Wygrał wyścig BMW M Cup i oddał nagrodę. Wszystko w szczytnym celu
Sylwester Byczkowski, zwycięzca cyklu wyścigów BMW M Cup, postanowił przekazać równowartość nagrody głównej na szczytny cel, wspierając rehabilitację kontuzjowanej motocyklistki.
Pochodzący z Gdańska 31-letni Sylwester Byczkowski zdominował tegoroczną rywalizację w wyścigach BMW M Cup, za sterami BMW S1000RR wygrywając 8 z 14 wyścigów, rozgrywanych na torach w całej Europie Środkowej. Nagrodą główną w wyścigu było użyczenie na rok samochodu BMW serii 2.
Nagroda bardzo ciekawa, jednak zawodnik postanowił z niej zrezygnować w szczytnym celu. Sylwester zaproponował, aby równowartość nagrody przekazać na rehabilitację Justyny, motocyklistki, która kilka tygodni temu odniosła poważne obrażenia w wypadku na torze w Poznaniu.
„Historia Justyny poruszyła środowisko motocyklowe w całym kraju, dlatego choć się nie znamy, nie miałem wątpliwości, jak postąpić i cieszę się, że wspólnie mogliśmy dołożyć tę motocyklową cegiełkę do jej powrotu do zdrowia – mówi Sylwester Byczkowski. – Dziękuję organizatorom BMW M Cup za ich zrozumienie i elastyczność. W tym roku spędziliśmy wspólnie wiele wspaniałych chwil na torach wyścigowych, na których ponownie spotkamy się także w przyszłym sezonie. Cieszę się, że ideami, które są dla nas najważniejsze, możemy wspólnie dzielić się także poza torem”.
„Sylwester pokazał charakter prawdziwego mistrza, a my jesteśmy dumni, że sportowa rywalizacja w BMW M Cup przyciąga na tor tak wyjątkowych ludzi – mówi organizator BMW M Cup i wielokrotny motocyklowy mistrz Polski, Ireneusz Sikora. – Co prawda regulamin pucharu nie przewidywał takich zmian, ale mając na uwadze szczytny cel nie wahaliśmy się, aby zrobić wyjątek i równowartość nagrody głównej przekazać w całości na wsparcie Justyny, która jest przecież jedną z nas.
Puchar BMW M Cup
Patronatem Pucharu BMW M CUP jest Team BMW Sikora Motorsport oraz czołowi zawodnicy z Superbike i Superstock Mistrzostw Polski i Alpe Adria. W Pucharze zawodnicy startują na motocyklach sportowych BMW S 1000 RR, w pełni przygotowanych do zawodów.
Wszystkie zawody odbędą się pod okiem Mistrzów: Ireneusza Sikora, Michała Filli, Bartłomieja Wiczyńskiego oraz Andrzeja Pawelca.
W ramach zawodów przewidzianych jest 6-7 rund w kraju i za granicą (m.in. Tor Poznań, Slovakia Ring, Autodrom Most, Autodrom Grobnik, Pannónia-Ring).
Regulamin wyścigu jest zbieżny z wymogami Polskiego Związku Motorowego.
Najnowsze
-
TEST Skoda Enyaq 80 Maxx vs RS Maxx – takiego wyniku się nie spodziewałam…
Jeden model, dwa oblicza – zamiast klasycznego testu, tym razem zaserwujemy Wam porównanie dwóch, niemal skrajnych odmian Skody Enyaq. W jakiej roli elektryczny crossover czeskiej marki sprawdza się lepiej? Spokojnej i rodzinnej czy charakternej i zawadiackiej? Zapraszamy na część pierwszą naszego porównania. Skoda Enyaq na polskim rynku obecna jest już od prawie czterech lat. Ciekawa […] -
Oto nowy król ,,Zielonego piekła”. Niemiecka marka dokonała historycznego osiągnięcia
-
Konfiskata pojazdów przez policję w świetle nowelizacji przepisów. Co dalej z wprowadzoną w marcu karą za jazdę po pijanemu?
-
Renault Embleme – showcar, który robi wrażenie
-
Triumph Trident 660 – aktualizacja na 2025
Zostaw komentarz: