Światowa premiera Volkswagena CrossBlue Coupé w Szanghaju
W wieczór poprzedzający otwarcie Auto Shanghai 2013 koncern Volkswagen przedstawił motoryzacyjne nowości, wśród nich CrossBlue Coupé.
Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen, wyjaśnił: „Nowy CrossBlue Coupé harmonijnie łączy trzy cechy: masywność sylwetki, sportowe proporcje oraz elegancję bryły i linii. Ten studyjny model bez wątpienia będzie miał duży wpływ na przyszłe modele SUVów”.
CrossBlue Coupé jest napędzany oszczędnym i jednocześnie sportowym układem hybrydowym plug-in. Silnik benzynowy V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI) współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Maksymalna moc systemu wynosi 305 kW/415 KM. Przy wykorzystaniu całego potencjału mocy, SUV zachowuje się jak samochód sportowy – studyjny model rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 236 km/h.
Volkswagen CrossBlue Coupe’ |
![]() |
fot. Volkswagen |
CrossBlue Coupé zużywa średnio 3 litry paliwa na 100 km (w nowym europejskim cyklu jazdy NEFZ). W hybrydowym trybie spalania w część cyklu z rozładowaną baterią i napędem tylko TSI, ten mierzący 4,9 metra długości SUV spala 6,9 l/100 km. CrossBlue Coupé może przejechać wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, nie emitując szkodliwych substancji odległość 33 kilometrów (z maksymalną prędkością 120 km/h).
Studyjny coupé posiada pięć miejsc siedzących, a pojemność bagażnika wynosi 1.010 litrów (w zależności od konfiguracji). Istotne przyciski we wnętrzu wykonane są jako przyciski „softtouch”. W zagłówkach przednich foteli wbudowane zostały iPady Mini, aby pasażerowie na tylnych siedzeniach mogli korzystać z multimedialnej rozrywki.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: