawca tej kolizji, ale chyba także… jej ofiara.

Sytuacja bardzo prosta i oczywista – samochód z kamerą jechał z niedużą prędkością i wjechał na skrzyżowanie mając zielone światło. W tym samym czasie z prawej strony nadjechała Toyota, której kierowca też się poruszał jakby miał zielone. Kolizja była raczej niegroźna, ale w obu autach odpaliły poduszki powietrzne.

Przejechał na czerwonym, nie żyje pasażerka

Wina jest oczywista, ale kierujący Toyotą podobno upierał się, że to jemu należą się przeprosiny i nie chciał nawet zobaczyć nagrania z kamery. Chyba rzeczywiście wierzył, że nie zrobił nic złego – na ułamek sekundy przed zderzeniem widać go trochę na nagraniu – patrzy wprost przed siebie, nawet nie zauważył, auta, które właśnie w niego uderza. Zupełnie jakby uważał, że jest sam na drodze.

Auto zatrzymało się na czerwonym. Ciężarówka nie

Wśród komentarzy pod filmem znaleźć można takie, które opieszałość i nieobserwowanie drogi zarzucają… poszkodowanemu! Ich autorzy zwracają uwagę, że sposób jazdy Toyoty wskazywał, że jej kierowca nie zamierza się zatrzymać. Tymczasem kierujący samochodem z kamerą reaguje niecałą sekundę przed zderzeniem, kiedy drugie auto ma tuż przed maską. Widząc pojazd, który już kilka metrów wcześniej minął sygnalizator świetlny i nie wygląda jakby zamierzał skręcić warunkowo na zielonej strzałce w prawo, nie zwolnił, nie zaczął trąbić, nawet nie zdjął nogi z gazu. Nie zmienia to winy kierowcy Toyoty, ale komentujący zwracają uwagę, że kolizji można było uniknąć, albo przynajmniej złagodzić jej skutki.

A jaka jest wasza ocena tej sytuacji?

Najnowsze

Ford i Volkswagen wspólnie wyprodukują 8 milionów samochodów!

Ford i Volkswagen podpisały umowy dotyczące wspólnych projektów w segmentach samochodów użytkowych, elektrycznych i autonomicznych. Dowiedziałyśmy się, że produkcja na potrzeby Forda ruszy w Polsce. Chodzi o model Transit Connect.

Ford Motor Company i Volkswagen AG podpisały umowy, dzięki którym spodziewają się zaspokoić szybko zmieniające się potrzeby swoich klientów w Europie i innych regionach. Umowy zakładają wykorzystanie uzupełniających się zasobów obu firm w segmentach średnich samochodów dostawczych i komercyjnych pojazdów elektrycznych.

Czytaj więcej: Ford i Volkswagen łączą siły

Sojusz zakłada:

  • Wprowadzenie średniej wielkości pick-upa, opracowanego i zbudowanego przez Forda, który od 2022 roku będzie sprzedawany przez Volkswagena w gamie Volkswagen Samochody Dostawcze jako Amarok 
  • Wzmocnienie pozycji obu firm na rynku pojazdów użytkowych już od 2021 r. poprzez wprowadzenie miejskiego samochodu dostawczego opartego na najnowszym modelu Caddy, opracowanego i zbudowanego przez Volkswagen Samochody Dostawcze, a także poprzez wprowadzenie jednotonowego furgonu dostawczego, stworzonego przez Forda; 
  • Do roku 2023 zwiększenie zróżnicowania oraz poszerzenie oferty pojazdów elektrycznych i zeroemisyjnych Forda w Europie, poprzez wprowadzenie modelu opracowanego na platformie Modular Electric Drive lub MEB Volkswagena.

Zarówno Ford, jak i Volkswagen wyrobiły sobie doskonałą renomę jako producenci pick-upów i samochodów dostawczych, oferując takie popularne modele, jak Ford Ranger i Ford Transit, a także Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy i Amarok. Ford samodzielnie wprowadzi w ciągu najbliższych 24 miesięcy wersje elektryczne Transita i F-150 dla klientów komercyjnych, którzy coraz bardziej potrzebują modeli zeroemisyjnych o wysokich osiągach, skomunikowanych z siecią, przekazujących dane, wyposażonych w systemy sztucznej inteligencji.

Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA.

Przeczytaj również: Ford i Volkswagen razem będą tworzyć samochody elektryczne i w pełni autonomiczne

Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.

Wykorzystanie w europejskiej gamie Forda volkswagenowskiej platformy MEB będzie kolejnym kamieniem węgielnym strategii Volkswagena, zakładającej upowszechnianie pojazdów elektrycznych i dalszym krokiem obu firm w stronę realizacji zobowiązań porozumienia paryskiego z 2015 r. Ford liczy na wprowadzenie w ciągu kilku lat – począwszy od roku 2023 – 600 000 pojazdów elektrycznych, korzystających z architektury MEB, którą stworzono dla pojazdów z napędem elektrycznym, z myślą o kompromisie przestrzeni i oszczędności.  Pojazd, który zostanie zaprojektowany i skonstruowany przez Forda w Kolonii-Merkenich, będzie kolejnym elementem gamy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, którego sprzedaż rozpocznie się w roku 2021 r.

Najnowsze

Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Czwarta generacja Skody Octavii zostanie uzupełniona o jeszcze bardziej uterenowioną wersję Scout. Czeski producent zapowiedział, że pod maską będą mocne jednostki napędowe i po raz pierwszy napęd na przednią oś.

Wersja Scout jest o 16 mm dłuższa i 15 mm szersza od podstawowej wersji i mierzy odpowiednio 4703 mm i 1829 mm, dzięki czemu zachwyca przestronnością. Największa w segmencie pojemność bagażnika wzrosła o kolejne 30 l, osiągając tym samym aż 640 l.

Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Nowa Skoda Octavia Scout będzie dostępna po raz pierwszy z najmocniejszą jednostką napędową w historii modelu – silnikiem 2.0 TDI Evo o mocy 200 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Co więcej, oprócz napędu 4×4, po raz pierwszy klienci będą mogli zdecydować się na opcję z napędem na przednią oś. Będzie to wersja z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 150 KM uzupełnionym o manualną 6-biegową skrzynię. Ponadto dla wersji Scout dostępne będą jednostki napędowe: 2.0 TSI o mocy 190 KM i 2.0 TDI o mocy 200 KM lub 2.0 TDI o mocy 150 KM, wszystkie w standardzie z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią DSG.

Czytaj: Test Skoda Octavia Scout 4×4 – rodzinny ideał?

Octavia Scout charakteryzuje się wzmocnionymi przednimi i tylnymi zderzakami, każdy z aluminiową osłoną podwozia oraz czarnymi elementami wykończenia nadwozia dodającymi terenowego charakteru. Całości dopełniają 18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga dostępne w standardzie lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół Manaslu oraz antracytowe obręcze Braga. Relingi dachowe, listwy wokół szyb oraz obudowy elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek z funkcją automatycznego przyciemnienia są chromowane. Octavia Scout jest standardowo wyposażona w światła przeciwmgielne LED oraz innowacyjną technologię Full LED Matrix dla przednich reflektorów.

Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Przeprojektowana deska rozdzielcza jest modułowa i rozmieszczona na różnych poziomach, z dużym, wolnostojącym wyświetlaczem centralnym o wymiarach do 10 cali. Konsola środkowa, listwy drzwiowe oraz uchwyty są wykończone chromowanymi detalami. Aluminiowe pedały i kontrastowe przeszycia na tapicerce, kierownicy i podłokietnikach w kolorze Tabor Brown.

Najnowsze

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Zafira Life jest idealna na wakacyjne wycieczki z rodziną i z przyjaciółmi a jako kamper sprawdzi się na dłuższy wypad "pod chmurką". Co znajdziemy w wyposażeniu?

Przestronny van jest dostępny w trzech długościach i ma bardzo zróżnicowane wnętrze. Opcjonalnie drzwi przesuwne otwierają się i zamykają elektrycznie, a wąski promień skrętu, widoczność dookoła i łatwość prowadzenia sprawiają, że Zafira Life jest idealna na wakacyjne wycieczki z rodziną i z przyjaciółmi. Ponadto dzięki specjalistycznym zabudowom Zafira Life może stać się również kamperem, oferującym jeszcze większą swobodę i komfort wypoczynku.

Dla początkujących: Kamperem na wakacje – ile to kosztuje. Poradnik dla początkujących

Oferowana na niemieckim rynku Zafira Life z zabudową firmy Crosscamp ma długość 4,95 m i jest to w pełni wyposażony kamper z miejscem do spania dla czterech osób. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. takie elementy jak podnoszony dach, łóżko, wyposażone szafki i aneks kuchenny. Wiele dodatkowych opcji można zamówić indywidualnie.

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Opel Zafira Life z zabudową firmy Crosscamp jest oferowany z pełną gamą silników diesla i przekładni w czterech wersjach mocy. Wyposażone w technologię oczyszczania spalin SCR, wszystkie silniki spełniają normę Euro 6d-TEMP dla nieograniczonej mobilności.

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Jazdę Oplem Zafirą Life po nieutwardzonych drogach ułatwia opcjonalny system kontroli trakcji IntelliGrip, który zapewnia przyczepność wymaganą na każdym rodzaju nawierzchni.

Więcej: Kampery i przyczepy – kto jest kim w świecie caravaningu?

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Szeroka gama opcjonalnych systemów wspomagania obejmuje wspomaganie świateł drogowych, ostrzeganie przed sennością, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych z tempomatem pół-adaptacyjnym, a także ostrzeganie o kolizji czołowej z asystentem hamowania awaryjnego.

Najnowsze