Suzuki wraca do MotoGP

Podczas trwającego właśnie w Kolonii w Niemczech salonu motocykli i skuterów INTERMOT Suzuki Motor Corporation oficjalnie ogłosiło swój powrót do FIM Road Racing Grand Prix w klasie MotoGP.

Suzuki nie startowało w królewskiej klasie od 2012 roku, ale przez cały czas rozwijany był projekt motocykla MotoGP, który pod nazwą Suzuki GSX-RR wróci na stałe do rywalizacji w sezonie 2015. Swój oficjalny debiut zespół Suzuki MotoGP będzie miał jednak już w listopadzie tego roku podczas kończącego sezon Grand Prix Walencji (9 listopada). Zaszczytu startu na nowej konstrukcji z Hamamatsu dostąpi francuski zawodnik Randy de Puniet, który od dwóch lat jest głównym kierowcą testowym projektu MotoGP.

Suzuki GSX-RR na MotoGP
fot. Suzuki

Sercem nowego motocykla jest rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 1000ccm i mocy 230KM. Aluminiowa rama została zaprojektowana w sposób pozwalający osiągnąć doskonałą poręczność motocykla oraz świetną aerodynamikę. Technologie wykorzystane do budowy prototypu GSX-RR w przyszłości będą też używane w drogowych motocyklach z rodziny GSX-R, w tym także w debiutującym podczas salonu Intermot modelu GSX-S1000.

Suzuki GSX-RR na MotoGP
fot. Suzuki

Szefem teamu Suzuki MotoGP jest Davide Brivio. Włoch w przeszłości z sukcesami prowadził fabryczne zespoły w motocyklowym Grand Prix, zdobywając z nimi wiele tytułów mistrzowskich. Od sezonu 2015 barwy Suzuki reprezentować będą Hiszpanie Aleix Espargaro i Maverick Vinales. Pierwszy z nich ma już spore doświadczenie w klasie MotoGP – w sezonach 2012 i 2013 wygrywał klasyfikację kierowców CRT (seryjne silniki i prototypowe ramy), a obecnie jest najlepszym niefabrycznym zawodnikiem w klasie MotoGP. Maverick w sezonie 2013 został mistrzem Świata kategorii Moto3, a w tym roku rywalizuje w klasie Moto2, jest jednym z najzdolniejszych kierowców młodego pokolenia, czego najlepszym dowodem jest zwycięstwo w niedzielnym GP Aragonii.

Nowi zawodnicy Suzuki pierwszy kontakt z GSX-RR będą mieć już w listopadzie podczas pierwszych testów przed sezonem 2015, które odbędą się Walencji dwa dni po ostatnim Grand Prix.

Suzuki GSX-RR na MotoGP
fot. Suzuki

Dane techniczne Suzuki GSX-RR:

Długość x szerokość x wysokość: 2,096mm x 720mm x 1,140mm

Rozstaw osi: 1,457mm

Waga: 160kg (zgodnie z regulaminem FIM)

Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy

Pojemność: 1000cm3

Moc: ponad 230KM

Rama: aluminiowa

Opony (przód/tył): 16,5 cala/16,5 cala

Przednie zawieszenie: Ohlins

Tylne zawieszenie: Ohlins

Hamulce (przód/tył): Karbonowe tarcze/stalowa tarcza, Brembo

Zespół:
Nazwa zespołu: Team Suzuki MotoGP

Zawodnicy: Aleix Espargaro (Hiszpania), obecnie startuje w klasie MotoGP/ Maverick Vinales

(Hiszpania), obecnie jeździ w klasie Moto2

Szef zespołu: Davide BRIVIO (Włochy)

O MotoGP
Motocyklowe Grand Prix to najważniejsza motocyklowa seria wyścigowa, odpowiednik samochodowej F1. Historia rywalizacji sięga 1949 roku. W zawodach biorą udział motocykle prototypowe, a królewską klasą jest MotoGP (dawniej 500ccm). Motocykle MotoGP mogą mieć pojemność do 1000ccm i muszą być napędzane silnikami czterosuwowymi. Kalendarz Grand Prix składa się z osiemnastu wyścigów na pięciu kontynentach.

Pierwszym mistrzem Świata na motocyklu Suzuki w klasie 500ccm był Brytyjczyk Barry Sheene w 1976 roku. Swój sukces powtórzył też rok później. W latach 1981-82 tytuły dla Suzuki zdobywali Włosi Marco Lucchinelli i Franco Uncini. W 1993 roku najlepszy był Amerykanin Kevin Schwantz, a w 2000 jego rodak Kenny Roberts Junior. Jako konstruktor Suzuki było niepokonane w latach  1976-1982. Od sezonu 2015 barwy Suzuki MotoGP reprezentować będą Aleix Espargaro i Maverick Vinales.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze